Studievejledning

Droppe ud af 1.g grundet sygdom

19. december 2019 af Ihobe
Hej alle
Jeg er en 1.g’er på HTX der blev her for 2 måneder siden ramt af nogle alvorlige lungeproblemer der har gjordt at jeg har misset en masse moduler. Jeg har været rimelig umotiveret i gym 1-2 måneder efter vi startede da den linje (student med hest) ikke blev oprettet, og det var sådan set en af hoved grundene til at jeg valgte skolen. Så vi var begyndt at snakke om et ridegymnasium i Sverige der lød meget tiltrækkende, men den presses noget vi ikke så langt med nu hvor jeg er blevet syg.
Der er som sagt gået 2 måneder hvor jeg er faldet enormt meget bagud i specielt matematik, til den grad hvor jeg ikke forstår noget. Derfor tænkte jeg på om det ville give mening at droppe ud nu (december) tage et 1/2 sabbatår hvor jeg kommer ud og arbejder med heste (det jeg allerhelst ville arbejde med) og komme tilbage i 1.g næste år?

Det er ikke muligt for mig at tage en rideefterskole da rideundervisningen ikke er på det nivo jeg er på, og højskole og 10.klasse er ude af billedet (den eneste rimelige 10. Kl er helt fyldt)
Hvad ville i gøre/hvad er muligt?


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. december 2019 af thelma333 (Slettet)

hvis det var mig, så ville jeg droppe ud nu, koncentrere mig om at blive rask og beskæftige mig med noget, som jeg brænder for og gør mig glad, så gejsten og motivationen kommer igen

det vil formentlig blive mega svært, for ikke at sige umuligt, for dig at indhente det forsømte - og du vil måske / nok blive ved med at føle, at du halter bagefter

hvis det var mig, ville jeg også tænke grundigt over, om det virkelig er htx, der er det rette valg - der er andre muligheder

tænk over, hvad der er det vigtigste for dig lige nu og om det er hesten og ridningen, du også vil satse på fremover

prøv at kigge her

http://www.danishhorsecollege.dk/

https://www.rts.dk/eux-erhvervsuddannelser/erhvervsuddannelser-eux/153-hestemanager-med-eux

så skal du snakke med dine forældre - håber at de støtter dig i dine valg

Skriv et svar til: Droppe ud af 1.g grundet sygdom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.