Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16741 til 16760 af 72126
-
Højneveaufag
ForumindlægHej allesammenJeg går i 1.g og skal derfor til at vælge valgfag til de næste to år. Spørgsmålet er så, om jeg skal vælge to eller tre højneveaufag?Jeg har egentligt besluttet mig for italiens og engelsk højneveau, men vil det blive for meget også med samfundsfag på dette neveau?Er der nogle, der ... -
Biologi noter
ForumindlægHej!! er der nogen som har nogle Bio noter, jeg går i 1g, obligatorisk niveau -
SRP klage, opgaveformulering
ForumindlægHej Jeg fik karakter for srp i går og jeg er mildest talt overrasket. Jeg skrev i idehistorie og fysik, fysik som hovedfag, og fik 02. Jeg er utilfreds med opgaveformuleringen. Den lagde meget mere op til idehistorie end fysik, den lagde slet ikke op til nogle beregninger eller noget konkret fysi... -
Kan det passe?
ForumindlægHar en funktion der hedder f(x)= 4*√x -½*x^2 jeg skal bestemme monotoniforholdene for f, og skal derfor ha f '(x), men når jeg skriver det ind i TI, er funktionen stadig den samme? -
Koffein
ForumindlægHej Jeg søger nogen der ved noget om koffeins påvirkning af kroppen, enten i form af egne opgaver, viden eller links, da jeg synes mit eget bliver en anelse for tyndt . Hvis det er til nogen hjælp skal jeg nok smide min problemformulering op. Mvh. Tobias, som har ferie i morgen 8.30. -
Enkeltlogaritmisk koordinatsystem, log x og ln x i eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan fortælle mig hvordan et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er opbygget? Og hvad man får hvis man tegner grafer for eksponentielle sammenhænge ind i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem? Hvordan er funktionerne log x og ln x defineret? Hvilke regneregler gælder de... -
termin!
Forumindlæghej. jeg skal snart til termins prøve matematik. førstre gang, så jeg ville bare gerne lige have nogle gode råd ;D tak på forhånd. -
Mundtlig dansk
ForumindlægHejJeg skal til mundtlig dansk årsprøve her i 2g.. Men det er så bare lige det, at vi ikke skal havde flere dansk timer, og vores lærer har intet fortalt om hvordan sådan en foregår.. Så hvis du har prøvet det, må du meget gerne fortælle hvordan det foregår.. Og hvad kan man komme op i? -
Stil
ForumindlægJeg tænkte på, hvad i andre gjorde inden i skulle op i dansk skriftlig, for der er der ikke rigtig noget man kan læse på, foruden at se på ens noter, hvis man sku have glemt, hvordan man skriver stil:-) Men man kan da ikke rigtig forberede sig. Skal op på mandag, og ved ikke rigtig om der er noge... -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Årsprøve for putter!
ForumindlægTænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :) -
åreforkalkning?
ForumindlægMin biologilærere fortalte, at hvis man trækker noget om kost osv til eksamen, så kunne man inddrage noget om åreforkalkning, men er der ikke nogle der kan forklare mig, hvorfor det opstår, og hvordan det virker osv? Tak -
1.g mundt. mat. årsprøve, behandle afstandsformlen?
ForumindlægHej jeg har siddet og gennemgået de spørgsmål som jeg kan trække til 1.g mundtlig eksamen i mat og der lyder det ene spørgsmål:Analytisk geometri:du skal behandle afstandsformlen og cirklens ligning.Jeg er så kommet lidt i tvivl om, hvad det helt konkret er man skal, når der står, at man skal beh... -
hjælp - skal snart op i tysk.
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig, hvordan en tysk eksamen egentlig foregå`? det er noget med en oversæt. samt en kendt tekst. hvor lægges der vægt på det at perspektivere? tæller det meget? -
Dansk synopsis - ringen karen blixen
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket Karen Blixen - Et forfatterskab til min dansk mundtlige eksamen. Men jeg er gået lidt i stå, ved min perspektivering. Jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal perspektiverer med. Så hvis i har nogle foreslag, eller selv har valgt dette som prøveoplæg, må i meget ger... -
regne med exp.
ForumindlægHejsa, jeg skal vise at y(1) -> 1/(1+Da) for a ->uendelig. Jeg har oplyst at: 1/y(1) = (1+a)*e^Da/(1+a) - a hvilket vi sige at y(1) = 1 / ((1+a)*e^Da/(1+a) - a) Når jeg taster det ind på min lommeregner kan jeg se at det passer. men jeg forstå bare ikke hvorfor. Er der nogen der kan... -
Gode råd til afgangsprøve i engelsk?
ForumindlægHej, Jeg skal til 9 klasses afgangsprøve i engelsk i morgen. Har i nogle gode råd? :) -
Multimediedesigner bøger
ForumindlægDa jeg ikke lige syntes multimediedesigner var lige mig har jeg lidt bøger til salg fra 1.semesterPhotoshop CS bible McClellandNy pris 348,- brugt 200,-Foundation Macromedia Flash MX BesleyBhangalny pris 248,- brugt 120,-Learning Web Design, Second Edition Jennifer Niederstny pris 420,- brugt 25... -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ... -
Om særlige vilkår
ForumindlægJeg har prøvet at finde noget om særlige vilkår på nettet..men har ikke kunnet finde noget egentligt svar..(kunne selvfølgelig bare spørge en lærer..men jeg tror at det ville være et dumt træt af mig. Så i stedet vil jeg spørge jer:Ved I om der er en "frist" på hvornår man skal have at ...
