Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17161 til 17180 af 158493
-
Nedgradere fag :(
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg har dumpet Matematik A :(( Er det muligt at få skolen til at skrive på mit eksamensbevis, at jeg har bestået Matematik B(fik over 02 i 2.g)?? Håber på jeres hjælp., Undskyld hvis jeg er lidt uklar i hovedet, men er helt overrasket - havde regnet med... -
Betinget sandsynlighed i faderskabssag! HJÆLP!
ForumindlægHar alvorlige problemer med matematik delen til min SRP! Håber der er nogle der vil hjælpe mig, for er virkelig heeelt blank!! - Min problemformulering lyder på: Du skal indføre begrebet betinget sandsynlighed. Du skal udlede Bayes formel og anvende den i faderskabssagen. Er det rimeligt at tilke... -
Linære funktioner og ligninger
ForumindlægHej allesammen, Jeg har en opgave i matematik der lyder følgende: I denne opgave skal du undersøge funktionen f(x) = 3x -2. A) Beregn f(7) => f(7) = 3*7-2 => f(7) = 19 B) Løs ligningen f(x) = 7 => 7 =3x-2 => 2+7 = 3x => 9 = 3x => 9/3 = x => 3 = x C) Tegn... -
Ulighed
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe? Jeg har en opgave der lyder: Løs uligheden: -x2 +5 +6 ≥0 Jeg har selv lavet et forslag til, hvordan jeg troede den skulle løses. Men ja, nu er jeg kommet voldsomt i tvivl og tror derfor, at jeg har ledt mig selv ud på et vildspor. Jeg har vedhætet et bille... -
Karakter ?
ForumindlægHej alle !Jeg var til eksamen i skriftlig matematik idag på b-niveau, er der nogle der har nogen idag om, hvad man få af karakter, hvis man har mellem 20-30% rigtige ?MvhBent -
!!
ForumindlægEr der en der har et link til fsa matematik 2004? -
Gennemsnittet af gennemsnitskarakter
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på økonomistudiet (Ba. Polit) på Københavns Universitet. Jeg er dog stødt ind i adgangskravet der lyder som følgende: Derudover skal gennemsnittet af din gennemsnitskarakter for matematik A og adgangskvotienten fra din adgangsgivende eksamen være mindst 6... -
KrUmninger opgaver
ForumindlægDer er lige et eksempel jeg ikke forstår helt, jeg ved godt hvad for en formel man skal bruge men jeg får det til noget andet, det kan være fordi Maple ikke regner parenterserne ud for mig.. så hvis nogen ved hvordan man gør det vil jeg meget gerne vide det. Eksempel 3 er vedhæftet. ... -
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
Adgangskrav Koreastudier i København
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne søge ind på Koreastudier i København, men jeg er i tvivl om adgangskravende. Som det står på UG: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal du have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-n... -
Vektor hvor t er et tal
Forumindlægi et koordinatsystem er to vektorer a→ og b→ bestemt ved a→= ( 3t + 20) og b→= (2) ( 2 ) (-1) hvor t er et tal a) bestem ved beregning for t=1 projektionen af a på b b) bestem de værdier af t, for hvilke a→ og b→ har samme længde ... -
Klage over underviser
ForumindlægHej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw. -
Decideret uretfærdig karakter
ForumindlægJeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere. 02?? Virkeligt... -
Almen erhvervsøkonomi (mat)
ForumindlægHejsa. Jeg syntes, at HA-uddannelsen (bachelor) virker spændende og meget bred, hvorfor den tiltaler mig, da jeg endnu ikke præcis ved, hvad jeg kunne tænke mig at blive. Dog føler jeg mig afklaret med, at jeg godt kunne tænke mig at beskæftige mig med noget business. Jeg syntes, at HA-uddannel... -
HD uddannelse efter erhvers udd. og proffessionsbachelor
ForumindlægHej Alle! Jeg er først uddannet murer og derefter bygningskonstruktør. Herefter er jeg så blevet fastansat som bygge-/projektleder i et entreprenør firma. Jeg har længe gået med en lille drøm om, at læse erhversøkonomi, idet jeg synes emnet er spændende og jeg godt kunne tænke mig viden inden f... -
Opgave eksempler??
ForumindlægHej, hvor kan jeg finde SRP eksempler med fagene matematik og fysik??? :))))) -
Dumpet fag
ForumindlægHej, eg sidder med det problem, at jeg til sommer højst sandsynligt skal op i matematik og kemi, da dette er mine studieretningsfag. Dog er jeg bange for at dumpe en af disse fag, fordi det er påkrævet for min videregående uddannelse at jeg består dem. Jeg tænkte på hvis det skulle gå helt galt... -
Hvilke bøger kan i anbefale til at ruste mig bedre til eksamen?
ForumindlægJeg skal til sommer til eksamen i Mat A både mundtlig og skriftlig. Men jeg er kommet lidt bagud og har ikke fået særlig meget ud af det første halvår af Mat A. Jeg leder derfor efter nogle anbefalinger af Matematik bøger som kan hjælpe mig med at indhente det jeg har misset. Mit alternativ er no... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
Lomme regner til b-niveau?
ForumindlægNogen der ved, om en "TI 84 PLUS" er god nok til matematik på b-niveau? På min tidligere skole havde jeg også matematik b, og der var den god nok, men på min nuværende skole, siger min lærer, at den ikke er god nok? Men det virkede som om hun var lidt i tvivl? Nogen der kan give mig et...
