Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 16761 til 16780 af 174810
-
Matematik FP 10 dec 2021
ForumindlægHej kan ikke huske hvor mange point der var i prøvesættet efter jeg havde haft prøven? Ved I det? -
Matematik :) 7 klasse <3
ForumindlægHej kan i sød at hjælpe mig med det her Opgave. 6.2) 6,4) Hjælp:) Vil i skrive hvordan i regnede det ud -
Matematik spørgsmål som er svært at forstå...
ForumindlægJeg har et spørgsmål jeg ikke forstår. Hvilken fordeling følger den stokastiske variabel X? Når man har med binomialfodeling af gøre, skal man så lave en graf/diagram ud af det, for at finde stokastiske variabel, eller skal man bare beskrive noget. Eller er det CHI2 test man skal bruge?? Ved ikke... -
Nogen der har skrevet SRP om Babylonsk Matematik ??
Forumindlæg?? -
Hjælp til matematik opgave vedrørende matricer og differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg skal løse denne her opgave. -
Diskret Matematik Automata and Grammars
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave (vedhæftet billede), som jeg har meget svært ved at løse. Håber nogle kan hjælpe :) -
SRP - Fysik/Matematik - differentialligning for banekurve
ForumindlægDen første del af min problemformulering lyder: Redegør for Newton’s gravitationslov og opstil en differentialligning for banekurven ved en centralbevægelse i et gravitationsfelt. Er differentialligning for banekurven ved centralbevægelse i gravitationsfelt bare: (vedhæftet billede) -
Hjælp ??
ForumindlægSkal løse disse opgaver uden hjælpemidler, burde være en pæn og rimelig simpel måde at løse opgaverne på uden der skal regnes med for store tal, men kan ikke lige gennemskue de her par stykker: b = 4^2 * 2^-9 * 4^5 * 8 ?? h = (3^5 * 9^-5)/ 6^-5 ?? Er det rigtigt at: a = 5^3 * 5^4 * 5^-7 a ... -
A Shot in the Light by Lion Goodman
ForumindlægSkal skrive engelsk essay om "A Shot in the Light". Er der nogen, som har nogle gode guldkorn i forbindelse med denne, så sig endelig til.På forhånd tak! -
Find a og b i retvinklet trekant, med 3 vinkler og c
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge, for at finde a og b, i en trekant, hvor c = 53, C = 90 grader, A= 47,3 grader , B= 42,3 grader? -
Cirkler
ForumindlægUden hjælpemidler En cirkel har centrum i punktet (3,-2) og radius 5. Bestem koordinatsættet til cirklens skæringspunkt med koordinatsystemets andenakse. Hvordan gøre man det ? -
differentialregning
Forumindlæghej igen. jeg har endnu en opgave som driller. jeg har vedhæftet den. jeg skal benytte differentialregningen i opgaven uden hjælpemidler. -
vinkelrette vektorer
Forumindlæghejsa jeg skal løse den her opgave (jeg vedhæfter den) og jeg ka simpelhen ikke finde ud af det. Den skal løses til uden hjælpemidler så ikke med alt for svære løsninger. på forhånd til -
Bestemmelse af konstanterne i et tredjegradspolynomium. " Ved design af en rutsjebane ... "
ForumindlægJeg bøvler lidt med denne opgave som skal løses UDEN brug af hjælpemidler. Jeg har tidligere løst den selvsamme opgave MED hjælpemidler, hvor jeg løste 3 ligninger med 3 ubekendte som et ligningssystem vha. wordmat - piece of cake. Men uden hjælpemidler begriber jeg ikke hvordan opgaven kan løse... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Matematik f(30) og f'(30)
ForumindlægHej kan nogen hjæpe mig med opgave 1c og 2b ? :) tak på forhånd (y) -
på figuren ses graferne for tre potensfunktioner på formen f(x)=b*x^a. argumentér for, hvilken f graferne A,B eller C der hører til den af de trepotensfunkti...
Forumindlægjeg skal have hjælp til det her: på figuren ses graferne for tre potensfunktioner på formen f(x)=b*x^a. argumentér for, hvilken f graferne A,B eller C der hører til den af de trepotensfunktioner, hvor a =1,5 og b=2. jeg ved ikke lige hvordan det skal gribes an?? jeg har vedhæftet et billede af ... -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ?
