Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 16761 til 16780 af 109300
-
Kender i disse censorer
ForumindlægJeg skal om i Oldtidskundskab, Engelsk og Dansk og til disse mundtligeeksaminer har jeg følgende censorer: Old C: Anne-Grete Rovbjerg-Hansen - N. Zahles Gymnasieskole Engelsk B: Asger Ødum Berg - VUC Nordsjælland Dansk A: Stig Wørmer - Sankt Annæ Gymnasium Er disse nogle i kender? Hvis ja, hv... -
En god analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle fra SP, Jeg skal op til Engelsk B mundlig eksamen på mandag. Af den grund ville jeg gerne have lidt tip omkring hvordan man laver en god analyse og fortolkning, hvilket elementer er vigtige at tage med osv. Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men på en eller anden måde formår ... -
Valg af emne til SRP, Hjælp!
ForumindlægHej. jeg er i det problem, at jeg endnu ikke har fundet et emne til mit studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har valgt fag - Samfundsfag b, som hovedfag og engelsk A, som bifag. Jeg har overvejet dødsstraf i USA, som et muligt emne for mig. - men problemet er, at jeg skal læse et engelsk værk til em... -
Eksamen?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har engelsk på B og skal til mundtlig eksamen her snart. Jeg er dog bare lidt forvirret, jeg ved ikke hvordan engelsk eksamen foregår? Er der evt. nogen af jer som har været oppe i år eller været oppe før, som kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår? Jeg ved at jeg har 60... -
Hjælp til AT5-synopsis
ForumindlægHej derude jeg er i gang med at lave min AT5-Synopsis og jeg er gået lidt i stå. Jeg er kommet til indledningen men ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive. klassens hovedemne er katastrofer Mit emne er fukushima, med henblik på hvad der sker rent genetisk når folket omkring bliver bestrålet... -
Hvordan retter man google translate
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal op i engelsk årsprøve på b. Jeg faldt for et halvt år siden, over en video på youtube hvor han viste hvordan, man rettede google translate så det næsten blev fejlfrit. Problemet er jeg ikke kan finde det nu, og ville høre om I vidste det? eller har andre gode hjælpe... -
KÆMPE PROBLEM!!!
ForumindlægJeg har virkelig hurtigst mulgst brug for hjælp! Jeg er i gang med at skrive min SRP-opgave i Engelsk A og Samfundsfag B. Mit emne er identitetsdannelse. Nu står jeg bare i det kæmpe dilemma, at jeg mangler en engelsk tekst, som jeg kan analysere. Jeg kan ikke finde en tekst, der passer godt ti... -
retning af eng aflevering!!
ForumindlægHej..Nogen der vil hjælpe mig med at rette min engelsk aflevering, da jeg er kanon dårlig til engelsk..På forhånd tak! -
ligning
Forumindlæg(a-b)(a^2+2ab+b^2) jeg kan ikke helt for den her ligning til at stemme tror det er der når a skal ganges med de 2ab jeg gør det forkert har fået det til a^3+2a^2b+ ab^2 -ba^2+2a^2b+ab^2 nogen der kan fortælle om det er rigtigt elelr sige hvor jeg har beregnet forkert? -
Brøkregning i toppunktsformel
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bakser en smule med beviset for toppunktsformlen. Jeg er nået til et punkt hvor jeg ikke rigtig kan forklare hvorfor resultatet bliver som det bliver, da jeg aldrig rigtig har været stærk i brøkregning. Jeg er nået således at y=a*(-b/2a)^2+b*(-b/2a)+c. Dette giver reg... -
HJÆÆÆLP SSO
ForumindlægHej, jeg skriver i engelsk om David Copperfield og jeg har problemer, for jeg har næsten ikke fået læst. Prøvede i dag, men er kun nået 100 sider ind i værket og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... mit sekundær er fucked op, jeg skal aflevere SSO fredag næste uge...FUCK HJJJÆÆLÆÆLLLÆLLP -
At / in school?
ForumindlægHeyhar problemer med et par små ord, som håber I kan hjælpe mig med.Hedder det >He learned in school eller he learned at school?Mener det er "at" man skal bruge her, men ikke sikker."Det ses stadig i byen". Hvad hedder "ses" på engelsk? -> Seen? -
Macbeth - resumé af scener
ForumindlægHej alle jer travle mennesker, der er ved at læse op til eksamen. Hvis nogle af jer skal op i engelsk og tilfældigvis har læst Macbeth, eller bare godt kunne tænke sig at få lidt mere styr på det, så er der her et super godt link http://www.novelguide.com/macbeth/summaries/act1scene7-act2scene1.h... -
--JEG KAN IKKE FINDE UD AF ENGELESK--
ForumindlægHJÆLP jeg går i 7.klasse det vil sige at jeg har haft engelsk i 4 hele år . men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man taler -udtagelsen ( staves ) kan jeg godt finde ud af men hvordan man taler eller skriver kan jeg ikke finde ud af. i tysk syntes jeg det er næmmere at forstå. jeg ved ik... -
Ordstilling
ForumindlægHej, Hvilken af følgende sætninger er rigtig: Today happened something improbable. Today something improbable happened. Jeg mener, at på engelsk bruger man oftest ligefrem ordstilling, men i dette tilfælde synes jeg, at det lyder bedre med eksempel med omvendt ordstilling. På forhånd... -
forkort en brøk
Forumindlæghej Brøk: 8a3*(ab2)4/ b*2b6a2 Hvorfor må man ikke gange b i nævneren med 2b6 så det bliver 3b6? er denne rigtig reduceret? 2a(3b – 4a) + 3b(2b – a) a(2a – 3b) = 6ab – 8a2+6b2-3ab + 2a2-3ba = -6a2 + 6b2 = -
Hældningskoefficienten!
Forumindlægen ret linje går gennem punkterne: A (-2,7) B (6,2) a) Beregn linjens hældningskoefficient: a= (y1-y2)/(x1-x2) = (2-7)/((-2)-6)= 5/8 b) Find linjens skæring med y-aksen y=ax+b 2=5/8+b -b=(5/8)-2 b=11/8 ER alt dette korrekt?? -
Reducer udtryk
ForumindlægReducer udtrykket (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
Svær brøk
ForumindlægJeg har problemer med denne her.6a^4 b-18a^3 b^4+3a^5 b^2/3a^2 bJeg er med på når det er 6a^4-^3 ovs men når der kommer b efter a^4 og b^4 efter a^3 så er jeg stået af, er der nogen der kan hjælpe.Karise -
Lineær sammenhæng
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en opgave som jeg ikke kan finde ud af :S Den lyder: der er en linær sammenhæng mellem temperaturerne i A og B. Når temperaturen i A er -10 grader, så vil temperaturen i B være 14 grader, og når temperaturen i A er 2 grader vil temperaturen i B være -34 grader.. Hvad ...
