Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 17021 til 17040 af 17507
-
Jura på 1. år og reeksaminer
ForumindlægHej SP Jeg står desværre i den situation, at jeg kom ud for en bilulykke i december, hvilket resulterede i en større hjernerystelse lige op til mine eksaminer i hhv. Familie- og arveret samt i Statsforfatningsret. Jeg har fået dispensation for begge eksaminer og har derfor ikke brugt nogle forsø... -
Fusionsprocesser, Vejen til Fysik B2, Opgave 109, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 109 Færdiggør for hver af følgende fusionsprocesser reaktionsskemat og beregn Q - værdien. Antag at de anførte nuklider smelter sammen til en kerne. a) 10 4 B + He → 5 2 Jeg kan se at opgaven er blevet st... -
Lineær Algebra, To ligninger med to ubekendte og tre ligninger med tre ubekendte, Opgave1.2.3 og opgave 1.2.4. (Knut Sydsæter og Bernt Øksendal)
ForumindlægI den vedhæftede fil ses opgaverne i 1.2.3. og 1.2.4 og facit (på norsk) Det er opgave 1.2.4 jeg har brug for hjælp til at løse. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Opgave 1.2.3 Finn eventuelle lø... -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
Binomialfordelingen og nulhypotese
ForumindlægHej, jeg sidder lige pt med 2 opgaver jeg er ret forvirret over. Er der nogle der kunne hjælpe mig med at forstå pointen Opgave 1 Karl spiller dart. Sandsynligheden for, at han rammer bullseye, er 0,20. Bullseye er den røde plet i midten af dartskiven, i det følgende kaldet ''fuldtræffe... -
Sandsynlighed og binomialt
ForumindlægHej. Jeg har et par opgaver som jeg er gået død i, hvis nogle kunne hjælpe mig igennem dem ville det gøre mig rigtigt glad. Jeg har forsøgt mig igennem de forskellige opgaver, men emnet er mig stadig nyt, og jeg bliver nemt forvirret. Opgave 11: her find jeg løst opgave a, men er usikker på hvo... -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
statistiske test af data - usikker på om jeg kan anvende chi'2 på disse data
ForumindlægHej, jeg håber der sidder en der kan hjælpe jeg er igang med en undersøgelse om hvordan vi refererer til dyr i narrativer med enten han, hun, den eller det hos børn med og uden sprogforstyrrelser (yngre gruppe og ældre gruppe + voksen kontrolgruppe). Jeg har altså i alt 5 grupper (Y-DLD n=10; ... -
Enkelte tyske sætninger!! Hjælp søges desperat ! :)
ForumindlægHej derude. Er der en meget venlig sjæl, der er god til tysk og vil hjælpe med at rette nogle tyske sætninger :) Tusinde mange tak på forhånd, du har lige gjort min dag meget nemmere. ! 1. Det lykkedes ikke for Friedrich at blive en god soldat - Es gelingt nicht für Friedrich zu blieben... -
Syrestyrke og vandopløselighed af acetylsalicylsyre
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med en teori til dette forsøg? Har lagt opgaven under, for at vise hvad den indebærer. Formål: At bestemme syrestyrkekonstanten og opløseligheden (i mg/mL) af acetylsalicylsyre i vand. Teori: Den skal I selv tænke over ;-) Apparatur: Vægt, fuldpipette 100 mL, to ... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Christiania
ForumindlægMine kusiner fra kbh (er selv fra Jylland) er meget Christiania fanatiske og kan nærmest ikke snakke om andet end hvor vidunerligt Christiania er. Jeg vil derfor høre om nogen herinde har nogle gode argumenter for hvorfor Christiania skal ryddes eller hvorfor det i det hele taget ikke er så fanta... -
Frk. Freverts racistiske udtalelse
ForumindlægHejsaSom en muslim blev jeg meget fornærmet over DF´s lousie freverts udtalelse igår. Jeg citerer:""vildledte unge muslimske mænd mener, at det er deres ret at voldtage danske kvinder og slå danske borgere ned for fode. De avler sig som rotter. De er som kræftceller".Helt ærligt?! ... -
Læge (Løn)
ForumindlægHvad tjerner en ny uddannet læge efter de 6 år på KU. og hvad kommer lønnen op på efter 10 år ca ? -
Hjælp til simpelt spørgsmål om vektor
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til at starte opgaven på vedhæftet billede.Er der nogle, der kan hjælpe mig med at beregne vektor b? Det er nemmere for mig, hvis jeg har beregnet vektor b inden jeg går igang med at beregne opgaverne. På forhånd tak. -
6 i idræt!
ForumindlægJeg har lige fået mit allerførste 6-tal - i idræt! Og så er det bare, jeg overvejer, om jeg egentlig synes, at det er fair. Har et gennemsnit på ca. 9,5, så 6-tallet pynter ikke just. Jeg mener ikke, at man kan lære sig selv at kunne lide at spille bold og lade være med at være bange for bolde... -
islamiske værdier /normer?
ForumindlægHej, jeg skal sammenligne de islamiske værdier og normer med vestens... men jeg kender ikke så meget til islamiske normer, så ville høre om I ved noget om det?jeg ved at de ikke må drikke, spise svinekød og at de betragter sex uden for ægteskabet som noget meget slemt, og at det er meget vigtigt ... -
Bush fik endelig hvad han ønskede!
ForumindlægJeg har det på hjertet og det skal bare ud!!se lige på det her:http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247934 De folk der tror at Bush har sendt styrker til Irak og har fjernet Bush for FREDEN tar grueligt FEJL! Bush gør bare Sadams arbejde færdigt!Når de andre lande (kina, tyrkiet osv) tor... -
venstre- og højrefløj?
ForumindlægEr der nogen som kan uddybe de to begreber mht. politik.Jeg skoder til politik, men jeg skal op til historie på fredag, så det vil være meget rart, hvis jeg lige vidste det. -
Dm(f) og Vm(f) ud fra en funktion
ForumindlægHej alle Jeg sidder ligenu og knokler med en hjemmeopgave, men er desværre gået i stå ift. udregning af værdimængden hvis får oplyst definitionsmængden samt funktionen - også omvendt. Jeg får følgende at vide: f(x)= 2/3x +2 og Dm(f)=[-3,5[ Jeg ved at definitionsmængden er alle de x-værdier s...
