Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16681 til 16700 af 23609
-
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
hjælp!!!
ForumindlægJeg mangler lige en forklaring på en opgave i orbit b... det er opgave O2.14, jeg kan ikke rigtigt få mit hoved til at løse den :) så hvis der er nogen derude på forhånd tak -
ledningssystemet
Forumindlæghej hvordan foregår ledningssystemet, har læst det men havde svært at forstå den. -
Stivelse og amylase
ForumindlægHej (: Nogen der ved om temperaturer spiller en rolle, når amylase skal nedbryde stivelse? "ødelægger" høje temperaturer amylasen, eller? -
jordens undergang mangler strøm
ForumindlægLæste lige at Cern`s partikkelforsøg har større problemer en de sorte huller. Tænk verdens førende forskere er samlet ....millioner af penge og så har de ikke sikret sig strømforsyning ;) Det er sgu da "sort Humor" -
brug af mange forsk. bøger i sin opgave
ForumindlægHEJ, Når man skriver sin Større skriftlig opgave, er det så bedst at bruge så mange forskellige bøger som muligt - ca. 3-5. Eller bedst at holde sig til 1-2 stk. tak -
Folkeskolens afgangseksamen?
ForumindlægSkriftlige eksamener og mundtlige eksamener hvilken kommer først? Og hvilken har man læseferie til + Hvornår får man læseferie & hvor lang tid varer den cirka? -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
Energiingeniør
ForumindlægHejsa alle jer derude. Nogle energiingeniører derude, eller bare nogle der er lidt inde i alt dette ingeniærhalløj. Tænkte på, hvad uddannelsen indebærer, hvad bliver man rustet til at kunne? er det svært at få arbejde i det private som energiingeniør. Mht lønnen. Ved godt at UG.dk k... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
I hvilken rækkefølge skal jeg fortælle?
ForumindlægHej Er der nogle, der har en idé eller forslag til i hvilken rækkefølge jeg skal fortælle om nedenstående: Fortæl om de forskellige energiformer, herunder varmekapacitet, specifik varmekapacitet og effekt. Af energiformer kommer jeg ind på: Kinetisk og potentiel energi, mekanisk energi og te... -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Nanoteknologi
ForumindlægHej alle, Jeg skriver til jer for at bede jeg venligt om deltagelse i en spørgeskemaundersøgelse omkring den danske befolknings viden om, og holdning til, nanoteknologi. Undersøgelsen er en del af et forskningsprojekt hos Aalborg Universitets Nanoteknologifakultet. Besvarelse tager omkring 4-6 mi... -
Variabelsammenhænge og funktioner
Forumindlæghej alle sammen, Lidt matematik som volder problemer :/: 1.opgave: en bestemt løber kan løbe med den konstante fart 6,5m/s. Opskriv sammenhængen mellem den gennemløbne strækning og tiden. - Det forstår jeg ikke. Hvordan gør jeg det? (det er jo til en aflvering, så jeg forstår OVERHOVEDET ikke, ... -
Newtons love 2 små
Forumindlæg1. En klods glider ned af et skråplan med hældningsvinklen a=26º. Gnidningskoefficienten mellem klodsen og skråplanet er μ=0,45 Beregn klodens acceleration: a=g*sin(a)-μ*g*cos(a) ⇒9,82m/s2*sin(26)-0,45*9,82m/s2*cos(26)=0,33m/s2, passer det ? Vi giver nu klodsen et skub, så den g... -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
Primær & Sekundær Litteratur?
ForumindlægHej folk derude. Jeg er en dreng som er i tvivl, hvad er en primær og sekundær litteratur? jeg kan aldrig huske/ forstå det?? håber i kan forklare det lidt detaljeret? Mange tak derude- -
At gøre Studieportalen til en bedre hjemmeside
ForumindlægJeg har en rigtig god ide til at gøre studieportalen bedre. Jeg syntes at når man ligger en opgave at man også lige skal skrive opgaveformuleringen. Dette ville hjælpe en del med at finde den inspriration man i virkeligheden søger igennem opgaverne. Dette er bare en god idé .. -
Lineær model
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal afleverer en matematikrapport, hvor jeg skal give et eksempel på en lineær model, og forklarer hvad en lineær model er. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :D -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak!
