Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17041 til 17060 af 33057
-
drømmejob??
ForumindlægHej.. sidder lii og stener for vildt lige nu.. hmm så ville bare lii høre hva i går og drømmer om at blive?? jeg vil selv gerne søge ind på medicin 2008 ( er færdig med gym der) men altså jeg kan se at snittet skal være meget over 9 ( liii under 10) hmm men fra 2008 så skal man vel bare ha mat A ... -
Mundtlig B-eksamen
ForumindlægNogen der vil være så venlige at give mig nogle eksempler på hvordan sådanne spørgsmål kunne tænkes udformet.Nogen der har en pensums "emne" liste over B-niveau? -
Lommeregner
ForumindlægHej derude... Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg har brug for en Texas instrument ti-83 eller ti-84,... det er lige gyldigt... hvis der er nogen som sælger en til nogenlunde pris så skriv hurtigst muligt -
problemregning
ForumindlægHej, Er der nogle af jer der kender nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig før man skal op i en problemregning?:) -
Differentialregning bruges til?
ForumindlægVi er lige blevet introduceret til differentialregning. Jeg glemte at spørge min lærer hvad man bruger det til, aå hvis der lige er en, der gider at ridse det kort op, så bliver jeg glad :) -
2 årig HF-læse statskundskab
ForumindlægHvis man søger for at få mat på B-niveau. -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
Bestem integralet
Forumindlæghej venner! :-) Jeg sidder og laver mat opgaver uden opgaver, hvor jeg er røget ind i et problem! :( Jeg skal bestemme integralet, men jeg kan ikke finde ud af det, så jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig! TAK:) ∫(2x-1)6 dx .. -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
beviser for differentiation af et produkt af to differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig Mat a og er igang med at lave dispositioner til spørgsmålene. Men er gået i stå ved dette spørgsmål .gennemgå beviser for differentiation af et produkt af to differentiable funktioner. er der nogen der har nogen beviser liggende eller bare kan hjælpe? :) -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Lineær differentialligning
ForumindlægEr ax+b det samme som f(x)*y+g(x) -
Almen dannelse
ForumindlægEr det kun i gymnasiet, man "lærer" almen dannelse, eller er det også meningen at htx, hhx og hf (dvs. de gymnasiale uddannelser) skal indeholde nogle elementer af almen dannelse? God påskeferie! -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
grafer og funktioner
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? jeg har prøvet alt hvad jeg kan men jeg kan simpelthen ikke løse den :( tak på forhånd :) -
Forklaring - HASTER !! :/
ForumindlægHvordan forklar man begrebet differentialkvotient ? Please hjælp og hvis i evt. kender nogle gode videoer så må i meget gerne sende mig et link. Tak på forhånd -
ØKONOMI UDDANNELSEN ELLER TANDPLEJER?
ForumindlægHvilken af følgende uddannelser (ØKONOMI ELLER TANDPLEJER?) ville DU vælge og hvorfor ? -
Indledning til logaritmer
ForumindlægNogen der har en god indledning til emnet logaritmer? Er igang med at lave en dispostion for logaritmer (specielt med henblik på regneregler for logaritmer, samt beviset for dem) Synes bare det ville være mest optimalt hvis man til eksamen kom ind og præsenterede sit emne og derefter gik igang me...
