Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16701 til 16720 af 119569
-
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
regning af tværtsnitareal
Forumindlæghej her sidder jeg med en matematik aflevering, er der nogen herind kan hjælpe mig med de følgende opgaver. på forhånd tak for hjælpen. -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Bioanalytikeruddannelsen
Forumindlæghey people. Jeg vil gerne ind og læse til at være bioanalytiker, men Specifikke adgangskrav er matematik på B-niveau og kemi på C-niveau. Mit problem er så, at jeg har dumpede i matematik, men har tilgengæld 10 i kemi, kan jeg så komme ind eller får jeg afslag? Jeg virkelig bekymret, da jeg ikk... -
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Hvordan skal jeg gå frem?
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i matematik, vedr. Triginomatri. Og jeg har ikke særlig nemt ved matematik og slet ikke triginomatri. Jeg er nået til den her opgave, som lyder således: Beregn siden a i trekant ABE, når vinkel a er 41 grader, vinkel B er 83 grader og b = 9,5. ... -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
Manglende årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle. Mon der nogen der kan svare mig på hvorfor kun nogle af mine afsluttende årskarakterer er kommet på mit nuværende eksamensbevis STX (2.g)? Jeg har fået afsluttende årskarakterer i følgende fag i år: Matematik B (skr.) Matematik B (mdt.) Engelsk B (skr.) Engelsk B (mdt.) Kemi B (skr.) Ke... -
3.g opg. i mat
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g opgave i matematik. Jeg er i tvivl om hvornår man skal sætte noter og henvisninger. Min lærer ved det heller ikke (ihvertfald ikke præcist). Jeg vil derfor gerne høre fra folk, der selv har skrevet opgave i matematik eller fra folk, der bare har styr på reglerne. Det er... -
Mangler du hjælp?
ForumindlægHejj Jeg tilbyder min hjælp til følg. gymnasie fag: Matematik A, STX Fysik A, STX Psykologi C, STX (også noget B-niveau) Jeg har i disse fag selv fået 12 til eksamen. Matematik og Fysik har jeg lige været til eksamen i og fået netop 12. Hvis nogen går og kæmper med nogle af disse fag og gerne... -
Blækfysik
ForumindlægHej, jeg søger i håb om svar til disse opgaver? (se vedhæftet fil). Hilsen en presset stx-elev:) -
Integralregning, Bestemt arealet, Vejen til Matematik A2, Opgave 278, Side 213, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægFunktionen f ( x ) = - x2 + 3x +5 afgrænser sammen med koordinatakserne en punktmængde i 1. kvadrant, som har et areal. a) Bestemt dette areal. Mit forsøg: Da funktionen kun har et areal i 1. kvadrant må x1 = 0, - 3 - √ 3 2 - 4 • ( -1 ) • 5 ... -
Opsamling - medier
ForumindlægHej medstuderende! Jeg har en samfundsfagsopgave, der skal afleveres lige om lidt, og jeg har kun formået at skrive en halv side om definitionen på spindoktorer og medialisering. Grunden til at jeg ikke har lavet det er mistede noter og ingen internet derhjemme. Er der nogen, der har et gdt bud p... -
2g- vejledende opgaver?
ForumindlægI bogen "vejlende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx b- niveau 2006" Er der opgaver jeg ikke helt kan løse. Selvom jeg bruger alle mine krafter på dette! 1) Hvis der står "undersøg om ½ er løsningen til ligningen- Skal jeg så sætte halv i ligningen eller hvordan Den ser... -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe.. -
HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ny på studieportalen. Men da jeg er i tvivl om mit studievalg, så håbede jeg på at få nogle gode råd af jer. Jeg går nu i 1.g på HHX og har fået min første standpunktskarrakter. Jeg fik et enkelt 10 tal, samt 2 firetaller og så var resten 7 taller. Det kunne selvfølge...
