Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16741 til 16760 af 111527
-
Henvisninger
ForumindlægHvordan henviser jeg til en bestemt linje fra en bog? Er det (forfatters efternavn, udgivelsesår, s.x, l. x) Hvad nu hvis jeg vil henvise til flere linjer skal jeg skrive ll.? Hvad nu hvis jeg vil henvise til forskellige sider (ikke et interval)? -
oversæt
Forumindlæghvordan ville i oversætte denne sætning? jeg er ikke de fattiges hjælper. -
Have med til danskeksamen 9 klasse
ForumindlægHvad må man have med til den mundtlige dansk eksamen, udover ens synopsis? -
Begreber - historie
ForumindlægHar du nogle fede historie notater som kan forklarer alle de fag begreber der er? Kan et par stykker, men slet ikke nok til eksamen. Tusind tak!! -
"....fortolk resultatet vha. en skitse"
ForumindlægJeg er i gang med en opgave uden hjælpemidler, hvor jeg er gået i stå ved fortolkningen. Men opgaven lyder: Betragt funktionen f(x) = x(1/2) -1 a) beregn det bestemte integral ∫ f(x) dx, hvor grænsen er fra a= 0 til b=9 b) og fortolk resultatet ved hjælp af en skitse. I kan se op... -
Regler for eksponentiel vækst...?
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at læse til stx eksamen i matematik og sidder og grubler over nogle regler for eksponentiel vækst. Min lærer siger at a og b i formen f(x)=ba^x er positive, og at a ikke må være 0 eller 1. Det forstår jeg ikke helt... Hvis b er negativ er det vel bare et tegn på at der starter m... -
HJÆLP!!!
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har netop afsluttet 1.G på Statsskolen og er også egnet til 2.G, men desværre står jeg i et dilema, som jeg håbede på nogle gamle STX elever kunne svare på? Jeg har fået karakteren 4 i fysik, hvilket er den dårligste karakter jeg nogensinde har fået, og fysik er bare ikke m... -
Arbejdstimer - hor mange?? hjælp
ForumindlægHej.. Flot fejl i overskriften - for sent at rette nu, men der skal altså stå hvor og ikke hor Jeg er 16 år, og startede på en STX efter sommerferien sidste år, så jeg er en "lille " 1.g'er Jeg arbejder rigtig meget, virkelig meget.. Dt går fint nok på nuværende tidspunkt, men jeg v... -
Hvad betyder 1.g?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg har et ret simpelt spørgsmål jeg håber du vil hjælpe mig med. Jeg har klaret det dårligt (i hvert fald under forventning) her i de to første standpunktskaraktere på stx, 1.g...Det har slidt på min selvtillid og motivation. Jeg får af vide at jeg bare skal gøre det bedre ... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
SRP- Mindste kvadraters metode
ForumindlægEr færdig med min matematik-del i opgaven, men har stødt på et matematisk problem i kemi-delen min opgaveformulering er: Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redegøre for princippet i "mindste kvadraters metode", og hvorledes "... -
alkalisk hydrolyse...
Forumindlægmin opgave er at skal skrive om - fremstilling (alkalisk hydrolyse, PEM (proton exchange membrane)opgaven inden for emnet hydrogen.jeg ved faktisk ikke rigtig noget om emnet og hvad de ord betyder og jeg skal faktisk helst være færdig til i morgen....så vil være rigtig glad hvis nogen vil hjælpe... -
Studenter lige om lidt!
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. Blev bare lige nød til at komme ud med det, he he! Nå men held og lykke med resten af jeres eksamener! Har selv historie i morgen! :/ -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Redoxligninger
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan man afstemmer redoxligninger? tak. -
fysik dispositioner - hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en uerfaren 9. klasses elev, som nu (desværre) skal op i fysik mundtligt. Vi har endnu ikke fået at vide hvilke emner der bliver opgivet, men jeg er ret sikker på at magnetisme, radioaktivitet, jordens salte, syre, base- og salt vil være blandt de opgivne emner. Dertil sk... -
hvordan kan det være?
ForumindlægHvorfor er fortegnet for de 10 mio liter (107) i minus her ---- H3O+] = 1.0*10-7 mol/L -
mennesket ?
ForumindlægHej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd -
Oktetreglen
ForumindlægHej allesammen! Jeg er indforstået med at alle grundstoffer gerne vil have 8 elektroner i yderste skal. Men siger man ikke at i 3. skal må der højest være 18 elektroner, og i 4. skal 32 elektroner? Så er der jo mange flere end 8 elektroner? I min bog står der: "Der er højest 8 elektroner i y...
