Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16981 til 17000 af 111527
-
Hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide?
ForumindlægJa, titlen siger vel det hele... - hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide? Og kommer de bare ind på lectio? Mvh. -
Eksempel på SRO?
ForumindlægHey er lige gået i gang med min SRO i Samfundsfag og Psykologi. Har nogle af jer evt. et eksempel på en SRO. Det behøver nødvendigvis ikke være i begge fag, det er mere for at se opsætningen? :-) -
At skifte gymnasium
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation at jeg gerne vil skifte gymnasium. Jeg går i 1.g. og ønsker at skifte efter sommerferien. Er der nogle der har et par gode råd, og nogle som ved om det er besværligt? På forhånd tak for hjælpen :) -
Job som Økonom?
ForumindlægHej, er der nemt at finde job som Økonom? Og er økonomi en international uddannelse? (altså kan man arbejde i udlandet hvis man har en økonomi uddannelse i DK) Tak på forhånd! :D -
Gymnasium
ForumindlægSkal man have en god eksamesbevis for at komme ind på Hf ? -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
Beskrive strukturer (proteiner (bioaktive molekyler))
ForumindlægHej, jeg sidder med min sidste mundtlige aflevering i kemi, og mangler at svare på 1 spørgsmål og 1 delopgave opgave, som jeg sidder fast i. Jeg har prøvet så meget som muligt at fylde på med svar til delopgave 1, men det er ikke nok, og synes, at jeg mangler et lidt breddere svar til spørgsmål 2... -
isolering af c
Forumindlæghvis jeg isolere c i formlen y=(b/a)+c*(e^-ax) får jeg så C=(b/a)/(y-e^-ax) -
trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC er: a=6,7 A=56 B=43 --- bestem de resterende sider og vinkler C=180-(56+43)=81 (Sin(A))/a=(Sin(B))/b <=> ((Sin56)/(6,7))=(Sin43)/(b) <=> ((Sin56)*b)=((Sin43)*6,7)) <=> ((Sin56)*b)/(Sin56))=((Sin(43)*6,7)/(Sin(56)) <=> b=5,51 (SinB)/b=(SinC)/c <=... -
Hvilket gym kan du anbefale i KBH omegn?
ForumindlægHej allesammen - Jeg er 16 år gammel og skal have fundet eller i hvert fald have en idé om, hvilken gymnasium jeg vil gå på. Så kan i anbefale nogle gymnasier med STX. Jeg er vokset op i kollektiv, så det ville være super, med et gym hvor folk er sociale og imødekommende. Og så skal det selvf... -
Løsningsforslag til FY-A eksamenssæt
ForumindlægMit løsningsforslag til fysikhøjniveau STX sættet fra maj-juni 2008 kan findes her: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15943 Sygeeksamen fra samme år: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15951 Jeg vil med tiden tilføje andre efter opfordring. Hvis et sæt ønskes genn... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
Dansk Vejledning
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal i naeste uge til en samtale, fordi jeg fik 00 i tysk og 2 i dansk (Aldrig sket for). Ved i om Terminsproven kommer til at taelle noget for gymnasium. Vil gerne pa STX naeste ar. Jeg er sikker pa at min karakterblad vil se godt ud. Er der nogen der kan vejlede mig til at... -
Htx er mere priviligeret end andre gymnasiale uddannelser?
ForumindlægHej, det er sådan, at jeg i går sad og snakkede med en ven, som har gået på htx og fik at vide, at når de har 4 A-fag, får de lov til at gange deres snit med 1,03 og dernæst 1,08. Det er jo ret absurd i min lille verden, da vi på stx(eller hf) kun får lov til at gange vores snit med 1,08, hvis v... -
Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g stx. Men har det problem at jeg mens de dage jeg har gået der, fundet ud af at gymnasiet slet ikke er noget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid villet uddanne mig som mediegrafiker. Hver morgen vågner jeg og har det dårligt og kan ikke spi... -
Blanding af puffer
ForumindlægHalløjsa.. Søger lidt hints/svar til følgende opgave: Beregn hvor stort et volumen ammoniakvand (0,2 M) og ammoniumchloridopløsning (0,15 M), der skal bruges til at fremstille 100 mL ammonium/ammoniak puffer med pH = 9. Jeg ved ikke om det er fordi det er over to år siden jeg har haft kemi, at ... -
Bæredygtig energiforsyning
ForumindlægHej. Vi er to 9 klasses piger som skal til prøve i naturfag meget snart . Vores emne er bæredygtig energiforsygning og vi skal lave en problemstilling og formulering. Det skal være et underemne der passer til både fysik/kemi biologi og geografi, fordi vi skal lave forsøg til som passer til disse... -
Sandsynlighedsregning: uafhængige hændelser
Forumindlægjeg har en opgave hvor jeg kender P(A) og derved P(CA) P(B) og derved P(CB) P(B|CA) og derved P(CB|CA) jeg skal finde P(B|A) -
Uafhængige hændelser
ForumindlægHej, jeg er virkelig ringe til hændelser og kan ikke finde ud af denne opgave, håber nogen kan hjælpe. Om de to uafhængige hændelser A og B gælder, at p(AUB)=0,76 og p(B)=p(A)+0,2 a) Bestem p(A), p(B), og p(B\A). Tak på forhånd
