Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 89924
-
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant? -
Varmekapacitet af et system
ForumindlægHej. Jeg skal beregne et kemisk systems varmkapacitet: Systemet består af et stof opløst i vand som befinder sig et plasticbæger. For at finde varmekapaciteten blev et lod opvarmet til 100 grader C og overført til systemet. Jeg har følgende tal at regne på: t_lod = 100 grader C t_system før... -
pH
ForumindlægHej... Hvordan beregne man pH, for følgende vandige opløsninger ved 25 C. 1)0,0170 M HCOOH 2)0,0259 M CH3COOH -
HJÆLP GERNE LIDT HURTIGT TAK
ForumindlægFormlen E= m c ΔT Hvad står de enkelte størrelser for? Desuden skal I nævne, hvordan den tilførte energi kan beregnes? -
Geometri og trigonometri
Forumindlæghey, har brug for lidt hjælp til det her: I trekant ABC er a= 53,47 - b= 41,58 - c= 68,75 beregn trekantens vinkler. tak -
Konstruer trekanten. HJÆLP!
ForumindlægAC = 12,5 cm BC=4 cm C= 77 grader. P.s har glemt det ;) på forhånd tak. -
cirkel og tangent
Forumindlæghvordan starter man med at komme i gang med denne opg? Bestem en ligning for den cirkel, der har c(.1,6) som centrum, og som tangerer linjen gennem (1,1) og (5,2) -
Trekanter
Forumindlægi trekant ABC er vinkel C ret, og længden af AB er 8,3 og BC er 4,5 a) bestem vinklerne A og B -
HTX fag..
ForumindlægHej Jeg vil bare gerne vide om man får samfundsfag og historie på b-c noveau på HTX eller om man slet ikke bliver undervist i det? Tak på forhånd -
polære og upolære bindinger
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor fx. C og O er en polær binding? -
Slingshot
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med c'eren i opgaven her. a og b har jeg til 48 og 1,9 -
Priselasticitet
ForumindlægHej alle! Jeg har udfordringer med at gennemskue opgave c), d) og e). Kan nogen måske hjælpe mig på vej? :-) -
eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen der sidder inde med en masse matematik C hf eksamenssæt de kan dele? Det ville være rigtig rart hvis jeg kunne øve nogle -
HJÆLP
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til opgave B og C. Jeg har vedlagt opgaven og billaget der skal bruges -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
3. Beholder med is og vand
ForumindlægOpgaven stammer fra Maj-juni 1997 eksamen:En beholder indeholder en blanding af is og vand. Ved hjælp af et varmelegeme i beholderen tilføres energi med effekten 150W. Grafen viser temperaturen i beholderen som funktion af tiden siden varmelegemets tilslutning.Antag først, at man kan se bort fra ... -
slut-temperatur
ForumindlægHej, er der ikke nogle, der vil prøve at hjælpe mig med at finde ud af hvilken formel jeg skal bruge til følgende opgave? jeg har siddet i en time men kan simpelthen ikke finde ud af det.. :(--en messingklods med massen 500g og temperaturen 70 grader anbringes så dern rører en aluminiumsklods med... -
Mængder
ForumindlægLad A,B,C⊂X være mængder. Vis at følgende gælder A\(B∪C) = (A\B) ∩ (A\C) -------------------------------------------------------------------------------- Jeg kan anvende følgende: (1) A∪B = {x : x ∈ A eller x ∈ B eller x ∈ A og B} (2) A∩B = {x : x ∈ A o... -
islam,kristendom, buddisme
Forumindlæghej hvad skal man var god til kristendom og islam og buddisme som , jeg skal va forberedt til eksamen ? -
syre og baser
Forumindlæghej jeg forbereder mig til fysik/kemi eksamen, er der ikke en der kan fortælle mig hvad en syre består af?
