Resultater: 17261 til 17280 af 436512
-
Sig altid farvel i tide analyse?
ForumindlægHej:) Skal lave en litterær artikel om sig altid farvel i tide af ida jessen. har godt set de forskellige indlæg, men er i tvivl om hvad jeg skal skrive, for nu fylder det alligevel 2½s. har skrevet om de forskellige symboler (myg, insekter i håret), om det ikke realistiske og realistiske,... -
Hvad betyder? (;
ForumindlægHej allesammen! (: Hvad betyder "butt out" På forhånd tak. xxx Bella -
Anbefalinger
ForumindlægHej Sp-mennesker Jeg skal snart i gang med SRO-opgaven, og ville lige høre om der er nogen der har nogle bøger I kan anbefale omkring det politisk under DDR osv. -
NATO - hvem bestemmer verden ?
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en opgave i samfundsfag, hvor diskussion spørgsmålet lyder: Diskuter, hvilke konsekvenser det kan få for det internationale samfund, hvis NATO`s generalsekretærs ønsker om en global militær alliance opfyldes. Håber på Jeres hjælp og svar ! På forhånd tak :) -
finde højden i en pyramide
ForumindlægHej. Min opgave lyder: Figuren viser en pyramide med en kvadratisk bund. Pyramidens sider består af fire ens trekanter med højden 55m og grundlinjen 70m. Hvor høj er pyramiden? - Mange tak. -
Nik og Jay - Kommer igen. (:
ForumindlægHej allesammen! (; Hvad synes I egentlig om Nik og Jays nye sang "Kommer Igen" ? http://www.youtube.com/watch?v=JtYhtLNItwM xxx Bella -
Kan man skrive det sådan?
ForumindlægHej. er i gang med en præsentationsopgave, og jeg har skrevet: temaet, undertemaerne, og motivet, samlet, så det bliver en stor kæde af dem allesammen. men kan man godt skrive det sådan, hvis ikke kan i så give mig nogle tips til det? :-) Temaet i romanen er puberteten, undertemae... -
Fjerdegradsligninger
ForumindlægHej er der nogle der kan fortælle mig hvordan man regner denne fjerdegradsligning ? 8X4+3X2−12=0 -
Horisontal komposant - hængebroer
ForumindlægHej Se venligst side 54 her: http://people.plan.aau.dk/~sbso04/rapporter/P1-rapport.pdf Der er det omtalt, at det er gievt, at H=1/8*(p*l^2)/h Er der nogen der kan gennemskue, hvordan dette er blevet udledt? Vh Martin -
Keminørder?
ForumindlægHvilken ion indeholder alle syrer? -
High school
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og vil gerne på high school, (sandsynligvis) til England efter sommerferien. Jeg er dog meget i tvivl om hvilken organisation jeg skal tage med. Jeg har snakket med forskellige mennesker, og det er efterhånden blevet klart for mig at man helst skal undgå EF og STS. Men jeg har ... -
BJerrum diagram for syre-base indikator
ForumindlægHej. er i gang med at lave en kemirapport om Bromthymolblåt. nede i resultat afsnittet kan jeg ikke svare på følgende spørgsmål. er der nogen som kan hjælpe???? Omslagsområdet for bromthymolblåt ligger ikke helt symmetrisk omkring pKS-værdien. Kan det forklares med forskelle i absorbans ved lambd... -
Hjælp, eksamen d. 15/1!. Det haster
ForumindlægHej SP. Jeg skal i eksamen d. 15. så har jeg brug for hjælp.. Er hat til fysik/kemi Jeg skal følgende komme op i ( måske ) ________________________ Fotosyntese Alkohol Radioaktivitet Magnetisme Syrer og baser, salt ___________________ Så hvis der er nogen, der vil forklare om disse ting. Og h... -
Cos- og Sinrelationer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave; Et grundstødt fartøjs position P bestemmes ved vinkel målinger fra punkterne A og B i strandkanten. Man fandt at Δ ABP er vinklen A = 89,3º ± 0,1º, B = 82,6º ± 0,1º og siden AB =(124,5 ± 0,5) m. Jeg skal ... -
Organisk kemi
ForumindlægHej .. Jeg har et spørgsmål, jeg skal skrive en strukturformel for propylheptan Men der står ikke i hvilken nummer propyl skal side Altså den længste kæde er på 7 ( heptan) men hvor i de syv C skal propylen sidde? - Tak på forhånd :) -
Betydningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med en betydningsanalyse af dette billede? http://www.flickr.com/photos/34084545@N02/3173786839/ -
Betydningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med en betydningsanalyse af dette billede? http://www.flickr.com/photos/34084545@N02/3173786839/ -
Afstemning - basisk
ForumindlægHar et problem med en opgave, ved ikke helt om det er fordi den er formuleret anderledes end jeg er vant til, men håber der er nogen der kan hjælpe.. Betragt følgende ikke-afstemte reaktionssmkema: I2 (s) --> I- (aq) + IO3- (aq) a) Afstem reaktionsskemaet under antagelse af, at reaktio... -
Gode ord
ForumindlægJeg var lidt i tvivl om jeg kunne tillade mig at poste det her indlæg, men nu gjorde jeg det. Jeg er i gang med at lave en word fil med en række gode "fremmedord". så kom jeg i tanke om i måske kunne nogle. Så hvis du brænder inde med et par ord, som du ikke synes at man kan leve uden a... -
meget vigtigt, et forsøg?
ForumindlægHey .. Skal til eksamen på fredag i kemi, men kan ikke finde min rapport om fremstilling af flamingolegeme. Nogle som har en jeg kan låne, eller kan fortælle noget om efterbehandling, noget den bliver til osv? på forhånd mange tak :-)
