Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17181 til 17200 af 23489
-
Mængden af energi der blev udløst ved jordskælvet på Haiti: Bekræftelse: Logaritmer
ForumindlægHej Jeg sidder her med et lille matematik spørgsmål som du kan se i overskriften. Selve Richtertallet for jordskælvet befinder sig på 7,0. Til selve opgaven forsøger jeg at bruge denne formel for at nå frem til mængden af energi (målt i joule) : Log(E) = 1,5 * M + 4,8 Hvor E står for energi ... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og bøvler med en oversættelse som har været opgivet som eksamen i maj 2011 for tysk begyndesprog A. Ville høre om en havde tid og lyst til, at oversætte den for mig. Oversættelsen lyder følgende: Mange forældre kan ikke genkende deres børn, når de kommer i puberteten. Pludselig f... -
Bevægelsesmængde
ForumindlægHej :-) Jeg har en fysikopgave om bevægelsesmængde for, og jeg er lidt i tvivl, om hvad formel jeg skal bruge. Opgaven lyder på følgende: Når en riffel affyres, mærker skytten, at riflen slår bagud mod skulderen (et rekyl). Dette kan forklares med bevarelse af bevægelsesmængde. I denne øvel... -
Idéer til kreativt produkt
ForumindlægHej alle :) Vi er 2 piger som går i 8. klasse, og som netop har fået skudt vores projektuge i gang, men vi syntes dog stadig at vores kreative produkt ikke er helt nok. Vores overemne er forandringer, og vi har valgt delemnet familie forandringer (Tab af familiemedlem, far og mor får et misbru... -
Automatisk Vippe?
ForumindlægHej derude Vi er i teknologi igang med et energi-projekt. Her har min gruppe så valgt et vippesystem, hvor vandet løber gennem to baner og får en mølle (der sidder en på hver bane, med hver deres generator) til at dreje rundt og generere en lille smule strøm. Vi stræber os ikke på at lave en ... -
musiker
ForumindlægHej jeg er en dreng på 17(1,5 måned), og jeg vil gerne være musiker, og jeg brænder for det. Der er bare lige det lille problem, at jeg altså ikke lige brænder for skolegang. Jeg kan ikke rigtig få mig selv til, selvom jeg går på gymnasiet(stx), at gøre det store ud af mine lektier eller opgaver.... -
Den fuldstændige løsning til differentialligning
ForumindlægHej alle, sidder med en matematik A, STX, opgave fra et eksamenssæt som lyder En beholder er fyldt med en gas under tryk. Fra en lille ventil i toppen af beholderen strømmer gas ud. I en model er trykket i beholderen P (målt i atm) som funktion af tiden t (målt i minutter efter åbning af ventil... -
Absorberet dosis (ioniserende stråling)
ForumindlægÆbler indeholder også radioaktive isotoper. Ud over 90Sr og 137Cs fra tidligere atomprøvesprængninger, findes bl.a. den radioaktive isotop 14C. Af den samlede mængde (naturligt) C i atmosfæren udgør isotopen 14C kun en lille del, ca. 1,37·10-12. Halveringstiden for 14C er 5700 år. Når 14C ... -
Stofmængde og begrænsende faktor
ForumindlægEr igang med en lille opgave, men grundet sygdom, er jeg kommet lidt i tvivl om, hvorvidt det jeg gør er korrekt Jeg har selv valgt at lave skeamet, jeg formoder ikke der skal foretagesnogen yderligere afstemning af reaktionen, da der er lige mange på hver side? Men er skemaet sat korrekt op, ... -
Mærkelig følelse i GYM
ForumindlægHej folkens Jeg er endelig begyndt på 1g, og det ser fint ud ind til videre, men der er bare et lille problem. Jeg er altså i grundforløb nu, men er jeg den eneste der mener at det hele føles mærkeligt og lidt overbelastende i starten. Og det er jo ikke fordi jeg er en dårlig elev, jeg fik et sn... -
EVENTYR!!
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Hjælp til valg af eventyr
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Islam
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål omkring islam, som jeg skal besvare: 1. Hvad dækker begrebet jihad over? Forklar også hvad lille Jihad og store Jihad er/betyder: 2. Hvilke skrifter bygger islams trosgrundlag på? (Her har jeg selvfølgelig skrevet Koranen og også Hadith-bøgerne - Mohammeds sædvane, ... -
Bestem forskriften for en parabel
ForumindlægHej jeg har fået en opgave som lyder således, som jeg håber I kunne hjælpe med: En tandlægelampe skal fokusere lyset fra en halogenpære ned på et ganske lille område. Lampen er konstrueret således, at lyset fra pæren reflekteres i en skærm, hvis tværsnit har form som en parabel g, vist med rødt ... -
Tysk grammatik rettelse HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg står inde med en genaflevering som jeg har fået tilbage af min lærer, jeg skal rette i den og forklare mine fejl og han har påpeget at der er kongruens fejl og ordstillingen i ledsætningerne skal rettes. Min lærer siger de områder jeg skal fokuserer på er Infinitiv og ge... -
opgave hvor vi skal finde fjeder rullemodstande
Forumindlæghey vi har fået opgaven hvor vi skal finde rullemodstanden, og vi har fået informationerne E = Frul * s og at for at finde frul skal man bruge formlen Frul=my (modstanden mod grunden man køre på)*m(massen kg)*g(tyngdeaccelerationen) yderlige informationer forsøget var lavet med en lille vog... -
Bestem forskriften på parabel.
ForumindlægHej jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal bestemme en forskrift på en parabel. Opgaven lyder således : En tandlægelampe skal fokusere lyset fra en halogenpære ned på et ganske lille område. Lampen er konstrueret således, at lyset fra pæren reflekteres i en skærm, hvis tværsnit har form so... -
Tandlæge lampe - matematikprojekt
ForumindlægJeg har svært ved at starte med denne opgave, håber i kan hjælpe mig. Opgaven er: En tandlægelampe skal fokusere lyset fra en halogenpæ¦re ned på et ganske lille område. Lampen er konstrueret således, at lyset fra pæren reflekteres i en skærm, hvis tværsnit har form som en parabel g, vi... -
Catwalk af Jesper Wung-Sung
ForumindlægHejsa:) jeg skal jo til dansk eksamen om ikke så længe. jeg trukket emnet selviscenesættelse og har udfra det valgt teksten catwalk af Jesper Wung-Sung. Jeg har snakket med min lærer om hvordan jeg skal analysere den, men jeg har meget svært ved bare at komme i gang med at lave et resumé, da ... -
Perspektiveringsområder - Dansk synopseprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til dansk synopseprøve i juni, men skal allerede aflevere min synopse her på onsdag. Jeg føler, at jeg er godt med, og at jeg nok skal nå det. Dog fik jeg lige lyst til at stille et spørgsmål herinde: Synopsen skal bl.a. indeholde en præsentation af perspektiverin...
