Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16841 til 16860 af 18958
-
oversættelse. ret please :)
ForumindlægHej jeg er ikke så god til tysk så jeg ville høre om der er nogen der ville rette denne korte tekst :) Oversæt: Som dansk generalkonsul i Flensborg følger Henrik Becker-Christensen fra første parket forholdet mellem danskere og tyskere. Han kalder danskernes holdning til tyskerne afslappet og ... -
Nominativ, akkusativ og dativ?
ForumindlægHej, jeg skal oversætte fra dansk til tysk, men jeg fatter ikke hvordan man kan se på en sætning om man skal kigge på om det er nominativ der skal bruges, akkusativ eller dativ. Her er nogle af de sætninger: Den 10. januar er min fødselsdag - og det har jeg fået til =Der zehnte Januar ist meinen ... -
Pls hjælp mig.
ForumindlægHej, Jeg har skrævet med 150 ord en stil om mig selv på tysk, som jeg gerne ville have rettet. Det er meget kort. Men der er visse krav til det. HUSK JEG GÅR KUN I SYVENDE klasse.! KRAV: Opgaven skal fylde 100-150 ord og skrives i et SIMPELT sprog, dvs. Korte sætninger. I vurderingen bliver... -
Sammenstød mellem to kerner
ForumindlægHej! jeg sidder og grubler over et spørgsmål fra min kemi bog fra gymnasiet. Det lyder således: Grundstof nr. 107 hedder bohrium og er opkaldt efter den danske fysiker Niels Borhr. Grundstoffet har det kemiske symbol Bh. Det blev fremstillet første gang af et tysk forskerhold i Darmstadt i 1981.... -
Hjælp med tekst
ForumindlægHej derude :) Har lige været oppe og trække og til min tysk eksamen. Har trukket mødet mellem øst og vest, her med henblik på filme/bogen "Goodbye lenin" Den tekst jeg har trukket hedder "Das neue Deutschland" Eine kolumne von Matthias Kalle. Er der nogle der kender noget... -
Der, Die, eller Das ?
ForumindlægHej. Ville spørg om nogen viste om der er en eller anden regl eller tricks om hvornår det er der ,die og das på tysk? Jeg ved godt at når det han køn er det Der og hun køn er det Die osv. men det tager alt for lang tid at hele tiiden slå det op på ordbogen :( Så hvis i kan hjælpe ville jeg blive ... -
fransk oversættelse - jeg kan INTET fransk
ForumindlægHej, jeg skal til min dimentioni aften. Og jeg har selvfølgelig fået tjansen til at skrive kort til lærerne. Jeg synes at det kunne være sjovt at skrive kortet på fransk til franklæreren. Desværre kan jeg INTET fransk (jeg havde tysk i skolen) Er der nogen, der kan oversætte dette stykke for mig?... -
Hjælp til korrekt grammatik?
ForumindlægHej alle. Jeg skulle referere en tysk tekst, og jeg ville spørge alle jer om den følgende tekst er grammatisk korrekt, inden jeg aflevere den til min lærer imorgen. Es geht um einen Mann, eine Frau liebt, und alles, was er sagt schaden irh. Sie vertraute ihm, aber er landete verletzen sie trotzde... -
Fransk begyndersprog - HF
ForumindlægHey er det muligt at begynde med et nyt sprog efter 10.kl er godt i gang med tysk som gør mig "psykisk" sindsyg, mit had til faget kan ikke beskrives, udover det kan jeg så begynde med et nyt sprog efter 10.kl, når jeg skal på HF det hedder jo "Fransk begyndersprog" dvs. for b... -
Oversættelse - én sætning
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en tyskstil, og er kørt fast ved en sætning, som jeg simpelthen ikke kan få til at se rigtig ud, synes jeg. Derfor vil jeg spørge, om nogle af jer kan se, hvad det er der er forkert i den. Sætningen på dansk, som jeg gerne vil have oversat: Først tre timer efter at hun va... -
HJÆLP! DET HASTER!
Forumindlægjeg skal ha' oversat en tekst fra dansk til tysk... så hvis nogen gad kunne det være mig en stor hjælp :D her er teksten der skal oversættes. Gæsterne kommer snart. Familien har ingen mad. De laver en pizza. Melet og skinken køber de hos Aldi. Olien og krydderierne har de allerede. De b... -
Er disse 2 korte sætninger korrekte?
ForumindlægHej alle sammen! Mit spørgsmål er bare om disse to sætninger på tysk er korrekte: 1. Vi vil gerne fortælle om Brandenburg. = Wir möchten über Brandenburg zu erzählen. Og 2. Der er en længere historie bag, men det vil vi ikke gå i dybde med = Es gibt eine lange Geschichte hinter sich, ab... -
Hjælp til metodeafsnit i AT! HASTER!
ForumindlægHEY! Vi skal aflevere vores endelige AT4 synopsis imorgen, og kan simpelthen ikke finde ud af at skrive metode afsnittet.Vi har om tysk og historie, hvor vi har skrevet om klassekampen mellem arbejderne og borgerskabet i det 19. århundrede. Hvad er det for noget med kvalitativ, kvantitativ, ded... -
Erik Scavenius tiltrædelsetale som statsminister
ForumindlægHej alle skal lave en analyse af Erik Scavenius tiltrædelse tale som statsminister til min DHO om samarbejdespolitikken. men jeg ved ikke om jeg har forstå talen rigtigt. synes hele talen er svær og forstå, jeg kan ikke rigigt finde ud af hvad han snakke om, og hvordan det har noget med samarbe... -
nogen som har tid til at rette en mindre opgave? :)
Forumindlæghej alle sammen så er jeg blevet færdig med min tysk opgave som jeg skal aflevere imorgen 14:20, og jeg søger nu en som har tid og lyst til at se min opgave igennem :) håber virkelig at der er nogen som har lyst til at hjælpe mig:) i kan bare skrive her hvis i har lyst så sender jeg jer opgaven... -
rettelse af kort opgave :)
Forumindlæghej alle sammen så er jeg blevet færdig med min tysk opgave som jeg skal aflevere imorgen 14:20, og jeg søger nu en som har tid og lyst til at se min opgave igennem :) håber virkelig at der er nogen som har lyst til at hjælpe mig:) i kan bare skrive her hvis i har lyst så sender jeg jer opgaven... -
Hjælp til fuld oversættelse
ForumindlægEt meget krævende spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe med hele eller blot lidt af opgaven nedenstående Oversæt til Tysk: 1. I trier oplever man fortiden. 2. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. 3. Mange ruiner eksisterer endnu. 4. De fortæller byens historie. 5. Overalt studer... -
Dansk Vejledning
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal i naeste uge til en samtale, fordi jeg fik 00 i tysk og 2 i dansk (Aldrig sket for). Ved i om Terminsproven kommer til at taelle noget for gymnasium. Vil gerne pa STX naeste ar. Jeg er sikker pa at min karakterblad vil se godt ud. Er der nogen der kan vejlede mig til at... -
Fys A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,...
