Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16761 til 16780 af 27496
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :)
  • Pufferligningen og pKs

    Forumindlæg
    Jeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke.
  • påvisning af proteiner

    Forumindlæg
    Søger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald.
  • indigosyntese og kypefarvning

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der evt. kunne hjælpe mig med en kemi aflevering elle ligger inde med en rapport som jeg kunne låne til at forstå forsøget. Hilsen Celina Mangler virkelig meget hjælp
  • Godt tegneprogram?

    Forumindlæg
    Heykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis?
  • Hjælptil C niveau

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen
  • meget vigtigt, et forsøg?

    Forumindlæg
    Hey .. Skal til eksamen på fredag i kemi, men kan ikke finde min rapport om fremstilling af flamingolegeme. Nogle som har en jeg kan låne, eller kan fortælle noget om efterbehandling, noget den bliver til osv? på forhånd mange tak :-)
  • Guld

    Forumindlæg
    Hej , er der nogen der kan fortælle hvordan man laver a, b og c Jeg har aldrig haft kemi før, så det er ret kompliceret for mig.. :) Jeg har vedhæftet opgaven. :) Kh Sm
  • Esterligevægt

    Forumindlæg
    Jeg skal i min kemi rapport svare på følgende: "Beregn Kc, og kommenter resultatet" Jeg har beregnet det til 1,48M, men hvad kan jeg kan jeg kommentere i forhold til det?
  • Indhold af farvestof

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en opgave i kemi hvor et af spørgsmålene lyder : Bestem inholdet af brilliant blue i Fun. :S Hvordan gør jeg det ud fra en graf? Kan det være noget med forskriften?
  • Hvorfor putter man magnesium i syrer?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak
  • Forskel på bindinger??

    Forumindlæg
    Hej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd
  • LDL og HDL kolesterol

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg er ved at skrive kemi opgave og skal give en karakteristik af LDL og HDL's strukturformel. Men har problemer med at finde de to. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • syre base ligevægt

    Forumindlæg
    Det er alt alt for mange år siden ejg har haft kemi, så jeg er lidt lost...Skal beregne ligevægtskonstanten for en reaktion med NH3 og en stærk syre. Hvordan griber jeg lige det an?
  • PH fortynding

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi opgave der lyder således: Du har en opløsning med pH = 4 i alt 20 liter. Du fortynder med vand til 100 liter. Hvad er pH nu? mange tak på forhånd
  • Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)

    Forumindlæg
    Hej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe!
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :)