Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 16761 til 16780 af 63755
-
Vinkel mellem tangenter?
ForumindlægJeg har, at to grafer skærer hinanden i et punkt. Jeg har fundet skæringspunktets x og y værdi. Herefter har jeg differenteret skæringspunktets x værdi ind i de to funktioner. Hvordan finder jeg vinklen mellem tangenterne til graferne? -
SSO - Vektor i planen
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SSO og har fået en opgave jeg skal inddrage. Opgaven lyder: Find vinkler, sider og areal af trekant ABC, hvor hjærnernes koordinater er A(3,1), B(2,5) og C(6,3) Er der nogen der har et forslag til, hvordan jeg skal gribe opgaven an? -
genrebestemmelse
Forumindlægjeg ligger lidt og roder med at genrebestemme Mikael Niemis bog fra 2000, Polulær Fra Vittula. jeg er helt på bare bund.hurtige svar er velkomne :D -
Huset og grunden
ForumindlægOPGAVE A OG B -
Fysik/kemi mundtlig prøve fsa
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om, hvordan fysik prøven foregår? Skal man skrive dispositioner inden til alle emner og vælge forsøg før selve prøven? tak på forhånd:) -
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg har lidt tvivl omkring denne differentialligning:dy/dx=(2x-6x^2)(2y+4)Hvor jeg har isoleret k til at være ln(2)+1. Er ikke sikker på om det er rigtigt og har svært ved det sted, hvor jeg skal indsætte k og isolerer y!! -
Monotoniforhold og ekstrema
ForumindlægHej!Her er opgaven:En funktion f er givet ved forskriften:(4x^2 + 3x - 18)________________(x-2)hvorfor f'(x) er: (4x^2 - 16x + 12)_________________(x-2)^2Bestem monotoniforhold og ekstrema for f. Jeg får eksttrem til (1,f(1) og (3,f(3))... men kan det passe?PÅ forhånd tak! -
6.27 i Røde opgave bog
Forumindlæger der nogle der har den? -
Emneopgave
ForumindlægJeg skal lave en emneopgave, på 1½ uge, men ved ikke hvad jeg skal grave mig ind i, omkring Retssystemet i USA. Nogle forslag? Tak på forhånd -
Fysik hjælp
ForumindlægHvis en kvadratisk istering med sidelængden 5 cm og temperaturen -18 skal optås i en termokande med vand på 20grader hvor meget vand skal man så hælde i?hvilken formel skal man bruge? -
alt muligt inden for syre-base kemi
Forumindlæghey..er igen gået fast i min kemiaflevering.. piv.. håber lige der er en som kan hjælpe mig videre..For det første tror jeg har lavet en fejl for OH- skulle ikke være den begrænsede faktor:Der ledes 1,00 L tør luft med indhold af HCl gennem 25 mL 0,1017 M NaOH ved 25 C, trykket er 1,0 bar. Dereft... -
Matematik program med mellemregninger
ForumindlægHej, Jeg vil hører om nogen af jer, kender et program som kan regne ligninger ud og samtidig vise mellemregnignerne...//Mads... -
Underrubrik i det nye word.
ForumindlægHej :)Jeg er igang med at skrive en fysik artikel, og en træls en af slagsen : (( Jeg vil gerne lave en underrubrik så den ser mere artikelagtig ud, men kan ikke helt finde denne funktion i word. Nogen der kan hjælpe, eller måske kender andre smarte ting man kan lave så det virker lidt mere som e... -
Forskellige fedtanalyser
ForumindlægHvilke forskellige former for fedtanalyser kender i ud over Soxhlet analysen? Hver søde at hjælpe mig, for jeg skal bruge det til mit eksamensprojekt. Jeg ville gerne kunne lave analyserne på ost. -
Terminsprøve 2009?
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i fysik A og matematik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd tak! ... -
"Blomster" - litterær artikel, HJÆLP
ForumindlægHej.. Har siddet og kigget lidt rundt herinde, men synes stadig jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skriver en litterær artikel. Den skal skrives over "Blomster" af Jacobs Ejersbo, og opgave formuleringen lyder: "Lav en indledning, som I mener, vil fande læseren. I skal fo... -
potensudvikling
ForumindlægHej.. Er kørt fast.med denne her : Y=b*xopløftet i a P(70;5,9) Q(20;1,5) <=> x1=70 Y1=5,9 X2=20 Y2=1,5 er så er jeg gået sort...dårligt men det er sket Nogen der kan hjælpe mig ud af denne her ?? -
Tangent
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer mig tangenter i sådan forholdvis korte træk.. hvordan man regner dem ud og hvad de bruges til.. på forhånd tak -
Ligning i vinkel mellem vektorer
ForumindlægPunkt A = (0,0), punkt B = (0,2) og punkt C = (10,y) vinkel B = 108 grader Formel = cosV = vektor a * vektor b / længden af vektor a * længden af vektor b Man skal bruge formlen til at finde vinkel mellem vektorer. Men det eneste jeg ikke kender her, er y-værdien bliver det en ligning med... -
Nyere novellers kendetegn?
ForumindlægHej alle derude, Skal snart op til eksamen og har trukket noget med nyere noveller, er der nogle der ved om der er nogle specifikke kendetegn ved nyere noveller eller det bare er det samme som en "normal" novelle?? Og ja, har prøvet Google... :))
