Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17081 til 17100 af 154719
-
Termodynamiske processer - Udregn temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho... -
Hvordan skal disse opgaver løses?
ForumindlægHej alle jeg har fået et par opgaver i min fysik, og mangler at svare på 3 af dem. Jeg har siddet i lang tid og prøvet at lave dem, men det har ikke lykkedes. Jeg ville bare spørge om nogen kunne hjælpe mig med dem. Opg. 1 Hvor meget is ved 0 grader skal man putte i 150g sodav... -
Er det ligemeget hvor man går i skole?
ForumindlægHej allesammen. Først vil jeg lige sige at jeg er ny her, så hvis det er forkert forum undskylder jeg på forhånd. Jeg skal til august starte på HF Enkeltfag for at blive student. Mit spørgsmål er så bare, bliver man student med hue og vogn og alt det der hører med til en normalt gymnasie ... -
vigtigt!!!!
Forumindlægkan man godt få ens studentereksamen selvom man mangler at aflevere to afleveringer??? tak! -
Psykologi! HJÆLPPP
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med min oso opgave og har valgt emnet psykologi.. Er der nogen der er der er god til det eller hvis det en der læser psykologi vil det være alle tiders.. Skal bare stille nogle spørgsmål således som en slags interviewes.. Håber virkelig der nogen der kan hjælpe.. God a... -
HF andet år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Idag dumpede jeg min sidste eksame idag. Dvs at jeg ikke bliver student i år, men er der nogen der ved om at jeg kan tag andet år om igen eller om at jeg skal tage hele HF om igen. jeg har nemlig hørt at hvis man tag op til den sidste eksame og dumper skal man tag hele... -
Matematik på medicinstudiet?
ForumindlægHej, Jeg er en 17- årig pige, som lige er startet på gymnasiet (global linje), hvor vi har henholdsvis, dansk på a-niveau, engelsk på a-niveau samt matematik på b-niveau. Som I måske kender, er der rigtig mange - særligt voksne, som spørger hvad man gerne vil efter gymnasiet? Jeg har tænkt på... -
Opgavespørgsmål
ForumindlægVed henfald af Ba - 137 udsendes der gammastråling med fotonenergien 0,662 MeV. a. omregn fotonenergien til joule. b. Beregn en fotons bevægelsesmængde. Er der nogen som kan hjælpe mig med opgave b? tak på forhånd :) -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
fluxtæthed
ForumindlægF=B*I*L*sin(90)*n. Jeg skal lave isoleret B. Ser formlem så sådan ud: B=F/(I*L*sin(90)*n. F=2,3NI=1,5An=150 vindingerL=6,0cmkan jeg lave nogle af enhederne om? -
Er der nogle skrappe hoveder til MatLab?
ForumindlægHej, som overskriften siger har jeg brug for hjælpe til en matlab kode. Jeg håber at nogen er skrappe til det og har tid til at hjælpe mig. Hilsen S.K -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0? -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
differention af bevægelses-ligning
Forumindlæghej. jeg skal vise at: at accelerationen i det skrå kast er rettet nedad med størrelsen g (tyngdeaccelerationen). såvidt som jeg så har fostået, så skal jeg differentiere denne 2 gange: y=-0,5*g*t^2+v0*sin(vinkel)*t hvis jeg er forkert på den, så vil jeg gerne hører hvad jeg ellers skal.. og ... -
forkort..
ForumindlægKan ikke helt få denne forkortet.. hjæp.. -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
bernouillis princip
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med de to opgaver? -
To spørgsmål (bioteknologi og matematik)
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Har lige afsluttet 9. klasse og skal nu et år til USA. 1. I årskarakterer har jeg fået 7 og 7. I skriftlige afleveringer (uden hjælp) får jeg også 7 og i min mundtlig matematik afgangsprøve fik jeg også 7. Vil mene at jeg har nogle huller i matematik og nogle ga... -
Dosisbegrebet - Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i fysik C i næste uge, hvor et af spørgsmålene lyder således: "Du skal fortælle om alfa-, beta- og gammahenfald. Beskriv kort begrebet baggrundsstråling og forklar herefter dosisbegrebet." Jeg har aldrig hørt om dosisbegrebet før? Jeg har kigget i fysikbogen, intet. Det...
