Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 17181 til 17200 af 39386
-
Fra engelsk til dansk
ForumindlægEr der én, der vil være sød at oversætte denne tekst fra engelsk til dansk.På forhånd tak! :)Slavery in the Roman Empire: What was it like?In today's society, slavery is generally frowned upon. Some people might be quite surprised at the fact in some dark corners of the world; elements of sla... -
Hvad og hvordan laver jeg en redegørelse?
ForumindlægHey.. Jeg har fået til en stil for (her i juleferien!!!!!!) som lyder på at jeg skal redegør for en artikel som omhandler Helmuth Nyborg (?)Men hvad er en redegørelse? Og hvordan laver man sådan en over en artikel???Hvordan skal man starte? Kan man godt starte med "Artiklen er fra jyllandspo... -
polysakkarider
Forumindlægkan det passe, at hvidt brød (stivelse) mætter mere, men nedbryder det langsommere, samt kroppens enzymer har lettere ved at "klippe" dem over? -
NV Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i NV Biologi-Fysik eksamen(Grundforløb) her om en lille uges tid. Nogle der kan forklare hvordan det kommer til at foregå? Tak på forhånd. -
Terminsprøve engelsk A 2015
ForumindlægHar været til terminsprøve men er meget i tvivl om hvordan det gik for jeg plejer at få gode karakterer. En der gider at kigge på den? Markeret med gul er fejl mens markeret med grøn kunne min lærer muligvis sige er fejl selvom jeg godt mener man kan argumentere for det ikke er Mange tak! -
Tælledag/Fravær
ForumindlægHej...Har I på jeres skole også en tælledag?Nogen der har prøvet at få et brev fra skolen om at man bliver smidt ud hvis man ikke har afleveret sine opgaver inden en bestemt dato?Har jeg... virkelig ubehageligt brev. -
Adobe reader er noget lort...
ForumindlægDet irriterer mig grænseløst at studi bruger Adobe reader - for man kan hverken skrive eller redigerer i det lorte program..ska sidde og skrive det hele om igen:(kan det egentlig lade sig gøre at kopiere en tekst i Adobe reader og indsætte den i et Words dokument???? -
Tysk rettelse.... Karinz, Fingersen, andre tyske eksperter bitte helfen...
ForumindlægHey, er der en af jer der vil kigge mit tysk igennem? Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg helst sende den på mail...på forhånd tak!:) -
Mat.(banekurve)
ForumindlægHejI et koordinatsystem i planen bevæger et punkt P(x,y) sig, således at der til tidspunktet t gælderx=t-(2/t) ,t>0y=t+(2/t)Beregn koordinatsættet til banekurvens skæringspunkt med andenaksen.Det punkt, hvori P befinder sig til tidspunktet t=1, kaldes Q.Bestem en ligning for de... -
Afvigende kønskromosomantal
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med 2'eren og 3'eren i opgave 6 i dette link? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfKarsten -
HJÆLP!
ForumindlægHej venner!!! Jeg har hårdt brug for jeres hjælp! På mandag skal vi aflevere en opgave, men jeg har ikke været til timerne pga en slem halsbetændelse....:'(Kan i hjælpe mig med denne opgave:Tegn i samme koordinatsystem grafen for hver af det to funktioner:f(x) = 10 * 0,7 i x'te (kan ik x ... -
HJÆLP....HJÆLP
ForumindlægJeg er virkelig på herrens mark. Jeg har to gange skrevet en lille engelsk stil idag(den samme). Jeg har fået rettet første del. Hvilket er godt, men jeg mangler sidste del. OVERSKRIFTEN er ER DER ENDER HAR CA 10 MIN TIL RETTELSE... jeg er godt klar over astefejlen -ender- :-) der skulle have stå... -
Omløbstid
ForumindlægEt lod med massen 0,40kg er ophængt i en let snor. Loddet bevæger sig med konstant fart i en vandret cirkel med radius 0,50m. Snoren danner hele tiden under bevægelsen en vinkel på 45 med lodlinien.Beregn snorkraftens størrelse.------------------------------------------Fres - Ft = FsnorFres = m* ... -
Differential regning
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Find tangenten til grafen for f(x) = (4x) / (x^2+1) i punktet (o,(f(0)) og i (1,f(1)).. Håber virkelig der er nogle kloge hoveder.. -
Mat
ForumindlægHej! Jeg har lavet en opgave som jeg er rimelig meget i tvivl om, er der nogle der vil checke den?En persons kondital er fastlagt som den største mængde oxygen, personen kan optage pr. minut pr. kg legemsvægt.Kondital = Maksimal optaget oxygen i mL pr. minut / legemsvægt i kgSofie er 25 år og kan... -
HJÆLP..!!! hvad er velfærdsstatan ???
ForumindlægHejsa.jeg var så uheldig at få velfærdsstaten som mit problem emne... =( jeg kender ikke til det, så lidt hjælp ville være UPER =)plzzz hjælp en skole elev i nød ;) -
Redegørelse
ForumindlægHej Vi er næsten lige startet på dette emne, og jeg kan dermed ikke helt hitte ud af forklaringen/redegørelsen for vedhæftede opgave. nogen der kan hjælpe? mvh, Andreas -
fri kl 16:00
ForumindlægHej Alle! Nu har jeg gået på gymnasiet i 1/2 år, og synes efterhånden at det er meget svært at komme hjem kl 16:30 og begynde på at lave mine lektier :/ Jeg ved godt at der ikke rigtigt er noget jeg kan gøre ved det, men ville bare hører jer andre, som får så sent fri som jeg gør: "hvordan k... -
hjælp til mat.opgaver
ForumindlægJeg ved godt at folk ikke er herinde for at lave andres lektier, men jeg har virkelig brug for det denne gang!!!Jeg har 6 opgaver for til i morgen og kan max nå at lave 4 af dem, og hvis de ikke afleveres så får jeg fravær...Opg. 1) I et koordinatsystem er givet punkterne C(-3,2) og P(-7,5).Beste... -
Samfundskritisk digt om Danmark
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en perspektivering til to digte skrevet i romantikken, med fokus på fædrelandsfølelse og danskhed. Jeg tænkte derfor, at jeg ville lave en perspektivering til et digt skrevet i nyere tid om Danmark. Er der nogen der har et bud på et digt om Danmark? - det bør hel...
