Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17301 til 17320 af 20688
-
Lektiehjælp 9.kl og 1.g Odense M
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Du er ligeledes: Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struk... -
lysstyrke .. hjælp
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nigle uger beregner forskerne supernovaen... -
Fordampningsvarme >>> smeltevarme?
ForumindlægJeg skal op i fysik tirsdag og har efterhånden fået bragt orden i hængepartierne. Et sted er der dog noget i min rapport, som jeg tvivler stærkt på. Er det virkelig rigtigt, at fordampningsvarmen for f.eks. vand skrives kJ per grad, mens smeltevarme skrives J per grad. Det betyder i mit tilfælde,... -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Elastisk stød
ForumindlægJeg har problemer med denne fysik opgave, så jeg håber der er én eller anden, som kan hjælpe mig lidt med den:En kugle har m1 = 4kg og v1 = 6m/s. Den indhenter en anden kugle med m2 = 10kg. Stødet er elastisk og kugle 1 rammer kugle 2 centralt. Kugle 1 kommer i hvile efter stødet.a) Hvor stor var... -
centrifugal/centripetalkraft.
ForumindlægHej alle fysik fans. Jeg har efterhånden læst så mange diskusioner om hvad centrifugal"kraften" er for en størelse, så jeg er blevet mere forvirret end klog. kan i hjælpe mig med en god forklaring af fænomenet.? Så vidt jeg har forstået er det en oplevet kraft. En effekt af inerti, newt... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej ! :D Jeg er ikke sikker, på om dette burde være i kemi eller fysik, men da det omhandler spændingsrækken, går jeg ud fra at det er kemi. Jeg har fremstillet et Daniell-element, hvor der blev ledt strøm igennem. Men det var en meget lav strøm, næsten ingen ting. De metaller der blev br... -
1.g - varmeenergi
ForumindlægHåver virkelig i kan hjælpe! Kan ik' gennemskue denne opgave, men er ej heller en ørn til fysik... håber på hjælp!På en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30 C og 95 C. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværketsv... -
Definition: Ladning i strøm
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt på et nyt emne i fysik: Ellære. Jeg har været igennem de første begreber, som blandt andet strømstyrke med enheden ampere. Hvad jeg ikke forstår er ladningen (Q) som indgår i formlen for strømstyrke. Jeg kan se enheden for ladning er coulomb pr. sekund. Jeg har selv prøve... -
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
Gitterformlen hjælp!
ForumindlægSkal skrive en rapport om et forsøg vi har lavet i fysik.Forsøget går ud på at eftervise gitterformlen. Mit problem er det teori jeg skal skrive. Jeg skal forklare gitterformlen. Altså "beviset" for den, men jeg forstår det ikke. Har bogen "Fysikkens verden 2", og den forklari... -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Opdrifts opgave
ForumindlægNu har jeg efterhånden mere end 4 timer på en opgave jeg har fået for i fysik angående opdrift. Håber der er en eller flere her på siden der kan hjælpe mig med at løse den.Opgaven lyder således: Nogle redningsveste er lavet af et plastik-skum materiale med densiteten 0,15g/cm3. Hvor stort et rumf... -
hej alle
Forumindlægjeg har en mindre diskusion med min kæreste: er gnidningmodstand (friktion) afhængig af areal? i de bøger jeg har set i står der bla: "Derimod viser det sig, at hverken berøringsfladens areal eller legemets relative hastigheder - ved små hastigheder - har nogen indflydelse på friktionens stø... -
Specifikke fordampningsvarme for nitrogen.
ForumindlægJeg er lige startet i gymnasiet og har lidt svært ved fysikken, så jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med følgende opgave:Ved meget lave temperaturer er nitrogen en væske. Kogepunktet er –196grader C. Varmetilførslen fra omgivelserne bevirker derfor, at flydende nitrogenkoger og hurtigt fordamper... -
Kinematik
ForumindlægHej jeg har den fysik opgave for. Men kan ikke lige finde ud af den. En der lige vil hjælpe mig ? To cyklister A og B starter i afstanden 30 km fra hinanden og cykler hinanden i møde. Cyklist A kører med farten 15 km/h, og cyklist B kører med farten 20 km/h. Til at beskrive de to cyklisters posit... -
Mekanik - opgave
ForumindlægHej, jeg sidder her med en fysik opgave, som jeg er lidt usikker på. Hvis der er nogen der har mulighed for at hjælpe mig med at løse den, ville det være en kæmpe hjælp. Opgaven lyder: For et frit fald på Månen er det muligt at opstille følgende stedfunktion: s(t) = 0,825m/s^2 * t^2 Bestem v... -
Absorption af gamma-stråling i bly
ForumindlægHej derude :-) Jeg sidder med en fysik rapport, som handler om absorption af gamma-stråling i bly. Til denne rapport får jeg udleveret en graf og til den graf skal jeg svare på nogle spørgsmål. Dog forstår jeg slet ikke, hvordan jeg skal komme frem til svarene på de spørgsmål ud fra grafen, og h... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Rullende stålkugler
ForumindlægJeg har et stort problem, er ikke så skide god til fysik, men prøver virkelig at lave mine ting. Derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til en opgave. Rullende stålkuglerEn stålkugle ruller med konstant acceleration ned ad et skråplan. Tabellen nedenfor giver sammenhørende værdier af tiden t og pos...
