Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 89924
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant?
  • Varmekapacitet af et system

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal beregne et kemisk systems varmkapacitet: Systemet består af et stof opløst i vand som befinder sig et plasticbæger. For at finde varmekapaciteten blev et lod opvarmet til 100 grader C og overført til systemet. Jeg har følgende tal at regne på: t_lod = 100 grader C t_system før...
  • pH

    Forumindlæg
    Hej... Hvordan beregne man pH, for følgende vandige opløsninger ved 25 C. 1)0,0170 M HCOOH 2)0,0259 M CH3COOH
  • HJÆLP GERNE LIDT HURTIGT TAK

    Forumindlæg
    Formlen E= m c ΔT Hvad står de enkelte størrelser for? Desuden skal I nævne, hvordan den tilførte energi kan beregnes?
  • Geometri og trigonometri

    Forumindlæg
    hey, har brug for lidt hjælp til det her: I trekant ABC er a= 53,47 - b= 41,58 - c= 68,75 beregn trekantens vinkler. tak
  • Konstruer trekanten. HJÆLP!

    Forumindlæg
    AC = 12,5 cm BC=4 cm C= 77 grader. P.s har glemt det ;) på forhånd tak.
  • cirkel og tangent

    Forumindlæg
    hvordan starter man med at komme i gang med denne opg? Bestem en ligning for den cirkel, der har c(.1,6) som centrum, og som tangerer linjen gennem (1,1) og (5,2)
  • Trekanter

    Forumindlæg
    i trekant ABC er vinkel C ret, og længden af AB er 8,3 og BC er 4,5 a) bestem vinklerne A og B
  • HTX fag..

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil bare gerne vide om man får samfundsfag og historie på b-c noveau på HTX eller om man slet ikke bliver undervist i det? Tak på forhånd
  • polære og upolære bindinger

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor fx. C og O er en polær binding?
  • Slingshot

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt problemer med c'eren i opgaven her. a og b har jeg til 48 og 1,9
  • Priselasticitet

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har udfordringer med at gennemskue opgave c), d) og e). Kan nogen måske hjælpe mig på vej? :-)
  • eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der sidder inde med en masse matematik C hf eksamenssæt de kan dele? Det ville være rigtig rart hvis jeg kunne øve nogle
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp til opgave B og C. Jeg har vedlagt opgaven og billaget der skal bruges
  • Karakterskalaen - skod?

    Forumindlæg
    Jeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e...
  • 3. Beholder med is og vand

    Forumindlæg
    Opgaven stammer fra Maj-juni 1997 eksamen:En beholder indeholder en blanding af is og vand. Ved hjælp af et varmelegeme i beholderen tilføres energi med effekten 150W. Grafen viser temperaturen i beholderen som funktion af tiden siden varmelegemets tilslutning.Antag først, at man kan se bort fra ...
  • slut-temperatur

    Forumindlæg
    Hej, er der ikke nogle, der vil prøve at hjælpe mig med at finde ud af hvilken formel jeg skal bruge til følgende opgave? jeg har siddet i en time men kan simpelthen ikke finde ud af det.. :(--en messingklods med massen 500g og temperaturen 70 grader anbringes så dern rører en aluminiumsklods med...
  • Mængder

    Forumindlæg
    Lad A,B,C⊂X være mængder. Vis at følgende gælder A\(B∪C) = (A\B) ∩ (A\C) -------------------------------------------------------------------------------- Jeg kan anvende følgende: (1) A∪B = {x : x ∈ A eller x ∈ B eller x ∈ A og B} (2) A∩B = {x : x ∈ A o...
  • islam,kristendom, buddisme

    Forumindlæg
    hej hvad skal man var god til kristendom og islam og buddisme som , jeg skal va forberedt til eksamen ?
  • syre og baser

    Forumindlæg
    hej jeg forbereder mig til fysik/kemi eksamen, er der ikke en der kan fortælle mig hvad en syre består af?