Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 17121 til 17140 af 134825
-
Rettelse af KORT oversættelse (dansk -->engelsk)
ForumindlægHej! Er der nogen, der vil være søde og bruge 5-10 min. af deres tid, for at rette min KORTE oversættelse for stave- og grammatikfejl? Det vil være dejligt hvis nogen kunne hjælpe, der den skal afleveres i morgen. -
Supplering og karaktere
ForumindlægHej alle! Det her er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne find esvar andre steder. Derfor prøver jeg her :-) Jeg dumpede spansk i gymnasiet, og jeg er derfor lige startet på et suppleringskursus, så jeg kan komme ind på historie. I gymnasiet fik jeg 02 (skriftlig årskarakter), 00 (m... -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Hvad skal jeg vælge til eksamen
ForumindlægHej. Skal til eksamen på niveau G, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal fremlægge. Vi skal selv finde en tekst, hvorefter vores lærer laver nogle arbejdsspørgsmål til os. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle forslag?? Venlig hilsen Katja -
Læse dansk med en HHX-eksamen
ForumindlægJeg intereserer mig meget for faget dansk på HHX, hvor jeg går. Kan man godt læse dansk med en HHX-eksamen, og stadig kunne følge med? Jeg tænker i den forbindelse på, at det jo mest er folk med en studentereksamen, der læser humanistiske fag som b.la dansk. -
Oplæsning til 24-timers eksamen
ForumindlægHej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I? -
3 timers historie eksamen
ForumindlægEr der nogen, der var til den nye historie eksamen sidste år - den hvor man har 3 timers forberedelse? Jeg skal selv til den om et par uger, og jeg er ret lost i, hvad det går ud på! Nogen der har nogle tips og gode råd? -
Fysik eksamen FSA
ForumindlægHej jeg skal op til fysik eksamen imorgen, og den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på; Hvilke teori samt forsøg kan man lave ud af følgende emner: - Identifikation - Atom og kernefysik - Brint - Energiopbevaring Håber i vil jeg hjælpe -
SRP - psykologi og engelsk - identitetsdannelse
ForumindlægHalløjsa!! nu sidder jeg og er igang med den kendte SRP opgave, og jo mere jeg tænker over den jo forvirret bliver jeg.. min opgave omhandler ungdom og identitetsdannelse i det senmoderne samfund med fokus på sorte og hvide i USA. jeg har valgt fagene psykologi og engelsk, hvor jeg i psykologi d... -
Hjælp til emne (Engelsk og Samf)
ForumindlægHej! :) Nu har jeg haft min første SRP-vejledning og må indrømme at stå rimelig meget på bar bund efter denne. Har ikke sat mig fast på et emne og vil derfor spørge om hjælp til lidt inspiration! Jeg har valgt samfundsfag og engelsk, hvor jeg har begge fag på a-niveau. Umiddelbart har i... -
Dansk stil eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige været til dansk prøve eksamen 9.klasse, og jeg valgte en novelle hvor overskriften og temaet skulle være "at vaske sine hænder" som er et fast udtryk. Men jeg var ikke sikker på hvad det betød, er det ramt helt ved siden af, at det er noget forkert man ... -
Eventyr til min eksamen - Hvad gør jeg?
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til en dansk eksam om ikke så længe, og har dog stadig ikke fundet et eventyr som jeg skal analysere. Kan i anbefalde noget? -
rettelser af engelsk oversættelse
Forumindlæghejsajeg har oversat en tekst der har sat fokus på údvidet tid, jeg håber at der er nogen der gider og kigge den igennempå forhånd takThe horse is at returning to the English field: the prize on gasoline is beginning with ruined many farmers, or do they in all case difficult to make ends meet. Jo... -
Rette en lille oversættelse på engelsk
ForumindlægHeey allesammen :) Jeg har oversattet ''Kære Sally'' fra dansk til engelsk, men ville lige være ekstra sikker på, at det er rigtigt, så håber nogen lige kan kigge på den (: På forhånd taak . Den danske tekst: kære sally jeg er italiener, 32år gammel, mand og overbevidst katolik. ... -
FSA : Fysik eksame - Fif
ForumindlægJo nu skal jeg op til eksame her på onsdag, og så tænkte jeg på nogen herinde havde nogle forsøg der kunne give et ekstra plus.Emne:1: Vand2: Det periodiske system3: Radiaktivitet Det skal siges at jeg kun skal bruge fif i de 3 emner, reste har jeg styr på.* i Radioaktivitet ahr vi kun lært om Al... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
200kr til den der hjælper til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal her den 16 op til en naturfagsopgave, som dækker over fag: Kemi, biologi og geografi. Hvor jeg har en times forberedelse. Jeg kommer op i et emne som dækker over de tre fag: Fx. biologi: darwins spurve. Geografi: vulkaner, Kemi: redoxreaktioner mm. Det er derfor tilladt at komme op ... -
KemiBasis Opgave 104 B oxidationstal hjælp
ForumindlægHej Folkens jeg har nogle problemer med nogle oxidationstal og er ikke sikker på de er rigtige :( CH_3CH_2CHOHCH_3(aq) + MnO_4^- -> CH_3CH_2COCH_3(aq)+Mn^2+(aq) CH_3CH_2 er en akyl så den skal vi vist ikke gøre noget med. CHOHCH_3 får jeg til -1,5 MnO_4^- = 7 COCH_3 = -0,5 Mn^2+ = 2 H... -
Oplæsning til dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal læse dette teksstykke op til dansk prøven: “Et af lysene gik ud. Skyggerne blev dybere, da jeg tilsluttede mine livgivende apparater. Oppe på taget havde jeg opstillet lynafledere for at opfange elektriciteten i atmosfæren. Livet er det store spring, den fuldkomne forskel, mum... -
AKUT hjælp - eksamen imorgen
ForumindlægHej alle, jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle der ville hjælpe mig.. jeg skal op i kristendomskundskab imorgen og jeg fandt den her opsætningsmodel eller sådan med hvordan man kunne redegøre for sin tekst inde til forberedelsen, men er i tvivl om hvordan man kan få flettet det ind og k...
