Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 16761 til 16780 af 60879
-
Disposition til fransk eksamen mundtlig
ForumindlægJeg skal til fransk eksamen i mundtlig, og det ville være lækkert hvis en gad rette min disposition :) På forhånd tak. Je vais commencer par présenter ma disposition : 1. (Evt. Premièrement osv.) Un résumé 2. Une analyse (personkarakterik) 3. Interprétation (tema, personlig vurdering) 4.... -
Samf: 24-timers eksamen om EU
ForumindlægSidder midt i en samfundsfags eksamen om EU, og er lidt på bar bund. Jeg har følgende understående bilag, som jeg kort har redegjort for: Bilag 1: Et andenrangsvalg - Opstår demokratisk paradoks i og med Eu-parlamentet er blevet mere magtfuld mens der er faldende valgdeltagelse x Gav men... -
angst for eksamen, gi mig nogle gode råd.
ForumindlægHejza...Jeg er typen der hader at gå til eksamen, jeg er nok ikke den eneste der er det. Jeg har angst for at gå til eksamen, hvad skal jeg gør, kan i hjælpe mig!?Hilsen Ham der vil afskaffe eksamen..... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
helle helle. tekst til eksamen analyse.
Forumindlægjeg har trukket helle helle til eksamen, ville høre om der var nogle der eventuelt havde en tekst fra hende som er analyseret? I mit pensum er Globryllup og fasaner. håber der er nogle der vil hjælpe da jeg synes hendes tekster er lidt anderledes og svære at analysere? -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
Tysk - Engelsk ''' Må man medbringe notater??
ForumindlægNogen der ved, om man må tage notater med ind i forberedelses lokalet, i mundtlig tysk samt i mundtlig engelsk, til 9. klasses afgangsprøve???:D -
Dansk/engelsk-oversættelse, "Modern American Legends"
ForumindlægHej!Det kunne virkeligt være dejligt, hvis der var nogen der gad rette min oversættelse og evt. komme med en udtalelse+karakter (hvor godt det er, om jeg gentager nogle fejl osv.)På dansk:Et middelaldrene ægtepar tog på ferie til Italien med en 73-årig bedstemor som passager. På hjemrejsen blev d... -
Hjææælp mat b eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg står og skal til mat b mundtlig eksamen, og kan simpelthen ikke få skrevet en ordenlig forklaring ned til dette spørgsmål, da jeg ikke har forstået det godt nok. Er der nogle der ville kunne svare velfomulerende og forstående på: "Gør rede for hvordan man kan løse to ligninger med to ub... -
eksamens tekst, rettelser..
ForumindlægHej. Jeg trak min eksamens tekst her imorges, og har nu læst-oversat-forstået-og lavet et referat af den, samt perspektivering til andre tekster vi har læst med samme emne. Jeg tænkte om der var nogle som ville kigge den igennem? Det ville være virkelig skønt!. FREMLÆGGELSE AF TEKST Je vais parle... -
Historie eksamen - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej, jeg har trukket "Ideologiernes kamp I - mellemkrigstid og 2. verdenskrig" til min 24-timers historie eksamen. Nogle der har lyst til at hjælpe med en evt. problemformulering til mig? :D Her er nogle uddrag fra mine kilder... Tekst 1: Det er et uddrag fra Nürnberg-lovene... -
HJÆLP MIG, please!!!!
ForumindlægJeg er lige startet på gymnaiset i en hf klasse.. jeg ved ikke om det er godt for mig at gå på hf eller hhx, fordi jeg er ikke god til de naturvidenskabelig fag og hellere ikke matematik. På hf skal jeg op i mat og nf = bio, geo og kemo det første år, hvis jeg ikke består, går jeg ikke videre t... -
Point for at bestå matematik A?
ForumindlægHvor mange procent(/point) skal man have rigtig i matematik A eksamen på HF for at få hhv 02,4 og 7? :) -
24-TIMERS EKSAMEN: 5 timer tilbage!!
ForumindlægHej alle! Jeg ved godt, jeg har oprettet et indlæg om præcis samme spørgsmål før, men jeg bliver lige nødt til at have det helt på det rene: Er der ikke nogen, der kan give mig en forklaring/definition på hvad henholdsvis varmekapacitet og specifik varmekapacitet er? (I et letforståeligt sprog) ... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Potensfunktioner - Eksamen C Niveau 1.g
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i starten af juni, og nu er jeg stødt på en opgave jeg ikke kan klare, håber at I kan hjælpe mig! "Potensfunktioner: Gør rede for de specielle egenskaber ved potensfunktioner. Du skal blandt andet komme ind på, hvordan størrelserne a og b i regneforskriften kan bes... -
Eksamen - B-niveau spørgsmål 02/01/2010
ForumindlægGodt nytår alle sammen. Sidder i skrivende stund og forbereder mig til eksamen i biologi d. 04/01. Er dog stødt mod en mur pga. følgende spørgsmål: "Forklar indvirkningen af DDT/tungmetaller og algetoksiner på nervesystemet". Har styr på at DDT er et østrogenlignende stof, og at tungmet... -
Eksamen: Kold krig og vesteuropæisk integration.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har i... -
Har jeg dumpet dansk?
ForumindlægHej folkens Jeg har i dag været op til dansk skriftlig og jeg ved bare at jeg har skrevet noget til 00. Der var for meget stress og jeg kunne ikke tænke mig frem til en gode analyse. Jeg har fået 4 til mundtlig årskarakter og 02 til skriftlig. Vil det så sige at jeg har dumpet dansk, da gennemsn...
