Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17021 til 17040 af 117955
  • AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser

    Forumindlæg
    Som overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span...
  • STRESS :´(

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Der er kun 4-5 måneder tilbage til eksamener, så jeg går og stresse så meget, jeg har aldrig haft det sådan før, det er forfærdeligt. Jeg SKAL bare kommer ud af hf med et godt gennemsnit. Hvad skal jeg gør for at slippe af med alt det stress. :´(
  • Hjælp til Mat

    Forumindlæg
    Hey Sidder og forbereder mig til Mat B eksame, og sidder fast i denne opgave... Tak på forhånd
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Hej,Jeg ville bare høre om der er nogle der ligger inde med en tilfældig synopsis af en IT-B case. Jeg er lidt i tvivl om hvad sådan en skal indeholde og da eksamen er på tirsdag har jeg lidt tralvt med skulle få læst en, så skriv endelig hvis i kan hjælpe :) På forhånd tak.
  • Hjælp til fremlæggelse i AT!!

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til fremlæggelse i AT og er en smule i tvivl om der er sammenhæng mellem mine fag. Jeg skriver i biologi og psykologi og min problemformulering lyder "Hvilke katastrofale konsekvenser AIDS medførte i det danske samfund i 1980erne og hvilke psykologiske reaktioner satte det i...
  • Har brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Hey derude! Skal op i AT i morgen med fagene biologi og religion, men har brug for at vide mere om deres muligheder og begrænsninger og til sidst deres samspil og hvordan de begge kan bruges til at belyse et emne som Darwin og han evolutionsteori overfor religionen (kreationisme). Er der en venli...
  • Forklaring af figur - HASTER - HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig denne figur over et virus forløb?? http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/04_Virus/Figur_3_-_Infektionsforloeb.png
  • Endnu en tråd med MEDICIN

    Forumindlæg
    HeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen...
  • Eksamenssæt mat A STX 2009

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :)
  • Renteformlen

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne i min mundtlig eksamen kunne drage en sammenligning mellem renteformlen og potensligninger. Men hvordan gør jeg det smartest - uden censor opdager jeg er en dør til potensligninger :) Er der nogen der har et godt råd?
  • Pensum

    Forumindlæg
    Hej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven
  • En funktions middelværdi over intervaller

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe.
  • Lægedrøm okay karakter

    Forumindlæg
    Goddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri...
  • lineære

    Forumindlæg
    hej marias foto 3 kr. pr. billede 25 kr. for fremkaldelse Funktionen til den er: Y=3x+25 hvordan kan jeg til mundtlige eksam fortæl at 3 er a og 25 er b hvis nu de spurgte mig hvordan jeg kan se det
  • optagelseskrav

    Forumindlæg
    Hey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..?
  • Karakter i matematik 1-årigt

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ?
  • tværfaglighed

    Forumindlæg
    Tværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ?
  • Sky Tower - opgave

    Forumindlæg
    Hej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :)
  • Kan det virkelig passe den her er til 00?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki...
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hvorfor lægger biologerne større vægt på den biologiske vurdering af vandløbets forurening end på den kemiske vurdering af vandløbets forurening?