Debat
6 i idræt!
Jeg mener ikke, at man kan lære sig selv at kunne lide at spille bold og lade være med at være bange for bolden. Det er MEGET svært ligepludselig at skabe en motorisk sans. I de boglige fag vil jeg mene, at man har en mere reel chance for at indøve de færdigheder, der skal til for ikke at få 6, hvorimod det er sværere i fag som idræt, musik og billedkunst. Man får vel heller ikke 6, hvis man ikke kan synge eller ikke kan tegne?
Ville bare lige høre, om I er enige eller uenige med mig i dette?
Svar #1
08. april 2004 af kyllerylle (Slettet)
Svar #2
08. april 2004 af darkseer (Slettet)
Svar #3
08. april 2004 af sclk (Slettet)
Svar #4
08. april 2004 af darkseer (Slettet)
Svar #5
08. april 2004 af erdos (Slettet)
Men giver folk ret i at karaktererne er latterlige... Er der andre end mig, der er trætte af idrætslærere, som synes de er så skide dygtige? For eksempel er jeg ret skrap til fodbold, og når idioten så står i mål og råber, skriger og klokker i det, så går jeg simpelthen amok... Han skal fandeme ikke forsøge at rette på mig, det overlader jeg til min træner, når han selv er røv dårlig. Men det er nu godt at jerndupper og glidende tacklinger er opfundet - det var en god dag!!
Svar #6
08. april 2004 af sclk (Slettet)
Og mht. gå-på-modet så er det svært at være ret engageret i noget, som man er håbløst elendig til. Irritationen og tårerne ligger langt tættere på end trangen til at være engageret og gå-på-modet forsvinder efterhånden i og med, at man indser, at man bare ikke kan ramme den satans bold.. men sådan er det nok bare:)
Svar #7
08. april 2004 af krelle (Slettet)
Svar #8
08. april 2004 af IngenKenderDagen (Slettet)
Svar #9
08. april 2004 af julletulle (Slettet)
Svar #10
08. april 2004 af michael.padowan.dk (Slettet)
Svar #11
08. april 2004 af Slacz Maci (Slettet)
Svar #12
08. april 2004 af madsbs (Slettet)
Svar #13
08. april 2004 af michael.padowan.dk (Slettet)
Svar #14
08. april 2004 af Kasper G. (Slettet)
Jeg vil give kalle ret i at der er mange idræts lærer der tror de kan det hele. Dette forbedrede sig dog, da jeg valgte idræt på mellemniveau, her lader vores lærer, de elever der er gode til de respektive idrætter overtage undervisningen mere eller mindre.
Svar #15
09. april 2004 af IngenKenderDagen (Slettet)
Svar #17
09. april 2004 af sclk (Slettet)
Og det med, at man får motion, holder altså som regel heler ikke i virkeligheden. Hvis man er skide god til fodbold eller det der nu spilles, ja, så får man da motion, men så spiller man sikkert også fodbold i fritiden og har begrænset brug for denne motion. Hvis man ikke kan finde ud af spillet, løber man ikke ret meget efter bolden og får ikke ret meget motion.
#16( og måske andre?)
Det handler egentlig ikke om at jeg synes at jeg er bedre end til 6. Eller dvs. det kan jeg ikke rigtig bedømme jeg rammer af og til bolden, og klassekammerater mente ligefrem at der havde været tale om en forbedring indenfor mine volley-evner i løbet af de sidste gange. Det handler bare om at jeg ikke synes, at jeg har en reel mulighed for at forbedre min karakter - jeg kan ikke være mere engageret for jeg synes kun sjældent at det er en lille smule sjovt. Jeg viser altså lidt engagement. Jeg synes bare at det er irriterende at få et 6-tal, som eg ikke føler at jeg kan gøre noget ved.
Forresten kom jeg lige i tanker om, hvorfor hun nu pludselig giver mig 6 - det må simpelthen være fordi jeg ramte hende i hovedet med en bold - tror ikke at mine idrætslige evner er blevet værre i løbet af det sidste stykke tid, så det må være det. Idrætslærere er for dumme :)
Svar #18
09. april 2004 af EpoLulu (Slettet)
Svar #19
09. april 2004 af michael.padowan.dk (Slettet)
Svar #20
09. april 2004 af IngenKenderDagen (Slettet)