Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 17221 til 17240 af 18958
-
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
Korrekt eller ej?
ForumindlægHej derude! Jeg ville bare forhøre mig om, at disse sætninger var korrekte på tysk. Jeg vil ikke have at selve sætningerne bliver rettet, men ønsker just et kort svar som: Sætningerne er = "Ikke korrekte" "Korrekte". Dette ville gøre mig utrolig glad! :-) NV. Sætningerne sku... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
4 spansk sætninger volder problemer
Forumindlæg1.Vester Hassing ligger mere præcist 18 kilometer nordøst for Aalborg.1.Vester Hassing está mas exacto dieciocho kilómetros noreste de Aalborg.2.Desayuno pops con leche y un pan con algo meloso.... jeg er ikke sikker på om algo meloso betyder "noget sødlig" som jeg gerne vil have det ti... -
Fremtiden - visioner og forudsigelser
ForumindlægFremtiden - visioner og forudsigelser. Dette var sidste års AT-emne, og vi skal i år op i det til årsprøven. Skal have valgt et emne og problemstilling til i morgen, men er helt blank. Vil derfor bede jer om hjælp til forslag, da jeg ikke finder de opgivne forslag interessante: * Byen som arena... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
der krieger+die keiserin
ForumindlægNogen der har set den tyske film? Skal diskutere emnet tilfældighed eller skæbne i filmen. Nogle der har en mening om emnet? I gruppen har vi delt det op og jeg fik situationerne da sissi opsøger Bodo og så når hun skal i banken for at hente sin mors halskæde. Hvor Bodo og hans bror er igang me... -
Er mine sætninger korrekte?
ForumindlægTysk er ikke min stærke side, men jeg har forsøgt! Jeg skal blandt andet indsætte udsagnsledet i den rigtige form, det skal selvfølgelig passe til grundledet! Laufen diese Woche ein guter Film im kino Läuft nicht immer gute filme. Führen viele Wege nach Rom Kann nicht jeder ein genie sein Ist noc... -
Lidt hurtig oversættelse!!
ForumindlægHej!! Nogen der lige vil rette den her oversættelse fra dansk til tysk. På forhand tak :) De vidste, at han kom fra Tyskland, men de syntes godt om ham. Han var en god kammerat - og han kunne spille fodbold. Naturligvis måtte måtte han gå i en englsk skole, men han lærte så hurtigt at snakke enge... -
HJÆLP TIL FRANSK!!!!
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til frans??? 1 Mercedes er større end 2 CV. 2 2 CV er mindre end Mercedes. 3 Paris er den vigtigste by Frankrig. 4 Frankrig er det største fransktalende land i verden. 5 Desserten var bedre enf hovedretten. 6 Forretten var de... -
nogen der vil rette 3-4 sætninger..
ForumindlægNogen der kan hjælpe...? har rettet så mange tysk-stile i dag, at jeg efterhånden er blevet forvirret af al den grammatik da jeg var nået til min egen stil... så hvis der er en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig at rette dem her ville jeg blive meget glad..Auf die andere Seite könnte man sage... -
2 sætninger :D
ForumindlægHej en der gider rette disse to for mig ? dansk Lørdag middag var København i radioforbindelse med skibet og modtog følgende: ”Vejret er usædvanlig dårligt. Sne og iskold regn gør sigtbarheden meget ringe, og en rasende storm vælter hvert øjeblik høje bølger ind over skibet, so... -
Højniveaufag
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg går pt i 2.g og har lige haft studievejledning om valgfag i 3.g. I forbindelse med det, fik vi at vide, at det er muligt at få 4 højniveaufag, hvis det passer med skemaet (altså hvis fagene ikke ligger oven i hinanden).Jeg har på nuværende tidspunkt matematik på A-niveau (3-... -
Hjælp til mindre oversættelse :)
ForumindlægHåber nogen vil kigge det her tysk igennem. :) Allmählich wusch die Geld Haufen vor ihm, aber es scheinen keine Eindruck an ihn zu machen. Zuletzt/zum Schluss meinte der Croupier at måtte gøre ham opmærksom på, dass er hatte ein Vermögen gewonnen, aber zu seinem Entsetzen/Schrecken entdeckte, das... -
oversættelse af en lille tekst
ForumindlægHey folkens,har lidt brug for en ekspert til at hjælpe med at oversætte det her. Jeg kører hele tiden fast i den... så hvis der er nogen derude der er en haj til tysk, så vil jeg være evig taknemmelig:)ser jeg dig stjæle igen, melder jeg dig til politiet! Drengen lod, som om han ikke havde hørt d... -
Hilfe :-)
ForumindlægEn der vil kigge på det her??Jeg har prøvet.. Hehe..DANSK:Selvom det er hårde tider, overlever jeg dog. Så længe nazisterne ikke har fået fat på familien, er jeg glad. Det er alligevel svært for mig at sætte mig i relation til det. Jeg ved bare ikke så meget om det og det gør mig lidt bange. TYS... -
Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...
ForumindlægHej Jeg går i niende klasse og skal (selvfølgelig) til eksamen til sommer, men jeg er efterhånden en anelse nervøs for fysik/kemi, biologi og geografi, da jeg ikke har nogen lærer, fordi hun er gået ned med stress. Så hvis DU ved noget om emnet (indenfor alle tre fag) eller kender en side, der... -
HJJJJJJJÆÆÆLP
ForumindlægJeg skal have rettet min tysk stil den er ikke så lang så det er ligetil :) Meine Zekunfstpläne ist bleiben ein Sport Journalist, ein Sport Journalist sollen schreiben Artikel um Fussball, Handball und alle andere Sport Begebenheit, aber mein Favorit Ding ich wollen schreiben um ist Fussbal... -
MEGET kort oversættelse
ForumindlægJeg vil i denne tyske rapport komme ind på Hitlers liv frem til 1933. Hvordan kom Hitler til magten? Hvad var Hitler egentlig for en person?, hvad interesserede Hitler sig for? Hvorfor kom han egentlig kom til Tyskland? Dernæst vil jeg komme ind på hans ægteskab, og den dag han døde. Ich will im ...
