Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17161 til 17180 af 45492
-
blodforsyning
Forumindlæghej alle! tænkte om dee var nogen der kunne hjælpe med mig dette spørgsmål?? det haster virkelig! kan bare ikek finde udad et spørgsmål!! spørgsålet er: forklar hvorformuskelcellerne har brug stor blodforsyning under arbejde og endnu et: gør rede for respirationsprocessen og dens betydnig... -
massefylde, rumfang
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe med at regne ud opgave 2,3 og 4? -
Sygeksamen
ForumindlægHvis man bliver syg til en eksamen, kan man så få en re-eksamen i selve eksamensperioden eller SKAL man først op til efter man har været igennem alle sine øvrige eksaminer? Eller skal man vente helt til august for at tage eksamen? Går i øvrigt i 3g -
Enzymer og deres struktur
ForumindlægJeg har prøvet at læse lidt rundt, men kan ikke helt finde ud af, hvorfor enzymers struktur er vigtige for deres funktion? Er der evt. en, der kan henvise mig til nogle bøger e.lign., hvor jeg kan få et uddybende svar? Tak! -
tematik i de røde sko af H.C Andersen
Forumindlæghvad er tematikken i de røde sko? -
Genforening med den gamle klasse
ForumindlægHej. Nogle veninder og jeg har tænkt over, at vi vil arrangere en eftermiddag for vores gamle klasse og lærere, hvor vi ligesom ser hinanden igen. Vi vil godt lave noget med evt. frokost og så bowling, tage i skøjtehallen eller lign., men det skal helst ikke være for dyrt, da alle gerne skal delt... -
total panisk, eksamen imorgen
ForumindlægHejsa. Jeg mangler bare lige det sidste her. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan man indtaster(vedhæftet) ind i R eller Maple. Der er vel ikke en sød sjæl der kan vise mig det ? :-) Jeg har nemlig eksamen imorgen tidlig, og har arbejdet så hårdt for det, så det ville være træls hvis der kom... -
alkoholprocent
Forumindlæghej alle. jeg har et par spørgsmål vedr. alkohol, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:) - Hvorfor kan man ved gæringsproces ikke få en højere alkoholprocent end ca 15%? - Hvordan kan man så få en højere alkoholprocent? Meget mærkeligt spørgsmål..men here goes: Hvordan kan det være at sol... -
Indekstal
ForumindlægGoddag Jeg sidder her og kniber om en opgave (Opgave b) Årstal 2007 2012 Månedlig SU i kr 1074 1254 a) Omregn tabellens data til indekstal med basisår 2007 (1254/1074) * 100 = 116,75 b) Prisindekstal for charterrejser har ... -
lynnedslag=strømsvigt? hvordan?
ForumindlægHvorfor fremkalder lynnedslag egentlig strømsvigt? Hvad er det der sker? -
Genre Nordkraft
ForumindlægHvilken genre vil i sige, bogen 'Nordkraft' er? Jeg tænker mest i banen af drama... Men ved ikk helt -
hjælp til dansk om, "det forsømte forår".
Forumindlægjeg har læst en bog der hedder "det forsømte forår" og jeg har også skrevet dens handling. De næste spørgsmåle kan jeg ikke finde ud af at besvare, jeg ved ikke rigtigt HVORDAN jeg skal besvare dem. her kommer de: I skal forklare hvad det er, der er vigtigt og hvorfor det er vigtigt? ... -
engelsk eksamen
ForumindlægHej... Når man til eksamen i den første time skal "give eksempler på de karakteristiske stiltræk" fra udraget, skal man da også gøre rede for effekten af disse stiltræk? -
Klumme om velfærd
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en skriftlig opgave om velfærd, men jeg aner ikke hvordan man gør eller hvad man kan skrive om. Nogle der har nogle forslag til hvordan man skal skrive en klumme? Skal jeg skrive min mening og velfærdstaten generelt eller?? selve opgaven lyder således: Skriv en avisklum... -
Længde bestemelse
ForumindlægJeg skal lave en matematisk udtryk som kan besteme længden af en tråd som vikles om en stang. Stangen er 4.1 cm lang, og trådens tykkelse er 0.130mm. Hvordan skal jeg kunne bestemme længden hvis jeg ved at der kun må være 1600 viklinger.. diameteren af stangen er 3.8 mm.. Da der på stange... -
Areal under graf
ForumindlægHej håber meget der er en som kan hjælpe med at bestemme areal under graf Opgaven: udregn ved håndkraft arealet melle 1 og 4 af f(x)=x opløftet i 0,5 Hvad er d'et i dx? -
Integralregning
Forumindlægf(x)=x*exp(x^2)-exp(x) Bestem eventuelle stamfunktioner il funktionen f hvis grafer har linjen med ligning y=8x-12 som tangent. Kan jeg få et hint til, hvordan jeg i hvert fald skal starte, for er lidt blank:) -
Pengestrømsopgørelse
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i VØ: Det er en pengestrømsopgørelse med resultat af primær drift, hvor afskrivninger så er lagt til osv. Spørgsmålet lyder på: Forklar, hvorfor afskrivninger er tillagt resultat af primær drift. Kan ikke lige finde ud af hvorfor? -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på STX og engang til efteråret skal jeg op til to eksamener i NV og AP, og det jeg vil spørge er, hvordan de to prøver foregår helt præcist? Tak på forhånd. -
LA
ForumindlægEn der kan forklarer mig Liberal Alliance og dens fordelingspolitik. Vil være en kæmpe hjælp, da jeg er lidt blank på fordelingspolitiks betydning.
