Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16601 til 16620 af 27765
-
Germand Gladensvend.
ForumindlægEn usædvanlig god folkevise. Aner dog ikke, hvilken periode, jeg skal perspektivere til. Nogle, der kan hjælpe? (: -
hmm, AT-film??
ForumindlægHej På vores skole gik der rygter om at de ville vise eleverne en film hvor man kunne se hvordan en AT-eksamen foregår (eller skal foregå!) - er der nogen der har har hørt noget om det eller kender noget til det? Det kunne være meget nyttigt.. -
Kalder alle succeshistorier: enhver kommentar er her værdsat.
ForumindlægSom overskriften jo så fint antyder: 1) er der nogen der har lyst til at dele en succeshistorie omkr. det følgende, jeg vil komme nærmere ind på lige om lidt og 2) jeg vil virkelig være glad for enhver kommentar - alt hjælper!! Kan ens snit nå at blive GODT (over 11) i 3.g? Hvad kræver det? Hvad... -
the man who love flowers
ForumindlægEr der nogle som har læst "The Man who love flowers" som kan fortælle kort hvad den handler om? -
Metoder i AT - haster
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-årsprøve i juni og skal aflevere synopsen inden længe. Det er første gang vi stifter bekendtskab til AT på dette plan, så jeg er meget i tvivl. Jeg er meget i tvivl om teoridelen i mit emne. Jeg har om byhistorie i fagene historie og naturvidenskab. Jeg er klar over, at ma... -
brug af seksualitet i reklamer
ForumindlægHvorfor gøre man brug af seksualitet, når man vil sælge sine produkter, fx en magnum is, parfume osv. -
eksempel på talepapir
ForumindlægEr der nogle af jer der har været til AT-eksamen som har et eksempel på et talepapir. er nemlig i tvivl om hvordan det skal stilles op... Tak -
REFERAT af marie, en erindring fra vesterhavet og en landsbydegns dagbog.
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der kan give mig et referat af 1. Marie, en erindring fra Vesterhavet 2. En landsbydegns dagbog Begge af steen steensen blicher? tak! hej hej -
Eksamens hjælp
ForumindlægHey :) Jeg skal op i dansk på fredag, og jeg tænke på om nogen ville give mig nogle hints, hvis jeg kom opi folkeviser. Er der noget specielt man skal vide? (Har slet ikke fulgt med da vi havde om dem, boring :p) -
Skriftlig engelsk stx A
ForumindlægHej, skriftlig engelsk årsprøve hvordan foregår det? Efter den nye reform er jeg i tvivl om. Får vi en lang novelle som der er forskellige opgaver med til som skal besvares eller hvordan foregår dette? Og er der en god måde at lave den på. -
Marxisme, AT, historie og samfundsfag A
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive synopsis i AT indenfor emnet "videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Har valgt marxisme i samfundsfag og historie, begge A fag. Jeg ved ikke hvor jeg skal lægge fokuset i problemstillingen. Er der andre med samme emne der kun... -
Fagenes muligheder og begrænsninger...
ForumindlægHej alle! Jeg skal til årsprøve i morgen og jeg vil så gerne sparke røv, men men men.. Det med fagenes muligheer og begrænsninger er jeg lidt i tvivl om... Jeg har om konflikter i mellemøsten og mine to fag er: SAmfundsfag (samfundsfaglig) Historie (humaniora) Jeg har brugt stort set alle metode... -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Fuldstændig objektivitet?
ForumindlægHej igen ;P Jeg ville bare høre, hvordan det er muligt fuldstændig at skrive objektivt. Er dette overhovedet muligt? For at skrive fuldstændig objektivt, er det jo kun muligt at skrive 100% korrekte facts, og ikke spekulationer, da disse tit indeholder meninger. En sådan tekst ville da være utro... -
Historie eksamen?
ForumindlægTil de af jer der har været til historie 24-timers eksamen. Hvordan er det gået? Hvad ville i sige man skal lægge vægt på for at få en god karakter? Hvordan greb i eksamen an? Er det vigtigt at forberede sig, da man nu har 24-timer? -
Forkel; ln() og log()
ForumindlægHvis man eksempelvis har en opgave, der står om at vise, at arcsinh(y) = log(y + √(y2 + 1)) så tænker jeg, at hvordan det kan lade sig gøre, hvis man KAN vise, at arcsinh(y) = ln(y + √(y2 + 1)) .. istedet for med log(..) Spørgsmålet er, hvad er forskellen mellem ln()... -
hvorfor læse perioderne
Forumindlæghej jeg er lidt forvirret har eksam på mandag i dansk A niveau. det jeg vil spørge om er, at skal man vide kort hvad barok,oplysningstid og romantik er? eller behøver man ik?. hvis man skal vide om perioderne, er det fordi hvis man trækker, en novelle som har den samme periode. så er det godt at...
