Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17141 til 17160 af 158923
-
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
lektiehjælp søges
Forumindlæghej.. vi er to 3.g´s gymnasieelever, der søger hjælp til matematik på b-niveau.. er der nogen, som er interesseret i at hjælpe ?? vi har i tankerne at mødes en gang om ugen i to timer eller noget deromkring... timeløn gives selvfølgelig... -
Bevis at den harmoniske svingning f(t)=A·sin(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder m·x^''=-k·x
ForumindlægHej, jeg skal bevise følgende sætning https://ibb.co/yyfm1zJ f(t)=A·sin?(ω·t)+d Bevis, at den harmoniske svingning f(t)=A·sin?(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder, m·x^''=-k·x Hvordan gør jeg det? -
DROPPE UD
ForumindlægHEJSAA Jeg er startet på 1.G HTX... Men det ser ud til jeg ikke har interesse for fagene her og gerne vil ud. MIT SPØRGMÅL ER? hvis jeg dropper ud eller bliver sidt ud af HTX nu, kan jeg så helt normalt starte på HF/HHX/STX til næste år? uden problemmer? -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C... -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Spansk Eksamensopgaver
ForumindlægHej SP. Nogen der har eksamensbesvarelse på delprøve 2 til eksamenssættet fra 23 maj 2017 og 25 maj 2016? Tak på forhånd :) -
Andengradspolynomier - a) Bestem forskriften for omsætningen i kr. R(x), de samlede omkostninger, C(x) og overskuddet i kr. h(x). - SIMPEL OPGAVE
ForumindlægHej allesammen. Jeg står lige nu med en emneopgave som jeg skal afleverer imorgen. Jeg har dog denne opgave jeg ikke kan finde ud af. Opgaven lyder følgende: Omsætningen R(x) fås ved Omsætning = afsætning · pris De faste omkostninger ved produktionen er 5000 kr. pr. måned. De variable omkostn... -
Hjælp til geometri, eksamens
ForumindlægHej :) Jeg skal op til studentereksamen i matematik B, og sidder derfor med nogle gamle eksamenssæt, for at øve mig. Jeg ramte så ind i den her opgave, som jeg bare ikke kan løse. En kasse har en kvadratisk bund med sidelængden x, og højden af kassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med... -
Hvad er konsekvenserne af at blive væk fra en eksamen?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
Inegtral2.
ForumindlægHej er det nogle det kan hjælpe mig med følgende integral har prøvet forskellige metoder men uden held Nogle ideer? Tak på forhånden -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg starter på HTX her om et par dage. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange timer i bruger på lekter om dagen, samt hvor mange afleveringer i har om ugen og, om i synes det er hårdt at gå på gymnasiet. Mit gennemsnit ligger lidt over middel. Vil jeg kunne klare det?... -
Benyt modellen til at beregne antallet af Facebook brugere i 2008, og gør rede for hvad tallet a fortæller om udviklingen af antallet af Facebook brugere.
ForumindlægHej Hvad gør jeg -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe.. -
Hjælp
ForumindlægJeg var så dum at dumpe skriftligt matematik A.. Men hvis en uddannelse kræver matematik på b, kan jeg så godt komme ind på den? Jeg kan ikke rigtig finde svaret nogle steder.. -
ln (x) graf i excel
ForumindlægHej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ... -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
bonussen
ForumindlægHej. Jeg har læst mange hvor de skriver, mit snit er 6.7 uden bonussen etc. En der gider at forklare hvad der menes med bonussen etc? Tak på forhånd.
