Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 16801 til 16820 af 156873
-
Hej allesammen. Jeg skal skrive OSO opgave om uddanelse. Men jeg er totalt på bar bund. Jeg aner ikke hvad det er.
ForumindlægHej Som sagt er jeg lidt i et problem. Jeg skal på brobygning her i den kommende uge, hvor vi bla. skal skrive OSO opgave omkring uddannelse. Men hvad er en OSO? Nogle der kan forklare mig, hvad det går ud på? Jeg er helt på bar bund... Håber der er en venlig sjæl derude som vil hjælpe:)... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
Hvad syntes i om Biologi(A) eksamen 2007?
ForumindlægHej Alle. Jeg vil godt høre hvad jeres mening er om den skriftlige eksamen i BiologiA i år, 2007? Efter min mening var sættet sværere end mange andre eksamenssæt som vi har løst i årenes løb? Hvilke opgave valgte i, og hvorfor? Og hvad mente i var faldgruberne? -
Opgave 7.009 fra EKSAMENSOPGAVER I MATEMATIK STX A-NIVEAU INKLUSIV STX B-NIVEAU
Forumindlægjeg har problemer med at regne opgaven. jeg ved til at beregne Volumen skal man bruge V=pi*integral*(f(x))^2,x,a,b) , men hvordan beregner jeg a og b? -
Hvornår er det snyd?
ForumindlægJeg har i dag fået min SSO problemformulering udleveret. Min lærer har så valgt en skriftlig kilde jeg tidligere har analyseret til døde (dog på et andet gymnasium) og tænkte derfor om jeg kunne genbruge den besvarelse for at vinde tid? I bekendtgørelsen står der blot at det regnes som snyd, hvi... -
geni til en aflevering
ForumindlægHej, Jeg sidder med en aflevering der omhandler optimering. Jeg er helt lost, og håber der er et matematisk geni der kan hjælpe mig med opgaverne. På forhånd tak. Maria. -
indtagelse
Forumindlæghey der står i min opgave nævn andre faktorer end alder der har betydning når man vurdere energiindtagelsen jeg har skrevet om du vil rete om det er rigtig og er der ikke også andre ting Energiindtagelsen har en betydning for størrelse fordi større krop bruger mere energi end mindre krop. Der... -
Fysik - kræfter
ForumindlægHej, jeg skal op til terminsprøve i fysik i morgen, så jeg sidder og laver nogen af de tidligere eksames opgaver. Jeg har et sprøgsmål til opgave 2.c i sættet der kan ses nedenunder:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/fysik2003-7-1.pdfDe kræfter jeg mener barnet er påvirket a... -
1.g Dansk-/Historie opgave!! : hvad kan man perspektivere H.C. Andersens eventyr "Skyggen" til??!
Forumindlæghej jeg har et problem.. jeg skal aflevere min dansk-/historie opgaves problemformulering senest imorgen d. 26/5 2010. Jeg har valgt at skrive i dansk, og skal analysere H.C. Andersens eventyr "skyggen" , men jeg har ingen anelse om hvilket af Andersens andre eventyr der ville være gode... -
Atomkerner og atomer, Vejen til fysik B2, Opgave 58, side 80, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
Forumindlæg58. a) Hvor mange atomkerner er der i 5 g R-226 ? b) Hvor mange atomer er der i et kg carbon ? Jeg synes ikke at bogen giver nogle ledetråde til hvordan, man skal besvare spørgsmål a) og b). På forhånd tak -
entalpi tilvækst af 1 g. fedt. har svært ved b. billede af opgave vedhæftet
Forumindlægse billede -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
Har jeg skrevet for lidt?
ForumindlægVar oppe i dansk A skriftlig i dag. Jeg endte med at skrive ca. 5–10 % under tegnkravet på 7200 tegn (omkring 600 tegn mindre), men føler egentlig, at jeg kom godt omkring opgaven. Er det noget, der trækker ned? -
Sandsynlighedsregning - To kast med en terning, Opgave 8, Side 22, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen
ForumindlægOpgave 8 Et tocifret tal dannes ved to kast med en terning. Øjentallet ved første kast er første ciffer i tallet, og øjentallet ved andet kast er andet ciffer i tallet. (a) Hvor mange elementer indeholder udfaldsrummet? (b) Hvor stor er sandsynligheden (2dec) for hver af hændelserne: H1: Talle... -
Spontanitet
ForumindlægHejj, jeg har brug for jeres hjælp til denne opgave. Skal jeg i dette tilfælde udregne reaktionsbrøken og se, om den er større eller mindre end K? Eller skal jeg i dette tilfælde udregne (delta)-G og se, om den er større eller mindre end 0? -
Bestem vinklerne A og B og længden af kateten b - KAN NOGLE HJÆLPE MIG MED DENNE OPGAVE
ForumindlægOpgaven lyder således: I en retvinklet trekant ABC har hypotenusen c længden 12 og kateten a længden 7 a) Bestem vinklerne A og B og længden b Kan nogle forsøge at hjælpe mig, please...... -
Eksamenssæt mat A STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :) -
nogle der kan hjælpe med opg. 3 og 4?? forstår ikke hvordan jeg kan lave begge opgaver??
Forumindlægnogle der kan hjælpe med opg. 3 og 4?? forstår ikke hvordan jeg kan lave begge opgaver?? -
Analysere en lov?
ForumindlægHejsa.. Jeg har fået udleveret en "lov" som jeg skal analysere, problemet er bare at jeg aldrig har gjort det før. Skal man bare følge en bestemt analyse model??? Hvis ja hvilken.. eller er det noget helt andet man skal gøre?? Tak :-) -
Udregne mål ud fra to slags afstande
Forumindlæga skal være mellem 7-16 cm og b skal være mellem 16-30cm. Der skal være a ved de angivne punkter (altså 1a ved hver lodret og vandret kant hvor linjen bukker 90 grader. Endvidere skal der være 1a ved hver ende af linjen. Der skal givetvis også være en b for at opnå 48,5cm ved den vandrette del af...
