Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16921 til 16940 af 102572
-
økonomi vs. mat-øk
ForumindlægHej! Jeg overvejer pt. hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage, men har nogle spørgsmål: Er økonomi-uddannelsen mere politisk orienteret på KU end i Århus, og er der mere matematik det ene sted? Jeg kan rigtig godt lide matematik og har derfor også overvejet mat-øk på KU, men er i tvivl om... -
lån om finasiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvordan skal dette regnes ud? -
Hjælp til eksamenssæt B - 2008
ForumindlægHej folkens Vi er i vores matematil undervisning gået over i at øve eksamensopgaver, men da jeg har været fraværende det seneste stykke tid, finder jeg ganske enkelt det hele ganske svært. Så hvis det er nogle, som ser opgaverne og har tid og lyst til at forklare og hjælpe, ville det gøre mig gl... -
Har brug for hjælp til et spørgsmål angående trekanter..
ForumindlægOpgaven lyder I en retvinklet trekant kendes kateterne a=3,1 og b=4,7 a. Beregn længden af hypotenusen c. b. Beregn trekantens areal. c. Beregn længden af hc. d. Beregn vinkelA og vinkelB Jeg er virkelig ringe til matematik, og vil gerne have hjælp til at svare på dem, anvender Ti-Inspir... -
Lineær regression
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for, og jeg kan desværre ikke løse opgaverne c & d. C) Hvad ville hastigheden have været efter 2,5 sekunder? D) Hvor lang tid skal bolden falde, før boldens hastighed er oppe på 100 m/s, ifølge modellen? Min regressionsligning blev til: y = 9,7858x + ... -
Disp. Medicin Kvote 2
ForumindlægFor at opfylde adgangskravene til medicin, kvote 2 på SDU, mangler jeg at bestå skriftlig Matematik samt hæve kemi fra C til B. Så jeg leder rundt på SDU's hjemmeside, og bliver helt lettet da jeg læser at: "Opfylder du ikke adgangskravene anbefaler vi, [...] Uanset om du søger i ... -
Trigonometri til i morgen!
ForumindlægJa jeg står med følgende opgave som jeg delvist har løst opg.247 i matematik-grundbogen:En stor trekant, hvor jeg skal finde en linie! Den indeholder 2 små trekanter ABC og DEF.Jeg har e til den store trekant,(hvilket er den samme linie som c i trekanten ABC) jeg har a som skiller de to trekanter... -
cosinusrelationer - årsprøve
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler lidt med en matematik årsprøve. Jeg undrer mig over noget i et bevis med cosinusrelationerne, hvor højden er falder uden for trekanten. Der står i min bog: cosv=cos(180º-C)=-cosC Der står følgende, at det er fordi at cos til vinkler, der tilsammen er 180º, er ... -
SSO
ForumindlægHejJeg er ved at skrive SSO om Besættelsen. Er der nogen som vil være så elskværdige at fortælle mig hvilke noter der skal med. Jeg har hørt at der skal være 3-4 noter i fodnoten på hver side.. Hvad er en relevant note? -Milo -
Mediefags eksamen! hjælp!
Forumindlægjeg skal op til mediefag på mandag, er lidt usikker på hvordan det kommer til at forgå, nogen der har erfaring? jeg ved jeg trækker et klip fra en film/doku noget lgn. og ved også jeg skal fortælle om min egen film, mit eksamens projekt, men hvordan skal jeg fremlægge min egen film? ville det vær... -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Karakterskala
ForumindlægVed I, hvad karakterskalen i matematik uden hjælpemidler 2018 er? -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
Trekant
ForumindlægJeg skal lave en trekant på 6 cm. A skal være 60 grader og C skal være også 60 grader. Jeg kan godt finde ud af det men jeg ved ikke hvordan man laver den på geogebra hjælp! -
Opgavesæt/træningsopgaver i fysik
ForumindlægHej Er der nogen, der har gamle opgavesæt i fysik? Eller ved I hvor man kan træne skriftlig fysik? Tak på forhånd. -
opg 32, 33 og 34
ForumindlægHej Jeg er godt klar over, at det er mange opgaver. Men jeg er simpelthen analfabet, når det gælder kemi. Jeg håber I vil forklare mig det, og hjælpe mig:( For jeg er i bund og grund blank! Opgave 32: eregn PH i følgende syreopløsninger; a ) 0,100 M CH3COOH b) 0,100 M HF c) 0,100 M H3PO4 (P... -
Løs ligninger + parabel
ForumindlægHej, Håber der er nogle smarte hoveder der kan hjælpe lidt til med at stikke mig en udregning. Opgave 1. lyder på at løse én ligninger der hedder –2x2 – 4x = –6 Er der nogen der kan regne den ud for mig med en UDREGNING, så jeg kan benytte udregningen til fremtid brug. ... -
Statistik
ForumindlægHej. jeg sider her med mine skriftlig eksamens opgaver, og vil lige udregne om jeg har fået denne opgave rigtigt, så det kunne være sødt af jer hvis i lige ville udregne den. Nedenstående tabel viser antal familier i Danmark med mere end én bil, dels angivet i tusinde, dels angivet som in... -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ...
