Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17101 til 17120 af 48880
-
1- eller 2-håndskilde
ForumindlægDarwins værk er jo fx blevet oversat til dansk, kalder man det så en første- eller anden-håndskilde?? -
Hjælp til litterær artikel
ForumindlægJeg hjælper en gymnasieelev i 2.g som nu har skrevet en litterær artikel over to artikler. Jeg håbede at der var nogen der kunne komme med nogen kommentarer til stilen som jeg kunne bruge til at hjælpen ham videre. På forhånd tak! Dansk litterær artikel Denne artikel skriver om et filmklip. Jeg v... -
Hjælp skal til prøve den. 17.11.08
ForumindlægHej alle er da nogen som ville hjælpe mig med at rette mine svar, skal oppe til samfunds prøve den. 17.11.08 da er i alt 31 opagver.. men jeg har besvaret næsten det helle . da er bare nogen spørgsmål jeg ikke er sikke rpå om jeg har svaret rigtige.. så her nede er spørgsmålene hvis i bare er sød... -
METAFOR ELLER SYMBOL? HASTEEEEER!!!!
ForumindlægEr det markerede af digtet “Danmark, mt fædreland" af H.C. Andersen en metafor eller et symbol? Da man jo siger at Dannebrog faldt ned fra himlen? DIGT: I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme, der har jeg rod, derfra min verden går. Du danske sprog, du er min moders stemme, så ... -
Forhandlingspolitik mellem Tyskland og DK
ForumindlægHej, jeg har en opgave til på mandag, jeg gerne vil have hjælp til. Der står: Baggrund De tyske tropper angreb Danmark og Norge 9. april 1940 kæmpede de danske soldater mod en overvældende overmagt. Efter knap to timers kampe i Sønderjylland og ved Amalienborg besluttede den danske regeringi s... -
Kan man 'udregne' trekanten som kan tegnes omkring en cirkel
ForumindlægHvis jeg har radius på en cirkel, er der så nogen måde hvorpå jeg kan udregne den trekant man kan tegne omkring? for har en incircle (sorry ved ikke hvad det hedder på dansk) men skal bruge enten nogle vinkler / sider på den omgivne trekant. Trekanten er isosceles - ligebenet mener jeg det er ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen i folkeskolen, den 6/6. Jeg vil bare høre om, der er nogle, der kan fortælle hvordan man kan øve sig.. Hvad gør i når i skal til dansk mundtlig eksamen ? Og hvordan kan i nå at læse en novelle på 6 sider eller mere, og forstå den? Fordele... -
Ivy League, Oxbridge
ForumindlægEr det egentlig lykkedes (en) dansker(e) at snige sig ind gennem bagdøren til prestigefyldte anstalter som Ivy League-universiterne eller Oxbridge?Den eneste, jeg umibbelbart kan komme i tanke om, er kronprins Frederik - og det kan vist siges at være under specielle omstændigheder. Jeg har aldrig... -
PC-ordbøger download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med ... -
eksamen fra udlandet
ForumindlægHej Min søn går på den Britiske Internale Skole i Shanghai. Han har fulgt undervisning fra 2008, hvor han startede i Y6. Skal min søn have en dansk 9. afgangs eksamen for at gå på gymnasiet i DK? Skal min søn have dansk 9. afgangs eksamen for en IB i Danmark? Hilsen Anne Marie... -
Oversættelses program
ForumindlægHej derude Jeg arbejder meget for tiden med at skrive spanske børnebøger. Når jeg skriver tekst tager det jo lang tid at indskrive, så jeg tænkte om nogen kendte en dansk/spansk eller spansk/dansk ordbog som kan oversætte hele sætninger. Den behøves ikke at være 100 % præcis i oversættelse, jeg r... -
I Danmark er jeg født 1850
ForumindlægHejsa, er der måske nogle derude som kan hjælpe mig med noget dansk? Jeg skal læse digtet i Danmark er jeg født skrevet af Hc andersen 1850 og besvare disse 3 spørgsmål 1) Giv eksempler på, hvordan H. C. Andersen beskriver den danske nationale identitet: • Landskabet • Sproget ... -
Kriminalitet
ForumindlægJeg sidder og laver en disposition til dansk mundtlig fremlæggelse og er kommet frem til: Hvilken relation har emnet kriminalitet til danskfaget? Hvorfor betyder det meget for det danske samfund, at folk følger med medierne og ser tv? Nogen, der kan hjælpe med at svare? -
Engelsk
ForumindlægHar en en opgave der lyder sådan: Nedenstående tekst er et uddrag af den tale, Bill Clinton holdt, da han tiltrådte som USA's præsident 20. januar 1993. Gør rede for de stilistiske virkemidler, Clinton anvender, og underbyg dit svar med eksempler fra uddraget. Skriv dit svar på dansk.... -
skal kun rettes
ForumindlægHej alesammen. Jeg har oversat en dansk tekt til tysk. håber i lige vil rette mine fejl. på forhånd tak! Wolfgang var ikke hjemme. Hvor var han? Andrea blev ked af det. De havde jo en aftale. Hun havde endda en CD med. Wolfgang og Dieter var sikkert sammen. Måske de hjemme hos Dieter. Dieter hav... -
Problemer
ForumindlægHej... Jeg er ikke så gode til dansk, hvad skal jeg gøre. Jeg forstå heller ikke når man skal bøje sætninger i f.eks. dansk, engelsk, spansk. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til i disse fag... Tak på forhånd... -
Endnu et spørgsmål om inflation (sorry!)
ForumindlægMen hvis priserne på de danske varer stiger - det er jo det der hedder inflation - så må de udenlandske varer da være billigere i forhold til de danske? Så må det da være billigere at importere?Og, hvis det er billigere at eksportere - hvad er så ulempen ved inflation?? -
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
Skulde -> skulle
ForumindlægHej! sidder og skriver dansk-opgave om dansk sproghistorie .. er løbet ind i et lille problem, for i gamle tekster står der skulde, kunde osv. i stedet for skulle og kunne .. er det nogen der ved hvornår det blev ændret? og evt. hvorfor? -
Højkonjunktur eller lavkonjunktur 2008 og frem?!?!
ForumindlægJeg er i gang med en aflevering om overophedning af dansk økonomi. Men er den danske økonomi i en højkonjunktur nu?? Jeg har læst mig frem til, at vi må være i en højkonjunktur men er på vej mod lavkonjunktur?? Nogle der har styr på det?
