Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17241 til 17260 af 33566
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Nogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ?
  • eksponentiel udvikling i oversigt

    Forumindlæg
    SP modtager ekstremt mange spørgsmål til eksponentiel udvikling, hvorfor et forsøg på en oversigt bringes i http://peecee.dk/upload/view/97569
  • Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!

    Forumindlæg
    jeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ...
  • Løsningskurve Lotka Volterra

    Forumindlæg
    Hej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge...
  • Prøve uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Findes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler?
  • Hurtig reducering mm.

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Betragt den naturlige eksponentialfunktion: g(x)=e^x Vis at linien med ligningen y=x+1 er tangent til grafen for g. Bestem koordinaterne til røringspunktet.
  • Uddannelsesparat

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål.
  • Permutationer

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et billede. Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe i forhold til om fixpunkterne var bestemt rigtig og så hvordan jeg skal gribe de 2 sidste spørgsmål an? Tak for hjælpen på forhånd?
  • TAFE

    Forumindlæg
    "Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons..
  • Reaktionshastighed - opgave

    Forumindlæg
    Ved en første ordens proces(v = K·[A]) er koncentrationen af en reaktant A til start [A]0 =200 mM, og halveringstiden er 10 sekunder. a) Beregn [A] til tiderne 10, 20, 30, 40, 50 og 60 s, og tegn [A] som funktion af tiden.
  • At kigge efter...

    Forumindlæg
    ...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!...
  • SRP farvestoffeer i sodavand

    Forumindlæg
    Nogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven
  • blodtype i den danske befolkning :)

    Forumindlæg
    har skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær...
  • matmatik

    Forumindlæg
    har løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet
  • SINUS COSINUS KUN FOR KLOGE

    Forumindlæg
    hey gutter jeg har en opgave som er vildt svær hjælp i en trekant er ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB,. og siden AC 1,5 gange så lang som siden AB bestem trekantens vinkler
  • Optagelsesprøver ved alle uddannelser!

    Forumindlæg
    Som på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning?
  • Diff.

    Forumindlæg
    Hej alle Kan i hjælpe med fætteren her? Den er uden hjælpemidler, hvordan løser man sådan en fisk?
  • To ligninger

    Forumindlæg
    4x+6=3x+6 2(x-3)=3(x+1) Hvordan løser man dem?
  • eksamforberedelse

    Forumindlæg
    hej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum