Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16941 til 16960 af 158923
-
Droppe ud af 1.g grundet sygdom
ForumindlægHej alle Jeg er en 1.g’er på HTX der blev her for 2 måneder siden ramt af nogle alvorlige lungeproblemer der har gjordt at jeg har misset en masse moduler. Jeg har været rimelig umotiveret i gym 1-2 måneder efter vi startede da den linje (student med hest) ikke blev oprettet, og det var sådan set... -
"Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon"
ForumindlægHejsa SP, Jeg mangler lidt hjælp til en kemi-opgave. Spørgsmålet lyder såldes, som også i titlen: "Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon" Jeg har søgt internettet igennem for mulige svar, men har ikke fundet noget brugbart og uddybende,... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
Giv jeres bedste råd!
ForumindlægHej jeg har brug for jeres bedste råd til hvordan jeg bliver bedre til problemløsing, jeg har virkelig svært at forstå matematik, jeg ved ikke hvordan min karakter skal rykke op på den måde når jeg ikke forstår min l&#230... -
Hvordan er det?
ForumindlægJeg går i niende klasse, og har et gennemsnit på 11.3. Jeg har ingen syvtaller overhovedet, og er blevet erklæret uddannelsesparat til HTX næste år. Jeg har hørt at gymnasiet er meget hårdt i forhold til folkeskolen. er der nogen som har nogle råd mht. gymnasiet? mvh. -
Antal skriftlige eksamener?
ForumindlægJeg spørger på vegne af en lidt forvirret 1g'er. Han har en studieretning med samfundsfag A, matematik B og erhvervsøkonomi C. Derudover har han spansk A. Så han skal op i skr. samfundfag A, spansk A, matematik B, dansk A og engelsk B, ikke? Derudover skal han op i 4 mdt. fag, eftersom AT-e... -
Facit fra eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle som har facit til eksamenssættet fra Maj 2019 på A-niveau HHX? Tak på forhånd. -
Skriftlig dansk eksamen 2014
ForumindlægEr der mon nogen, som ligger inde med eksamenssættet for dansk A eksamen 2014? -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
Opgavetyper
ForumindlægHej skal snart til prøve i matematik A niveau, opgaverne er fra gamle eksamenssæt, men kan ikke finde nogen som jeg kan øve mig på online. Prøven er uden hjælpemidler. Så hvis i har nogle af opgavesættene uden resultater. Ville jeg være meget intterresseret, da det er rart at vide hvilke opgavet... -
Kvadratisk prog. fuldkommen marked og et monopol opg.
ForumindlægHej, Jeg øver netop til eksamen i matematik A (hhx) og er faldet over en opgave i et gammelt eksamenssæt, hvor jeg gået lidt død. Der er naturligvis en algoritme i min bog, men der står ingen forklaringer på metoden, hvilket gør det svært for mig at forstå. Opgaven er vedlagt. Håber nogle kan ... -
Terminsprøve - Hvem laver opgaverne?
ForumindlægHey, Hvem laver opgaverne til min kommende terminsprøve i STX Matematik A? UVM eller min lærer? Jeg kan se, at UVM udgiver 3 eksamenssæt om året (Maj, Aug, Dec). Skal dette forstås som: Maj: Eksamen Aug: Syge eksamen Dec: Terminsprøve Mvh Anders -
Skriftlig mat eksamen 21/05 - facit?
ForumindlægHej I forgårs blev første eksamen i skriftlig matematik A (STX) afviklet. Jeg har fået tilsendt eksamenssættet, så jeg kan øve mig inden jeg selv skal til eksamen. Er der nogle, der ligger inde med facit eller nogle udregninger, som jeg må se? Jeg gad godt kontrollere, om jeg regner rigtigt i m... -
Hvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse???
ForumindlægHvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse??? Følgende linjer: Kommunikationstekniske studieretninger: Kommunikation/it A - Engelsk A Naturvidenskabelige studieretninger: Fysik A - Matematik A Naturvidenskabelige studieretninger: Kemi A - Matematik A Naturvidenskabelige stud... -
differentialregning
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3 -
Bevise h(x)=a*f(x)+b*g(x) - jeg er på bar bund.
ForumindlægHej Studienet. Jeg er i gang med en rapport om differentialregning, og har dertil fået et punkt der lyder således: - Bevis sætningen for differentiationen af h(x)=a∗f(x)+b∗g(x) Allerede her er jeg helt blank, dog fik jeg underviser til at føre mig på rette vej, og han har h... -
Olie - opbygning
ForumindlægJeg er igang med eksamensprojekt i teknologi, hvor mit produkt er at fremstille rapsolie, fra rapsfrø. Rapsfrøene reagerer så i en ekstraktion, men petroleumsether. Jeg vil så bare gerne høre, da jeg skal skrive noget teori bag, om en der enten kan linke til noget om det, eller forklare mig, nog... -
Glycolyse/citratcyklus/elektrontransportkæden
ForumindlægHej Er det nødvendigt at kunne alle de enkelte reaktioner i hver enkelt respirationstrin udenad, eller er det fint blot at kunne huske, hvad der overordnet dannes, forbruges og transporteres rundt? Jeg tænker her i forbindelse med en mundtlig eksamen. -
Funktioner
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med den her opgave? :)
