Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 16881 til 16900 af 39386
-
Beregning af vinkler?
ForumindlægHvordan beregner jeg vinklerne i to trekanter? Jeg har disse oplysninger til rådighed: 1. trekant: a = 72,7 cm b = 42 cm c = 84 cm 2. Trekant a1 = 8,99 b1 = 15,6 c1 = 18 - Hvordan beregner jeg alle vinklerne i disse to trekanter? -
Potens og rod???
ForumindlægHej! Jeg ved jeg allerede har spurgt om dette før, men er der nogen som kort kan forklare mig hvad de væsentligste punkter ved emnet potens og rod er???? Jeg er akut brug for det, da jeg simpelthen ingen forståelse har for emnet ! Smil Marie. -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHeeej... er der nogen af jer, der ved hvilken bog man skal låne, hvis man skal ind og have fat i 'Det babylonske talsystem' og måden man regnede på under babylons tid? PS: specifikt om talsystemmet? -
a i en potensudvikling?
ForumindlægHvad udtrykker a i en potensudvikling, hvor det fx udtrykker fremskrivnigsfaktoren i en eksponentiel udvikling? -
Diskutere?
ForumindlægNår man skal diskutere i historie er det så i datid man gør det og er det ikke det samme som en redegørelse? -
Hjææælp!
ForumindlægHvordan kan det være at jeg ikke kan downloade opgaver? Billedet går helt i stå lige så snart jeg trykker "hent opgave".. Normalt har jeg ellers aldrig problemer med at downloade andre ting.. -
diff. ligning
Forumindlæghar ligning y' =-y + 1 og så skal jeg løse f(0) = 1 og g(0) = 0. begge er løsninger til diff ligning. Den fuldstændige løsning skulle gerne vøre c * e^(ax) - b/a.. så vil jeg sige at f(0) = c*e^(-1*0)-1/-1, men så får jeg c til 0, det kan da ikke passe? :S -
komplekse tal
Forumindlæghej har en opgave der lyder bestem samtlige komplekse tal z, der opfylder z^2+(1+i)z+i=0 løser man det bare på samme måde som almindelig andengrads eller hvad, og tager forbehold for d kan være negativt men når man ganger parentesen ud fås z^2+z+iz+i=0 og hvad er så hvad håber nogen kan hjælpe... -
Noetherian ringe
ForumindlægHej. Jeg sidder og kan ikke finde en difinition på hvad der er en venste noetherian ring er og hvad en højre noetherian ring er. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med hvad forskellen på de to er og hvad der er. Og på forhånd også tak :) -
Har I teksten?? Meget hurtig!!
ForumindlægHej. Har nogen af jer teksten "Villy" af Charlotte Weitze - ikke en analyse, men selve teksten??? Jeg ville gøre alt for at få den!!! Og gerne virkelig hurtigt!!! Smil Marie. -
sekantens hældning
Forumindlæger sekant hældningen det samme som tangentens hældning? -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
parentesregning
ForumindlægHvordan regner man dette ud: (x-3)^2 -
det gyldne snit?
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :) -
hjælp haster
ForumindlægHvordan løses den ligning? 90=0,976*X^164,874 -
Hjælp Haster
ForumindlægBestem den mindste y-værdi for andengradspolynomiet y=x^2-20x+51 vis hvordan du gør? Tak på forhånden :) -
trigonometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? "Gør rede for regnereglen for ensvinklede trekanter, udled hældningstallet for den rette linje." Tak på forhånd :) -
AREAL AF TREKANT
Forumindlægjeg skal bruge formlen for arealet af en trekant, den med sinus?? hurtigst muligt .tak!1 -
udregning af gennemsnit.
Forumindlæghalløj dér! jeg går pt i 3g og er altså snart ved at være færdig med gym. jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg udregner mit gennemsnit? her tænker jeg mest på fag som idræt, musik og billedkunst..samt sso medregnet. hvordan gør jeg? :) på forhånd tak. -
Skalarproduktet
ForumindlægHej alle, jeg undrer mig bare lidt over noget angående denne opgave, hvor jeg skal finde skalarproduktet for disse vektorer: er det så okay at gøre således: 1*(-4) + (-2)*1 = -6??
