Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17181 til 17200 af 92586
-
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
Omformulering
ForumindlægHej Jeg sad, og rettede min engelske stil igennem og kom til at tænke på hvordan man kan omformulere følgende sætning: "She was far away, but he was not in doubt about that it was Norma." så det lyder mere engelsk. Hilsen Mig -
læse til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i samf c-niveau. Men jeg kan slet ik komme i gang med at læse, jeg ved ikke hvordan jeg skal komme i gang?! Jeg interesserer mig slet ikke for det, så det er mit absolute hadefag. Hvordan læser man bedst op til faget? mht. noter osv. er virkelig lost... Skal bae bestå eksam... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
Har brug for en hjælpende hånd
ForumindlægHej! Jeg har lavet nogle sætninger, men er lidt i tvivl om det er rigtigt. Håber i vil hjælpe til 1. Line har talt med klassen om grammatik. Line ha hablado con la clase de gramàtica 2. Eleverne har lært mange nye ting. Los estudiantes han aprendido muchas cosas nuevas 3. De har studeret ... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Emner
ForumindlægHeej ! Er der nogen der ved hvilke emner man kan trække til eksamen i FSA 9 klasse i Fysik/Kemi. Er nemlig lidt i tvivl :s -
Grundforløb
ForumindlægHej jeg er pige, som er lidt forvirret. Jeg er kommet i en klasse, hvor vi har to forskellige studieretniger. Den studieretning, som jeg har er mat fysik og det er der også andre som har, som også er blevet blandet sammen med en anden retning. Vi er kun 8 som har den studieretning i min kla... -
Terminsprøve.. Sooon!
ForumindlægHej, jeg har snart terminsprøve og jeg skal lige spørge om nogen har, været til geografi terminsprøve? Eller er der nogle der ved hvad man skal have lært igennem 9 klasse i geografi? -
Rettelse af engelsk stil (2 sider)
ForumindlægHej :) Er der en, som har tid til at læse min engelsk stil igennem og evt. rette grammatikken? Jeg regner med, at der ikke er så mange grammatiske fejl, så det vil ikke tage særlig lang tid. Stilen er på 2 sider. Jeg har vedhæftet filen. -
Differential regning - optimering
ForumindlægHej matematik-genier! Jeg sidder og bøvler med at mat. afl. Hvis en bil kører med hastigheden v km/t, kan sikkerhedsafstanden s, målt i m, til bilen foran og bagved sættes til s(v)= (1 / 100) v^2 + (1 / 3,6) v + 6 (*) Her er det første led en tommelfingerregel for bremselæng... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Omsorgssvigt slutning
ForumindlægJeg har et problem som jeg ikke kan finde ud af. Jeg ved ikke hvordan en omsorgssvigt bog rigtig skal ende hvis man skulle læse den i 7. klasse. Plis svar hurtigt fordi jeg skal fortælle om det imorgen -
RET HURIGT PLZ
ForumindlægHej derude :) er der nogen der vil rette húrtigt? Rainer Wenger: Er den hippe og yngre gymnasielærer, som i årets temauge mod sin vilje skal undervise en klasse i enevælde. Hans undervisning forgår på en utraditionel undervisningsmetoder, hvilket også ses da han på én uge har kunnet formåd... -
Gradbøjninger af adjektiver
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan gradbøjning af adjektiv ''fungere''? Jeg har f.eks. en sætning der skal oversættes ''Hvem er den højeste i klassen?'' Er det så: Quién el más alto de clase? -
Månedsopgave
ForumindlægHej jeg skal skrive en novelle til min månedsopgave. Novellen skal indeholde temaerene: Integration, Fordomme, Venskab og lidt Kærlighed. Det skal være "jeg fortæller" og den skal afleveres onsdag d 23 oktober. PS. det er en 7 klasses opgave. Håbe du kan hjælpe :) -
faktorisering af andengradspolynomie
ForumindlægHvad menes der med at gøre rede for faktorisering af andengradspolynomiet f(x) = ax2+bx+c ? Skal jeg forklare hvad a, b og c er? -
Hjælp til reduktion !!
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil med to opgaver, hvor jeg skal reducere - ..
