Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 16801 til 16820 af 153151
-
Hej - Jeg er i gang lige nu med denne opgave som jeg ikke ved hvordan skal besvares. Håber nogen er friske på at hjælpe.
Forumindlæg -
Hej - Jeg er igang lige nu med denne opgave som jeg ikke ved hvordan skal besvares. Håber nogen er friske på at hjælpe.
ForumindlægTak på forhånd -
nogen der har romananalyse af tracy chevalier eller noget jeg kan bruge? er igang med at skrive en opgave om pige med perleørering
Forumindlæg -
Radioaktiv kilde, Vejen til Fysik B2, Opgave 93, Side 104, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden har en aktivitet på 0,55 * 106 henfald pr.sekund. Alfapartiklernes energi er 5,0 M... -
Hjælp
ForumindlægJeg er stødt på en opgave i matematik som lyder sådan her: Man mener, at - ca 300 000 personer byggede den første del af muren omkring år 220 f.kr. - omkring år 440 e.kr. Blev endnu et stykke af muren bygget af andre 300 000 personer - 100 år senere blev 1 800 000 personer tvunget til at bygge 1... -
Opgave 4. Med brug af CAS En sodavand tages ud af køleskabet. Sodavandens temperatur f(x), målt i °C, er givet ved
ForumindlægKan nogen hjælpe med c og d? -
Nazisme - omverdenens reaktioner på ensretningen i Tyskland
ForumindlægJeg er lige gået i gang med SSO, så ville lige høre, om der er nogle der har nogle tips til hvor jeg kan finde noget om "omverdnenes reaktion på ensretningen i Tyskland efter magtovertagelsen"? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig
ForumindlægHej jeg skal til at skrive SRP i fagene kemi b og Historie A emnet omhandler Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig er der en som kunne hjælpe med problemformuleringen og det som hører med dertil? tak på forhånd -
Danskopgave
ForumindlægJeg skal aflevere emne til min danskopgave på torsdag, og jeg er fuldstændig lost. Jeg har søgt i gamle tråde og opgaver, men jeg fandt ikke rigtig noget. Hvad har I andre skrevet om? Og har i nogle geniale ideer? -
Kildekritik/Analyse
ForumindlægHej jeg har nogle kilder. I min SSO opgave vil jeg gerne vise forståelse for dem. Skal jeg analysere dem eller lave en kildekritik. Eller er en kildetrik og en analyse det samme? -
argumenter
Forumindlæghvad betyder "påstand og belæg", har læst om det, man har er ikke forstå rigtigt så har vi fået en opgave til det opgave: Find påstand og belæg i nedenstående argumenter: a)historien lærer os, at vi ikke kan undgå krig. b)Libyen er et diktatur, det mener nemlig de ... -
Hjælp - Analyse af overgangen fra apartheid til demokrati
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal analysere overgangen fra apartheid til demokrati. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg gør. Jeg har fået at vide jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt ting og derefter gå i dybden med det eller inddrage kilder. Men hvordan gør jeg det? Jeg har aldrig rigtig... -
Samfundsforholdene i 1900 tallet
ForumindlægJeg har virkelig brug for en smule hjælp så håber der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en historie årsprøve 24 timers og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan var samfundsforholdene 1900? Det overordnede emne er velfærdsstaten. -
Nordkraft....
Forumindlæghej... jeg står og mangler en analyse af Jakob Ejersbos roman Nordkraft. Helst af delhistorien Junkiehunde! jeg har selv været lidt igang, men er gået i sort... har du analysen jeg leder efter, eller bar en god ide så jeg kan komme videre, så skriv endelig :-) tak... -
Penicillin - betydning
ForumindlægHej nogle der ved hvilken betydning penicillin har haft for menneskets overlevelse gennem årtierne? Det er en AT opgave blandet med biologi og historie. -
det forsømte forår
ForumindlægEr der nogen af jer der har læst det forsømte forår, og evt ku hjælpe mig?Jeg har fået en opgave hvor jeg skal beskrive hvilke personlige egenskaber denne skoleform, som i det forsømte forår giver eleverne.Jeg er lidt tabt lige på det punkt, ka ikke rigtig finde nogen??? -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
HVad er forskellen på analysere og fortolke
ForumindlægHej :D Jeg skla skrive en opgave Til ep i HF. Det er i historie og dansk men har ikke forstået hvad forskellen er på analyse og fortolke? -
Raketterne i Tyrkiet - hvorfor?
ForumindlægSidder netop og skriver min dansk/historie-opgave - jeg har valgt kun at skrive i historie, og mit emne er "Cubakrisen". Jeg er flere gange faldet over, at USA har haft raketter i Tyrkiet - men hvornår blev disse opstillet og med hvilket formål?
