Søgning på: fysik a stx. Resultater: 16941 til 16960 af 154719
-
Bestem længe af linjestykke og længden af cirkelbuen
ForumindlægHej I NATO's varslingskæde indgår A W ACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som ellers ville være skjult på grund af jordkrumningen og uregelmæssigheder i terrænet. Et A W A... -
Hjælp til manglende tal...
ForumindlægHej allesammen! :-b. Jeg sidder lige og laver en blækregning på 1. år i gymnasiet STX. Jeg har udregningsmetoderne til funktionsforskrifternes led (a og b) og jeg kender resultatet, altså, hvad det skal blive. Jeg kan bare ikke få tallene til at give mening. (x1, y1) (x2, y2) a = y2 - ... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægNogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år? -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
Hvad er rødforskydning? Hjælp!
ForumindlægHejsa - nu har jeg snart siddet i en hel time og læst om rødforskydning, og her er hvad jeg er kommet frem til: Et legemes (fx en stjerne) lys får en længere bølgelængde jo længere væk det bevæger sig fra os, og bliver rødere - derimod, bevæger legemet sig tættere på os bliver det mere blåligt. ... -
AT-emne - HVILKE FAG?
ForumindlægHejsa! Jeg har netop fået opgivet årets AT-hovedemne, hvilket er "Mad og mennesker". Jeg ved imidlertid ikke, hvilke fag jeg vil skrive i. Kravet er, at jeg skal vælge to fag med hver deres forskellige metode. Jeg har følgende fag: - Kemi A - Biologi B - Fysik B - Matematik A - ... -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Idealgasloven i rummet
ForumindlægJeg skal bruge idealgasligningen i forbindelse med noget fysik i rummet (det er lige meget hvad). Er der nogen, der har bare den mindste idé til, hvordan jeg kan gøre det? Jeg håber virkelig, at der er en venlig sjæl, der kan/vil hjælpe mig lidt på vej! -
Naturvidenskabelig prøve
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i naturvidenskab, hvori biologi og fysik er kombineret. Derfor søger jeg et emne, der repræsenterer både fysik og biologi og med udgangspunkt i et af følgende forsøg (forstå mig ret, et forsøg hvori der ligger et fysik element og biologi element.): Forsøg udført i fysi... -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
FSA eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Slægten alkohol
ForumindlægHej skal op i morgen i fysik/kemi 9 klasse. Og hvis jeg trækker alkoholer er jeg ikke helt på det rene om hvad jeg skal snakke om. Tænkte på at bygge nogle molekylesammensætninger og snakke lidt udfra dem, men ellers er jeg helt blank. Nogle der har nogen idéer? -
Emne - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle sammen, jah, nu kommer tiden snart hvor studieretningsprojektet skal udarbejdes. Jeg vil hertil høre jer alle, om i har nogle forslag til et emne jeg kan arbejde med - med Fysik og Matematik som fagene der tages udgangspunkt i. Håber på nogle gode forslag -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D -
hvorfor bliver elektronen ikke suget ind i atomkernen?
ForumindlægHey! Jeg skal til AT i fysik, og kom til at tænke på hvorfor det er at elektronen ikke bliver suget ind i atomkernen, da den logisk set skulle blive trukket ind i kerne pga. tiltrækningskraften? håber der er en der kan hjælpe mig! Tak på forhånd mvh Mia -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHeyy folkens Jeg sidder her og skriver SRO i mat og fysik, og har fået en opgaveformulering som lyder: 'Giv en matematisk redegørelse for de trigonometriske funktioner sin(x) og cos(x). Kom herunder ind pa° definitionen af sinus og cosinus, begrebet radianer samt hvordan de bruges til beskr... -
Forskerspire
ForumindlægRegner med at deltage i forskerspire projektet, men leder lige nu med lys og lygte efter en god ide. Hovedsageligt inden for mat,fysik,kemi,geografi genren men sociologiske emner kunne også være interessante. Derfor er jeg interesseret i at høre fra folk som har,eller regner med at deltage i et p... -
Opbygning
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd... -
banekurver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænkt p...
