Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 16921 til 16940 af 32066
-
stamfunktionsbegreb
ForumindlægSkal op i mundlig matematik HF B. Hvis der står: gør rede for begrebet stamfuktion samt gøre rede for emner som har forbindelse med stamfunktionsbegrebet, herunder arealberegning. Hvordan vil i så gribe det an? -
Salg af TI-nspire CAS
ForumindlægHej sælger min lommeregner da jeg afsluttede matematik sidste år. Den er brugt relativt få gange og er i rigtig god stand. Skriv hvis i er interesseret Pris: 1000kr. -
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
Eksponentielle- og potens funktioner
ForumindlægHej portalen. Håber i kan hjælpe mig med lidt matematik... - Hvordan findes sammenhængen mellem procentvis ændring i x og i y for en potensfunktion - hvordan løses ligninger med hver af de to typer funktion På forhånd tak... -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
Fordelingsfunktionen
ForumindlægHej Matematikker. Jeg sidder her og ikke rigtig ved hvad en fordelingsfunktion er. Er der en klog sjæl der gerne vil forklare mig lidt om den? Den skulle se således ud: F(x) = P(V ≤ x).. mange mane tak for hjælpen. -
GPS
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
AT - GPS!
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
137 = −x
Forumindlæg137 = −x nogen der ved hvordan man løser den her ligning? jeg ved godt det helt klart er noget af det nemmeste men kan simpelthen komme på en løsning. Plz hjælp en nødeskal i matematik! -
137 = −x
Forumindlæg137 = −x nogen der ved hvordan man løser den her ligning? jeg ved godt det helt klart er noget af det nemmeste men kan simpelthen komme på en løsning. Plz hjælp en nødeskal i matematik! -
Lineær vækst
ForumindlægHjælp!! har en matematik aflevering!! hældningskoefficienten er 5, og jeg skal udfyld en tabel x = 0 f(x) = ? x = 1 f(x) = 9 x = ? f(x) 34 -
Prisfunktion
ForumindlægEr godt nok i matematik jeg har fået dette spørgsmål, men blev anbefalet at spørge i VØ-forummet. Hvad menes der med når der står "Redegør for de matematiske konsekvenser afhængig af om prisfunktionen er fast eller variabel"? -
4. miniland
Forumindlæger der maaske nogen der har lavet matematik problemloesning> Norske turister feriecenter sommerland miniland Jeg skal bruge hjaelp til den der hedder 4,3 vil bare vide om det skal maales irl eller ikke irl? kun til dem der har opgaven. -
SRO HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd -
Jeg er håbløs til denne opgave
ForumindlægJeg er håbløs til matematik og denne opgave :D Er der nogen som kan hjælpe med at løse den. Forstår den generelt bare ikke og kan ikke helt forstå så meget på internettet. Opgaven er nede i kommentarfeltet. -
FSA prøver
ForumindlægNogen der ved hvor man kan downloade gamle FSA matematik problemsæt, altså selve opgaverne og ikke svar? Jeg leder bl.a. efter FSA maj 2010. -
Regneregler for retvinklede trekanter
ForumindlægHej med jer! Hvis jeg i mundtlig matematik bliver bedt om, at redegøre for regnereglerne i en retvinklede trekant. Hvordan skal jeg så bærer mig ad? Eller hvordan ville det være en god ide, at gøre? -
Regn et regnestykke, lommeregner ødelagt
ForumindlægMin lommeregner er ødelagt og skal aflevere en matematik aflevering i næste uge! Nogen som kan hjælpe mig med at regne dette ud: (10-6) kvadratrod (5/8) Håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt, tak! -
Hjælp til optagelsesprøven...
ForumindlægHejsa jeg skal til optagelsesprøve på hf den 5 april så vil jeg høre hvordan prøven foregår og om den er svær eller let? Skal op Dansk-Engelsk-Matematik. Og hvad må man ha med til prøven? -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
