Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16841 til 16860 af 158923
  • "Some are Born to Sweet Delight" og "Once Upon a Time"

    Forumindlæg
    Jeg mangler analyser og fortolkningerne af disse to noveller så hvis der nogen der ligger inde med noget, så hjælp mig.. Tak!
  • Vektorfunktion Bestem tallet a, så parameterkurven for s går gennem punktet p(0,2)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har vedhæftet en vektor funktion opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde at regne den. Den er uden hjælpemidler og er ikke sikker på hvilken formel det er.
  • Forklar hvordan man ud fra tegningen kan se, at denne parabel har a < 0 og b > 0.

    Forumindlæg
    Som titlen lyder, så har jeg svært ved at se, hvordan jeg skal forklare, at a<0 og b>0 ud fra tegningen af parablen, som jeg har vedhæftet. Jeg håber, at I kan hjælpe mig lidt på vej. Mvh
  • Bestemme løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Opgave 302. Undersøg om funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentiallingen y' - 2y = 5 Mit forsøg y' -2y = 5 ( 2e2x - 1 )' - 2 • 2e2x - 1 = 5 2 • 2e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 4e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 0 ≠...
  • "Gør rede for hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktion f"

    Forumindlæg
    Hej! Kan ikke lige gennemskue hvordan man løser denne opgave: Håber der er nogen der kan hjælpe! :)
  • Bestem tallene s og t, således at c=s∙a+t∙b

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har fået følgende opgave, og ved ikke hvordan jeg udregner den: 3. I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a = 2 over 5 , vektor b = -6 over 4 , vektor c = 11 over 0 b) Bestem tallene s og t, således at c=s·a+t·b Håber I gider hjælpe mig :)
  • Hvordan bliver man klar til 9. klasse?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p...
  • Geometriopgave

    Forumindlæg
    Hej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men aner ikke hvordan jeg skal sætte det ind? en der kan hjælpe?... Opgaven er vedhæftet
  • a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3.

    Forumindlæg
    Hej . Jeg kan ikke finde ud af at beregne den.. a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3.
  • Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har et spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg besvarer. Det lyder altså På figuren ses graferne for hver af de fire funktioner f(x)=ln(x) g(x)=2*ln(x) h(x)=ln(x-2) k(x)=ln(x)+2 Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for? ...
  • Hjælp! Forslag til SRP ??

    Forumindlæg
    Heej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :)
  • Termodynamikbøger på universitetsniveau

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det...
  • Fysik eksamen 2011

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude der har løst eksamensopgaven fra fysik 2011, der kan hjælpe ?
  • Miljøvurdering (LCA) hjælp !!!

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en miljøvurdering af disse to produkter, men jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre :( og det er til idag inden kl 19. pleassseeee hjælp http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90099049 http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/30026579?filterBean=se.ikea.ms.search.beans...
  • Hvad er et residualplot?

    Forumindlæg
    Hvad er et residualplot? Og hvordan tegner man et residualplot for en regression?
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j...
  • STX - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje?
  • Bestem a og c når grafen f(x)=ax2(i anden)+4x+c har toppunkt i (-1,2)

    Forumindlæg
    Jeg er helt tabt her. Måske er min hjerne begyndt at smelte af for meget stirren på spørgsmålet. Måske er jeg bare træt. Måske forstår jeg ingenting. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvordan man regner den ud? Hjælp modtages med kyshånd.
  • Ingen idræt i 9. klasse, problemer i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg går i folkeskole 9. klasse og har idræt ligesom alle andre skoleelver, men jeg tænkte på om hvis jeg vælge idræt fra i folkeskolen, kommer det til at være et problem når jeg skal på gymnasiet. I tysk hvis du ikke har det i 8 og 9 klasse så har du jo et problem, så v...
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Jeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven?