Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17021 til 17040 af 32066
  • I en prognose for udviklingen i antallet..

    Forumindlæg
    Jeg fatter hat af denne her opgave. Er der nogle der kan hjælpe? Jeg vil meget gerne have en ordentlig forklaring. Er ikke den bedste til matematik :) Se vedhæftet billede omkring opgaven
  • Prøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal have terminsprøve snart og jeg er VIRKELIG nervøs, vil gerne forberede mig. Er der nogen som har gode matematik opgaver både problemregning og færdighedsregning. Det kunne være en stor hjælp. Tusind tak på forhånd
  • emneopgave - statistik

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp til min anden emneopgave i matematik, den handler om statistk jeg skal forklare hvad summeret frekvens er, nogle der kan hjælpe med det? jeg går pt. i 1.g på hhx
  • Lineære funktioner

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport om lineære funktioner, og blev lige pludselig i tvivl om noget. Hvad er forskellen på proportionalitetskonstanten og hældningskoefficienten? Håber nogle vil hjælpe. Tak på forhånd!
  • Differentialkvontienten

    Forumindlæg
    Hej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2
  • Hjælp til mat! :(

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af at løse, jeg ville være taknemlig nogen gad hjælpe mig :) Har vedhæftet opgaven her forneden :)
  • Løs ligning - mat B

    Forumindlæg
    Hej søde medmennesker, jeg sidder fast i en matematik aflevering, i følgende opgave: Løs ligning (x+1)(x-1)(x2+1)=0 Jeg takker på forhånd
  • Målestoksforhold HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sider med en matematik opgave hvor jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet er, det eneste man får at vide er at 4 cm på kortet er 20 km-er der nogen der vil forklare mig hvordan man gør? :-)
  • Hvad betyder dette?

    Forumindlæg
    Skal snart starte på AVU, matematik F. Og læser lidt hvad jeg skal igennem og der kom jeg til: "De 4 regningsarter inde for de rationale tal" Hvad er det for noget? Hvad er det for nogle opgaver?
  • Hjælp med en grubler

    Forumindlæg
    Jeg har fået udleveret et matematik sæt, men der er en af opgaverne jeg ikke ved hvordan jeg skal løse... nogen der evt. kunne hjælpe eller allerede har løsningen ? opgaven findes her : http://gyazo.com/970a582a36816cbf34b1e1b0ade31db7
  • Giver denne adgang til HF?

    Forumindlæg
    Skal på AVU på vuc i januar. Giver disse fag adgang til HF? Matematik F Dansk F Naturvidenskab G Engelsk F Samfundsfag G ...
  • Isoleret system

    Forumindlæg
    Godmorgen studieportalen Et hvert system er da isoleret, hvis man ser i meget korte tidsperioder. Hvordan kan man skriver det op matematik. Noget med at lade tiden [t] gå imod 0?
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er igang med en SRO-opgave og skal skrive om samfundsfag og matematik. Jeg skal også skrive et afsnit om metoder. Er der nogen der grundlæggende kan skrive hvad der menes med metoder? Mange hilsner Kaltrina
  • LIMIT

    Forumindlæg
    Hej folkens! Skal lave en opgave med lim(it) i matematik, og da jeg ikke var i skole ved jeg ikke hvilket emne det hører ind under.. Så kan ikke rigtig se hvor jeg skal slå op i min bog....
  • Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.

    Forumindlæg
    Hej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi..
  • Kan nogen give mig en kort foklaring på dette? P(A|B) ??

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde min matematik bog lige P.T og jeg skal skrive en emneopgave om symbolet P(A|B) nogen der kan give mig en kort forklaring hvad det er?
  • anbefaling af lommeregner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :)
  • Tegne en parablen i hånden ud fra toppunktet? en forklaring? hvordan gør man?

    Forumindlæg
    Jeg har dette toppunkt (-2.5,24.5), som man så skal tegne en parabel ud fra. Har fået det forklaret, og har også en lille ide om hvad man skal gøre, men er ikke 100%. Nogen matematik genier der kan hjælpe? :-D
  • Terminsprøver(?)

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som vil fortælle mig hvordan det har gået til den foregående sygeeksamensprøve fs10. Vi skal snart have terminsprøver og er helt nervøs hvordan det kommer til at gå. Ved I hvad der typisk vil være for: dansk,engelsk,tysk,matematik?
  • Eksamenssæt samt besvarelser

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Hvis nogle ligger inde med folkeskolens afgangseksamenssæt fra 2012 December i Matematik, med besvarelser. Ville i være venlige og sende mig det, sammen med besvarelserne i en privatbesked herpå studieportalen? Tak på forhånd