Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 16741 til 16760 af 45450
-
Er flg. sætning rigtig oversat?
ForumindlægSpansk: Trabaja analizando radio y televisión Dansk. Hun arbejder med analyser af radio og fjernsyn :) -
City of Glass, virkelig brug for HJÆLP til teoretikere og forståelse
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive SRP i engelsk/samfundsfag under overemnet Det Senmoderne Samfund, hvortil jeg har valgt at analysere Paul Austers "City of Glass". Jeg skal først redegøre for nogle relevante teoretikere i forhold til analyse af bogen (og de temaer, som den omhandler... -
Bush/Obama
ForumindlægFagkombination: Historie og engelsk. Emne: Amerikanske præsidenter i nyere tid (Bush/Obama). Vi er enige om at SRP'en skal indeholde 3 dele. - En redegørende. - En analyserende. - En vurderende. Til min analyserende del, vil jeg tage to taler, fra hhv. Bush og Obama, som jeg vil analysere, og... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort histo... -
Terrorangrebet 9/11 - hjælp til kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort his... -
AT - metoderne ligner hinanden
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og det er sådan at i fagene dansk (A) og samfundsfag (A) der adskiller metoderne sig ikke ret meget fra hinanden. Derfor bliver jeg nødt til at nævne det under mit afsnit "metoder og teori" (min lærer sagde jeg skulle være... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa jeg har trukket Nik og jay "Kommer igen" Har virkelig brug for hjælp til at da jeg ikke kan finde ud af at analysere og slet ikke forstår teksten Er meget ordblind så det er derfor jeg har svært ved det Håber der er nogle der kan hjælpe -
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
Er min lærer dum?
ForumindlægHvordan i alverden skal man kunne lave en dybdegående analyse og fortolkning af en 3 siders lang novelle, hvis den kun må fylde 500-600 ord!? Jeg sidder nu med 600 ord (omkring 500 uden citater) og mangler stadigvæk det vigtigste! :-S -
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
SSO - hjælp
ForumindlægGodaften, Her d. 5. december skal undertegende skrive en SSO-opgave på 15-20 sider. Jeg går på en handelsskole, hvorfor de to fag jeg skal skrive i, er Virksomhedsøkonomi og dansk. Mit overordnede emne er; generationsskifte i virksomheder. Jeg skal redegøre, analysere og perspektivere i min op... -
Tysk Rettelse..
ForumindlægNogle der gider rette dette?fra dansk --> tysk..ps. Er utrolig dårlig til tysk.. Nu er i advaret..... der will alles tun für seiner herzkrank Mutter. Sie ist eine überzeugt Sozialistin, wie eben in die Wende-Periode in koma geliegt nach einen Thromblus in dem Hertz. Wenn sie erwachen, ist alle... -
Hvorfor ikke bare forbyde salg af alkohol, kød og cigaretter helt?
ForumindlægNu diskuterer politikerne, om rygeforbuddet skal udvides yderligere, fordi mange unge stadig ryger. Ja, venstrefløjen mener endda, at en lastbilchauffør ikke skal have lov at ryge i sin lastbil, selvom han sidder der alene. Så spørger jeg: Hvorfor ikke bare forbude al salg af alkohol, kød og... -
Historie opg.
ForumindlægSkal netop til at igang med at skrive 2 års opgave i historie, så ville lige høre om der er nogen der kender til nyttigee links, opgaver eller materiale vedr. den Amerikanske Borgerkrig??? På forhånd tak! -
MoLlY NeEd HeLp:(
ForumindlægHejsaJeg skal til at skrive en dansk essay...Nogen der kan fortælle mig en gode måde at skrive essay på..hvordan skriver man et essay? samt hvad der skal indgår i et essay?Også li en ting til: må essay gerne fylde meget?MoLlY SaYs ThAnKs...:0) -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
Da Vinci mysteriet
ForumindlægHey folkens!Nogen der har læst Da Vinci Mysteriet, som kan fortælle mig om det er helt hen i vejret at overveje at skrive om den i 3.g ?? -
subjektsprædikat?
ForumindlægHej, søger hjælp i faget almen sprogforståelse."Find subjektsprædikatet i følgende sætninger:1) Hendes far var gammel2) De levede lykkeligt til deres dages ende.3) Katten, som var blevet reddet, hed Plet.4) Hun sagde nej.5) Således blev han døbt Peter.6) Nej, sagde den lyshårede pige.Giv et ... -
Rettelse :-)
ForumindlægHejsa..En der lige hurtigt vil rette denne lille tekst. (Har skrevet den fra dansk - tysk)1) Helga har har sagt meget for et vinde Lonis tillid.Hun har talt med hende, og været sød mod hende.1) Hlga hat viel gemacht, um Lonis Vertrauen zu gewinnen.Sie hat mit ihr gesprechen, und (hat) sind so net... -
Tysk - bare lidt hjælp
ForumindlægHey allesammen i øjeblikket styrer jeg får vildt i tysk timerne men, jeg har følelsen af at jeg er lidt bagud i det grammmatiske, og vil ikke have tysk læreren stirrer ned på mig, nu hvor det bare køre så godt for mig... her er en opgave vi har fået for... jeg har self. prøvet mit bedste... ...
