Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16961 til 16980 af 119569
-
Fordoblingskonstant og forskrift!
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogle som der kan hjælpe mig! Jeg går på STX, 1g (og skal have matematik på A-niveau), og har fået nogle gamle eksamens opgaver, jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal løse. Opgaveformuleringen lyder således: Om en eksponentielt voksende funktion f ... -
oversæt til korrekt engelsk
ForumindlægDisse sætninger skal omskrives til korrekt engelsk: a) Being in large crowds was always making him feel nervous. b) Off course she didn't knew something about his past. c) He is loving to go to the cinema every thursday evening. d) Jake and Jill starts to yell to each other. e) They want... -
kanoner på dronningens bastion
Forumindlæghej alle i kloge folk der ude. jeg har et problem og det er opgave 7 i fysik stx A 2010 28 maj: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx ovenfor er linket, der hvor jeg går fast er... -
Bevis for formlen til cirklens ligning
ForumindlægHej :) Har et problem i forbindelse med årsprøve i matematik b-niveau. Jeg skal bevise formlen for afstanden mellem to punkter. jeg kender formlen for det, men jeg kan ikke finde beviset hverken i min bog eller i mine noter. nogen der kan hjælpe? og meget gerne med forklarende ord, er ikke lig... -
Stor hjælp til prøve uden hjælpemidler vil være dejligt.
ForumindlægJeg har her et opgaveark fra i sommers til prøven uden hjælpemidler i matematik. Jeg vil gerne bede nogen af jer se om i kan løse dem, eller evt fortælle hvordan de forskellige ting bliver løst, så jeg kan skrive det ind i mine noter så det bliver lettere. Håber i giver jer tid til det. Opgaven... -
Eksamen Regler.
ForumindlægKlre studieportalens bruger. - Jeg står og skal til FSA eksame imorgen i Matematik. Jeg har taget nogle kopier af nogle gamle noter jeg har liggende. Er dette lovligt at medbringe? Det er jo mine egne noter bare kopieret. * Grund til jeg tog kopi af de var kryllede. -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
Regneregler for differentialkvotienter
ForumindlægHej.. Jeg skal i matematik skrive en note om differential regning, hvor jeg nu er igang med at skrive om regnereglerne.. Er der nogen af jer, der ligger inde med et bevis for én af regnereglerne, så ville det være super! - På forhånd tak. -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Andengradsfunktioner
ForumindlægHjælp!!! Har fået en matematikaflevering, som selvfølgelig skal afleveres. Men forstår overhovedet intet! Nogle der evt. vil hjælpe??? Min opgave lyder såldedes: "Med udgangspunkt i nedenstående to forskrifter for andengrads funktioner skal du vise, hvordan du med teori fra kapitlet om ... -
Hvordan klarer man gymnasiet?
ForumindlægHej studieportalen. Her i næste uge starter jeg i 1.g på stx og jeg er bare smadder nervøs. Jeg har mødt min klasse et par gange og selvom jeg virkelig prøver, er det bare som om jeg kan ikke kan snakke ordenligt med nogle. Jeg kender ingen og jeg har det som om alle allerede kommer vildt godt u... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
Fysik C eksamen
ForumindlægHey! Jeg afslutter Fysik C i år og har endda været så heldig at trække det til eksamen, hvilket er fint nok, taget mit 10-tal på arket i betragtning. Jeg kender dog ikke helt proceduren bag eksamen, så jeg har et par uddybende spørgsmål dertil: - Det er noget med, at jeg trækker et emne og dernæ... -
Hurtig hjælp søges!!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, og har problemer med ét af eksamensspørgsmålene. Spørgsmålet lyder "Udled differentialkvotienten for et andengradspolynomium". Mit spørgsmål går på, at jeg ikke helt forstår, hvad det vil sige at udlede. Betyder det... -
Erhversøkonomi
ForumindlægHejsaJeg har erhversøkonomi Niveau B (HH) på selvstudium. Er der nogen der har nogle gode notater??Evt til bogen erhvervsøkonomi bind 1 -
score 11?
Forumindlæghey,nogen herinde der kender opskriften på hvordan man scorer en 2-cifrede karakter i bio- b niveau? -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
regneregler ligninger omdannelse
ForumindlægHejsa, Det er mange mange år siden jeg har arbejdet med matematik, men nu har jeg endelig fået fat på de helt gænse regler i førstegradsligninger. Dog forstår jeg ikke hvorfor der nogen gange kommer et +1 med i en ligning, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det. For jeg kan... -
Hjælp mig :'(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Engelsk stil !
ForumindlægHvis bare en eller anden vil sende en stil til mig på engelsk, til engelsk b. på stx, ville det være super ! :)
