Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17081 til 17100 af 48240
-
SU-regler
ForumindlægHej med jer! Har lige en disskusion med en ven, som jeg gerne vil have afsluttet! :p Er der nogle, der ved om det er rigtigt at man på en vidergående uddannelse kan gå i 18 måneder uden at være studieaktiv og stadig få SU? Dvs. ikke at møde op til undervisning og eksaminer? Jeg synes det lyder... -
Proteiner
ForumindlægHvad skal man vide omkring proteiner i forhold til kemi -
Syren er stærk hvis reaktionslinjen kører den ene vej. →
ForumindlægJeg er ikke den skarpeste til fysik/kemi men hvad er en reaktionslinje?? -
Z
ForumindlægEr Z i kemi antallet af protoner i kernen? -
fenylhydrazoner
ForumindlægEr der i kemiens verden noget der hedder: Fenylhydrazoner? hvis ja hvad er det så? -
Kalk
ForumindlægHvad er den egentlige begrundelse for kalk i fysik/kemi? -
HVordan forbereder i jer til fremlæggelse?
ForumindlægHvordan forbereder i jer til en fremlæggelse i kemi (B)? -
hjælp mig pls
Forumindlægkan sku ikke finde ud af denne opgave er lort til kemi -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHej, er der en, der lige kan hjælpe mig med denne kemi opgave? Tak på forhånd:-) -
Fysik prøve
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik og kemi prøven Hvordan foregår det? -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
fag prøve start på at skrive
Forumindlæghej alle sammen her inde. jeg sidder og skal snart til og skrive min fag prøve omkring den butik jeg er i og ejg ved ikke helt om det ejg ahr skreveen i min problemformuliering er godt nok og har brug for nogle man ikke kender kigger den igennem og giver lidt råd. og hvordan man kommer ... -
Eksponentiel regression
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til følgende opgave. Jeg har lavet en eksponentiel regression på TI-Nspire. Jeg har lavet opgave a) som jeg får til: og i opgave b har jeg skrvet: 1.29751 viser at der er mange flere børn der er under behanlding. Jeg ved derudover ikke om jeg skal ... -
Elektrisk ladning
ForumindlægJeg har ikke forstod den opgave, hvordan skal man beregne det?? 1) Beregn, hvor mange elektroner der skal til for at få en ladning på -1 C. [F = k_C \cdot \frac{\lvert q_1 vert \cdot\lvert q_2 vert}{r^2}] [k_C = \unit[8,99 \cdot 10^9]{\frac{N \cdot m^2}{C^2}}] De to genstande påvirker ifølge ... -
Hjælp til nem fysikopgave haster
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med nedenstående opgave? Lysudsendelsen fra en lysdiode sker ved, at der udsendes fotoner i forbindelse med overgange fra energitilstand til en anden i et atom. Energiforskellen mellem to sådanne tilstande for den omtalte diode er 0,315 aJ. 1) Beregn bøl... -
triple-alfa proces
ForumindlægHej! Jeg er mega i tvivl med denne opgave. Jeg har lavet alfa proces før, men ved ikke hvad jeg skal gøre nu hvor det er triple-alfa proces. Håber der er nogen som kan hjælpe :) -
kernefysik
ForumindlægHello Håber nogen kan hjælpe mig med opgaven. -
Enheder HASTER
ForumindlægHej, er der nogle der kan fortælle mig, hvor man regner fra μg/ml til g/L?? på forhånden tak -
stråling
ForumindlægHej:) Jeg er i tvivl om hvordan denne opgave skal udregnes. Tak på forhånd -
Gennemsnitlige aktiver
ForumindlægHvordan finder man gennemsnitlige aktiver??
