Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17301 til 17320 af 77388
-
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Hjælp - Vi har ret til Idæret!
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går på en privatskole i Vejle, som overordnet set er meget god. Men når det kommer til idræt er den ikke. Vi har meget lange dage på skolen ALLE DAGE; 08:00 - 14:30 og 08:00 - 13:50. Det vil sige at vi faktisk har hele 32 lektioner om ugen, faktisk MEGET mere end de ... -
Mængder
ForumindlægHej SP Jeg sidder med, en opgave som jeg er hundred procent sikker på er nemt.... Men jeg gør noget forkert og eksamen er snart. Så jeg føler mig viiiildt preset, og kan slet ikke se, hvad jeg gøre forkert. Billedet er vedhæftet som et billede. Jeg har generelt, bestemt alle værdierne for A, B... -
???
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en opgave. "I en matematikprøve fik eleverne i 9. a. gennemsnittet 8. Så opdagede man at de to elever der havde fået 13 havde snyt. deres karakterer gik derfor ud af regenskabet. Nu var gennemsnittet sunket til 7. Hvor mange elever deltog i prøven?" ???????????... -
Længde på SSO
ForumindlægSSO9;en må fylde 15 sider, er det også med ligninger og andet matematikgøgl? Ofte fylder matematikken mere end selve teksten, selvom der er meget mindre. Een fra min kemhold skriver SSO om organiske kemi, og hun bruger en del tegninger/tekst-kombinationer. Hvordan skal man tælle sider, når s... -
hjælp til nogle stykker
Forumindlæghar brug for lidt hjælp jeg bruger min brors bruger og jeg er en pige som går i 9 klasse har lige fået nogle opgaver som jeg ik kan løse er der en som kan hjælpe :S 1) forkort brøk: x^2 + 2x / 4x + 8 2) reducere: 8a^3 * b * a^-2 / (2b)^2 3) omskriv 4x^2 - 12x+9 til (ax+b)^2 4) undersøg om... -
Dansk og samf. eksamensopgaver
ForumindlægHvor kan man finde gamle dansk og samf. eksamensopgaver, helst de nyeste, jeg har prøvet på www.uvm.dk. Men der fandt jeg kun mat, fysik, bio osv. Måske kan jeg ikke finde ud af at lede på uvm.dk, eller kan man finde dem et andet sted.?? -
Mat A på HF
ForumindlægJeg skal starte på HF til sommer og jeg har valgt Mat A. Jeg skal til at købe mig en lommeregner. Jeg tænker på en TI-89 eller Voyage 200 være den bedste lommeregner at have, men må man bruge den TI-89 til den skriftlig eksame?? Hvad vil i anbefale? -
Ligninger
ForumindlægHej, er virkelig dårlig til matematik, men vil rigtig gerne ændre på det, da jeg gerne vil klare mig godt til eksamen. Har aldrig kunne forstå ligninger, det giver ingen mening for mig. Der er alle mulige måder at lave og løse dem på, og det hele bliver bare et stort rod for mig. Men vil rigtig ... -
Hvilke vinkler er hvad?
Forumindlæg"Hvilke vinkler er hvad?" lyder overskriften på dette indlæg. Altså, sidder med noget blækregning og er pludselig kommet i tvivl om hvilke vinkler der er hvad, og i lærerbøgerne står der ikke noget, for det blev vist gennemgået i 5.-6. klasse :~) Men meget kort, hvad er reglerne? En vin... -
Gymnasieforberedelse
ForumindlægHej piger og drenge Jeg går i 9. klasse og skal højst sandsynligt på gymnasiet næste år. men problemet er bare at jeg ikke føler mig klar til det! Spørgsmålet til jer er så om i har nogle gode tips om hvordan jeg kan blive bedst muligt forberedt på at komme i gymnasiet? Det må selvfølgelig ge... -
Synopsis indledning
ForumindlægJeg er lidt lost omkring hvad en indledning i en synopsis skal indholde jeg har valgt emnet titanic og fagene historie og religion og indtil videre har jeg skrevet dette, men ved ikke op det er sådan en indledning skal være, håber nogle kan hjælpe Min indledning : Jeg har valgt dette emne... -
Groove analyse, takter, ostinater...
ForumindlægHejsa.. Skal snart til musik eksamen og tænkter om der er nogen der kan forklare mig, hvordan man "tegner" en groove analyse når man ikke er så god til det dér med takter osv...? Og om der er nogen, der kan forklare mig, hvad et ostinat er? -
Karakterræs
ForumindlægTil jer der går i gymnasiet eller har gået! Under jeres skolegang bestemte i jer så for et karaktersnit, som I ville prøve at opnå? Enhver forsøger vel at få høje karakterer, men hvilke tal sigter i efter og hvorfor og på hvilken måde regner du med at opnå det snit? -
læse op?
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen jeg har et spg. angående hvordan i alverden læser man op til fysik? nogle gode råd? mvh mads J -
Baner i solsystemet
ForumindlægIdet jeg skal til fysik eksamen imorgen og vi opgiver gravitation som et emne, har jeg et spørgsmål ang. hvorledes baner afhænger af EmekI vores bog står:Emek Cirkel eller elipceEmek=0 --> ParabelEmrk>0 -->HyperbelHvorfor er det som ovenstående?? -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
Er det en ordenlig karakter? Mangler feedback
ForumindlægI års prøven til matematik fik jeg kun 02, det selvfølgelig ret ærgeligt, men jeg vidste godt at jeg ikke klarede mig godt. Problemet er bare, at vores lærer har ikke givet feedback, jeg har også spurgt hende og hun svarede, at det vil vi tage op i klassen. Men hun har ikke gjordt det endnu, og j... -
Valg af uddandelse
Forumindlægjeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi... -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:...
