Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16901 til 16920 af 24857
-
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
Is - energi
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder: "300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0grader." Dette får jeg til 11016 J. "Beregn dernæst den enerig, der nu skal tilføres for at smelte ist... -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Nanoteknologi
ForumindlægHej alle, Jeg skriver til jer for at bede jeg venligt om deltagelse i en spørgeskemaundersøgelse omkring den danske befolknings viden om, og holdning til, nanoteknologi. Undersøgelsen er en del af et forskningsprojekt hos Aalborg Universitets Nanoteknologifakultet. Besvarelse tager omkring 4-6 mi... -
Variabelsammenhænge og funktioner
Forumindlæghej alle sammen, Lidt matematik som volder problemer :/: 1.opgave: en bestemt løber kan løbe med den konstante fart 6,5m/s. Opskriv sammenhængen mellem den gennemløbne strækning og tiden. - Det forstår jeg ikke. Hvordan gør jeg det? (det er jo til en aflvering, så jeg forstår OVERHOVEDET ikke, ... -
Newtons love 2 små
Forumindlæg1. En klods glider ned af et skråplan med hældningsvinklen a=26º. Gnidningskoefficienten mellem klodsen og skråplanet er μ=0,45 Beregn klodens acceleration: a=g*sin(a)-μ*g*cos(a) ⇒9,82m/s2*sin(26)-0,45*9,82m/s2*cos(26)=0,33m/s2, passer det ? Vi giver nu klodsen et skub, så den g... -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
Vands densitet
ForumindlægJeg har haft et forsøg hvor vi lavede en masse målinger af vand og saltvand. Skal lige høre, når man udregner vands densitet (densitet=masse g/volume ml) bliver enheden så ikke fx, 1 g/ml ? Og kan det passe at for almindelig vand ligger densitet på 1 g/ml og for saltvand ligger den på 1,05 g/ml? -
I hvilken rækkefølge skal jeg fortælle?
ForumindlægHej Er der nogle, der har en idé eller forslag til i hvilken rækkefølge jeg skal fortælle om nedenstående: Fortæl om de forskellige energiformer, herunder varmekapacitet, specifik varmekapacitet og effekt. Af energiformer kommer jeg ind på: Kinetisk og potentiel energi, mekanisk energi og te... -
Primær & Sekundær Litteratur?
ForumindlægHej folk derude. Jeg er en dreng som er i tvivl, hvad er en primær og sekundær litteratur? jeg kan aldrig huske/ forstå det?? håber i kan forklare det lidt detaljeret? Mange tak derude- -
At gøre Studieportalen til en bedre hjemmeside
ForumindlægJeg har en rigtig god ide til at gøre studieportalen bedre. Jeg syntes at når man ligger en opgave at man også lige skal skrive opgaveformuleringen. Dette ville hjælpe en del med at finde den inspriration man i virkeligheden søger igennem opgaverne. Dette er bare en god idé .. -
Energiingeniør
ForumindlægHejsa alle jer derude. Nogle energiingeniører derude, eller bare nogle der er lidt inde i alt dette ingeniærhalløj. Tænkte på, hvad uddannelsen indebærer, hvad bliver man rustet til at kunne? er det svært at få arbejde i det private som energiingeniør. Mht lønnen. Ved godt at UG.dk k... -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
eksam spørgsmål
Forumindlægher er de 2 spørgsmåle ens???????????? Du skal redegøre for definition og tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. Du skal redegøre for definition og geometrisk tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. -
Lineær model
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal afleverer en matematikrapport, hvor jeg skal give et eksempel på en lineær model, og forklarer hvad en lineær model er. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :D -
magnetisme
ForumindlægOk, bare lige et hurtigt spørgsmål: jeg har læst på wikipedia at der er mange stoffer der kan blive magnetiske. i min fysikbog står der at der kun er 4 stoffer der kan blive tiltrukket af magnetisme, hvordan kan det hænge sammen?? (en nordpol tiltrækker jo en sydpol, så alle magnetiske stoffer m... -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
Fra mol til gram
ForumindlægHej :D Hvordan omregner jeg fra mol til gram. fx skal jeg have 0,25mol NaCl i gram -
Magnetisering med vekselstrøm - Hjælp :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at i kan få en jernskrue til at blive hængende på skruetrækkeren, så længe i holder skruetrækkeren inde i en spole med vekselstrøm. Løftes den op af spolen, falder skruen af. Hvorfor tror i, at skruen bliver hængende, så længe den befinder sig inde i spolen? Jeg har... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g)
