Resultater: 17301 til 17320 af 436512
-
Metaller
ForumindlægHejjeg skal lave en fremlæggelse om et af følgende metaller:Fe, Zn, Cu, Al, Mg, Ag, Pb, Sn eller Nijeg skal skrive grundigt om mindst 3 af følgende punkter:Grundstoffer, Ioner, Mængdeberegning, Kovalent binding, Orgnisk kemi, Blandinger, Syre-bare reaktioner og Redoxreaktioner.Problemet er, at je... -
Et hurtigt spsm
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man siger - for at - på tysk? ..Jeg har nemlig glemt det, så det kunne være meget fedt hvis der li var nogen der kunne hjælpe. Mange tak på forhånd. -
en lil sp
ForumindlægHej jeg har en lille kemi sp. sp lyder: Grundstoffet Brom er en rødbrun væske med densiteteen 3,12g/mL. Hvor stort et volumen brom skal man afmåle, hvis man skal bruge 55,3g brom? Skal man bruge formlen: V=m/p og hvis det er den bliver der 55,3g/3,12g/mL Og det giver 17,27ml 1mL=1cm3 så result... -
[[ Matematik og sport ]]
ForumindlægHejza Har travlt med at lave de der opgaver, så jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp?Matematik: Verdensrekorden i 1500 meter løb I de fleste af atletikkens discipliner er verdensrekorden blevet forbedret markant i løbet af de sidste hundrede år. Det gør sig også gældende i mændenes 1500 meter lø... -
Ligning for tangent i cirkel.
ForumindlægHey Jeg skal finde ligningen for tangenten til cirklen i punktet (kvadratrod 5, 5). Ligningen hedder: (x^2) + (y^2) -6y = 0. Jeg kender godt ligning for tangenten, men har problemer med at omskrive ligningen for oven. Hvordan griber jeg situationen an? På forhånd tak. -
et tegn på TI89 :S
Forumindlæghey er der nogle der ved hvordan man udregner et bestemt integral på en ti89 ? foreksemsel ∫0x hvordan skriver man det ind ? :S -
masseprocent, formelle og aktuelle koncentration
Forumindlæghej jeg skal op i kemi eksamen imorgen og har en opgave jeg ikke helt kan løse.. inshaallah nogen kan hjælpe: der skal fremstilles en vandig opløsning af NaCl med en formel koncentration på 0,20mol/L a) beregn, hvor mange gram NaCl der skal afvejes for at fremstille 2,0 L af denne opløsning. (den... -
Samfundsfag - Videregående
ForumindlægJeg skal skrive en opg. i samfundsfag, på en videregående uddannelse. Der er frit emnevalg, men erhvervsliv og erhvervsøkonomi er ikke accepteret.Opgaven skal skrives hurtigt, og da jeg er meget presset fra andre sider, er jeg næsten desperat, og meget åben overfor både færdige opgaver og inspira... -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal opskrive reaktionsskemaet for Cs-137, der bliver til Ba-156* - kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg mener, at det bliver Ba-137* -
At vide DK skriftlige eksamen på forhånd
ForumindlægJeg skriver her fordi jeg vil i forbindelse med de andre af jer, der ligesom mig via omveje har kendskab til de forskellige tekster, der bruges til gymnasiets dansk skriftlig eksamen 2004.Jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål gående ud på perspektiveringsmuligheder. -
en dansk sætning..
ForumindlægHey er "råde" stavet rigtigt?og lyder sætningen ok?hun må råde bod over får sine synderhåber der lige er en der vil hjælpe... ;-) -
Privat Matematik Undervisning...
ForumindlægHej.Jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op til skriftli matematik eksamen.Da heg mener at mine færdigheder i matematik ikke rigtigt tilstrækkelige til en ordentlig karekter på A-niveau. Det skulle være ca. 3 gange om ugen og helst inden for 8-10 km. radius af Holte..Håber der er nogen der... -
skriftlig karakter i gym.
ForumindlægHey!Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk, dansk og fysik. Hvad dælen skal jeg så bruge min skriftlige årskarakter til? For den eneste karakter der tæller er vel den jeg får til den skriftlige eksamen ? -
Hjælp til 1.g mat.
ForumindlægHey!Har prøvet og prøvet at løse denne ulighed, men sys virkelig ikk min facit kan passe, så ville høre, om her ikke var nogle som havde lyst til at prøva at regne den efter?!Ulighed lyder sådan her:(Kvadratrod(x)) + 2 > -0,25 + 3,25Den burde nok ik være så besværlig, men har ik rigtig styr på... -
kan jeg godt slutte min stil af med...
Forumindlægdenne sætning:han formår at se at livet ikke kun handler om det materialistiske, men også det åndelige. -
jokes/grin med matematikken?
Forumindlæghej, jeg går i 3. g. og som tak til min matematiklærer har vores klasse tænkt os at give ham en gave og et kort. Gaven har vi fundet, vi mangler bare at designe kortet. Vi har tænkt os at et eller andet som kunne give ham et smil på læben, det kunne f.eks. være en sjov/god matematisk joke, et sjo... -
CHIKANE :( What to do
ForumindlægHej .. Nogen der evt kan hjælpe mig .. Der er den her fyr, som har billeder af mig, og vi er nu blevet "fjender" eller hva man nu kan kalde det .. Jeg snakker overhovedet ikk sammen med ham eller på anden måde har kontakt med ham .. Mit problem(:s) er, at han nu har lagt dem ind på yo... -
Psykiater - produkt
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. klasse og er igang med at lave min OSO opgave. Jeg har valgt at lave om uddannelsen Psykiater. Jeg står så bare lige i det dilemma, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad mit produkt det skal være?! Er der nogle som har nogle gode idéer til et produkt? ... -
bereng sidelængde af kvadrat
ForumindlægHej alle sammen jeg sidder fast i en opgave som jeg skal lave til imorgen jeg ville høre om i kunne være rare at hjælpe mig :) Her er opgaven: joan, nete og kim skal dele 9220 kr. i forholdet 1:3:4 hvor mange penge får de hver?
