Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16741 til 16760 af 95433
-
Solsystemets dannelse
ForumindlægEr der forskel på en interplanetarisk gassky og en protoplatetarisk gassky, men henblik på solsystemets dannelse? skal til fysik eksamen i morgen. hvis der var nogen der var lidt kvikke med et hurtigt svar så ville det hjælpe :D -
Elektronik
ForumindlægHejsa.. Jeg skal for første gang skrive en rapport i fysik, og jeg ved ikke hvor jeg skal starte?? Har i nogle foreslag til emner? og hvordan stiller man en fysikrapport op? Håber på hjælp:) Knus Maaanse -
Tryk og Kraft
ForumindlægHej, Er der nogle der kan forklare mig hvad tryk og kraft helt præcis er for noget i fysik? Jeg ved at tryk er kraft pr. areal. Altså hvor meget pres/kraft et legeme bliver udsat for? Tak -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???? Nogen som har nogle gode råd til fysik/kemi eksamen og engelsk eksamen??? Og generelt bare nogle gode råd til hvad der virkelig trækker op til eksamen? -
oversat rigtigt?
ForumindlægDansk til engelsk.Jeg vil nemlig gerne være sikker, på at det er rigtigt oversat! :)Dansk:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet. Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttede Du skal komme lige hjem fra skole og lave d... -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ... -
integraleregning:S:S
Forumindlæghvordan får jeg c til at blive 1/2 når ((ln(e/2))/2)+c= 1? på forhånd tak -
Michael Strunge - Dansk mdt. eksamen
ForumindlægHej Alle =) Jeg er i den situation, at jeg skal til eksamen i morgen i mundtlig dansk A på STX:( Jeg har dog det problem at ét af de emner som vi kan komme op i er Michael Strunge, og i den forbindelse mangler jeg noter til hans følgende digte, da jeg var syg, da min klasse havde om dette emne: ... -
Kemi notater
ForumindlægJeg skal op tli kemi´B eksamen om 2 uger. Jeg er virkelig dårlig til kemi og ved slet ikke hvordan jeg skal kunne forsvare min årskarakter. Er der nogen der kunne hjælpe lidt ved at fortælle hvordan eksamen foregår og hvis i evt. har nogle noter jeg kunne se på ville det virkelig redde mit liv. ... -
Forvirrende engelsk som skal oversættes
ForumindlægHar lidt problemer med at oversætte denne sætning. Jeg synes ikke at det lyder helt korrekt. Personligt må jeg bare sige her, at jeg ikke tror, der er noget, der bliver bedre, før vi får en klar aftale om, hvem der skal styre landet de næste 4 år. Mit forslag: Personally, I just have to say t... -
Sætninger
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg har siddet med i to dage, kan nemlig ikke rigtig finde ud af det, I did not spoke to him for three days, jeg skulle finde fejlen og forklare det grammatisk, jeg har fundet det, det hedder speak i sted for spoke, men kan ikke komme med en forklaring? har en til... -
Oversættelse af sætning fra dansk til engelsk
ForumindlægJeg skal oversætte følgende ordsprog: Lykke er ikke et mål, vi når for enden af livets vej - det er selve den måde, vi lever vores liv på. Mit forslag sammen med google translate: Happiness is not a goal, we reach the end of the path of life - it is veryway we live our lives. Er det korrekt ove... -
gradsadverbier
Forumindlæg1. Hun har en udsædvanlig god stemme 2. han er meget glad 3. hun er næsten for aktiv 4. jeg tror simpelt hen ikke på dig 1. She has an unusually good voice. 2. She is very happy. 3. She’s almost too active. 4. I simply not believe in you. -
Oldekspert søges... Eksamen i morgen:/
ForumindlægHar et kæmpe problem... Følte ellers jeg havde okay styr på det her shit, indtil jeg læste Staten:O Kan nogen fortælle mig hvordan Hulebilledet lige kommer ind i denne sammenhæng? Jeg har skrevet i mine noter, at hvis jeg kommer op i Symposion i morgen, så skal jeg perspektivere til Hulebilledet.... -
H J Æ L P ! ! Kommentar
ForumindlægHej! Det vil være fantastisk hvis én eller flere ku' rette min engelsk tekst (gramatisk fejl eller lign.).. Comment on the children’s motives for threatening to shoot. I actually think that these children have strangles reasons for threatening to shoot somebody. An example is an 11-years-... -
Essay: Den svævende sympati
ForumindlægSkriv et essay litteratur og samfund. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Den svævende sympati og bl.a. overveje, om litteraturen bør være forpligtet til at forholde sig kritisk til samfundet. Jeg har problemmer med at skrives essay, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre fra hoved... -
Areal i en trekant
ForumindlægHvis vi har en trekant hvor: AB = 2 BC= 4 CA= 6 kan arealet så regnes ud med følgende: (2*4)/0,5 ? Jeg har mistet noterne omkring dette, men jeg synes at det lyder logiskt korrekt, men jeg kunne godt tænke mig at få noget verifikation. -
HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNING!!
ForumindlægHey SP Jeg er en pige der startede i 1.g(STX) her i august måned. Om ca. halvanden måned skal jeg vælge hvilken studieretning jeg ønsker. Jeg er desværre bare meget i tvivl, og håber derfor at kunne få råd, egne erfaringer og evt. bud fra jer om hvad i synes. Mit gymnasie tilbyder 2 samfundsfag... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har et spørgsmål til matematik A-niveau der lyder : Trigonometri Du skal specielt gøre rede for sinusrelationerne for en vilka°rlig trekant. Jeg har bevist sinustelationerne hvor jeg har kigget på en vilkårlig trekant hvor højden er udenfor trekanten, og hvor højden indenfor treka... -
Kan ikke se Censor ??
ForumindlægHvor bliver Censoren af ? Jeg har haft prøver i de to dage. Men har ikke mødt censorne endnu?? Hvordan kan det være?
