Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17341 til 17360 af 119569
-
opg 32, 33 og 34
ForumindlægHej Jeg er godt klar over, at det er mange opgaver. Men jeg er simpelthen analfabet, når det gælder kemi. Jeg håber I vil forklare mig det, og hjælpe mig:( For jeg er i bund og grund blank! Opgave 32: eregn PH i følgende syreopløsninger; a ) 0,100 M CH3COOH b) 0,100 M HF c) 0,100 M H3PO4 (P... -
10 klasse eller gymnasium?
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. jeg har i dag fået atvide at jeg er egnet til gym. men tideligere på året sagde de jeg ikke var egnet (det var en midlertidig) jeg har her det halve års tid ville i 10 klasse, men lige nu er jeg meget i tvivl jeg skal have bedre styr på matematik isæ... -
HHX fagpakke (GSK)
ForumindlægHey Overvejer at tage HHX, når jeg har afsluttet Gym kan jeg jo tage den på ½ år. Men, hvor stor forskel er der reelt på de to linier der bliver udbudt. Hhv. HHX fagpakke A (finans/pengeinstitut) og HHX-fagpakke B (revision/shipping)? Vil det have nogle konsekvenser for fremtidige job? Og hvordan... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har forsøgt at finde ud af, hvordan det lige er, man udfra en graf kan opskrive funktionen for den harmoniske svingning, men det hjælper mig ikke super meget. Jeg har forsøgt at komme med mit bud på de forskellige værdier, men ja... Er der nogle, de rhar noget super noter til det her, eller n... -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
Verdenssprog- og psykologilinjen???
ForumindlægHeeej Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og vil gerne høre mere om specielt denne her studieretning, hvis nogen af jer kender til den? Fx: Hvordan er undervisningen? Er niveauet svært? Får man mange afleveringer og lektier for? Og så generelt om selve linjen hvis i har mere at ... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
fsa2004
Forumindlægjeg sidder med fsa 2004 i matematik, og mangle lidt hjælp til den allersidste opgave. Det lyder således: vis, at forholdet mellem bredde og længde er 1/v2 når b/l=1/2 * l/b Hilsen jakob -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
Pre-IB/IB efter udvekslingsophold? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her, og er så heldig, at jeg til august rejser til USA som udvekslingsstudent. Efter USA har jeg planer om at tage IB uddannelsen. Jeg har søgt ind (på IB og ikke pre-IB) og som jeg forstår det, er jeg blevet optaget til næste år (2015-16). jeg føler det er det rigtige valg... -
Årsprøve?
ForumindlægJeg har matematik på C, men har valgt på B i 2g... Hvis jeg skal på i skriftlig matematik.. Kommmer jeg så på i det skal ha' på B eller har haft på C? Er en smule forvirret.. -
halveringskonstant
ForumindlægJeg har en opgave der hedder: Figuren viser grafen for en eksponentielt aftagende funktion. a) Bestem halveringskonstanten. Opgaven skal løses uden hjælpemidler. Hvordan gøres dette? Er der en formel jeg kan bruge`? -
den anden afstandsformel
Forumindlægden ene afstandsformel er som de fleste ved d = (ax1+b-y1)/(sqrt(a^2+1)), ved en linie med forskriften y = ax+b - og denne er der også bevis for i min bog... men så skriver de uden at bevise det at hvis linien har forskriften ax+by+c=0 bliver afstandsformlen således dist (P,l)=(ax1+by1+c)/(sqrt(a... -
Matematiske notationer
ForumindlægLad os antage, jeg har en konstant, k , så noterer jeg matematisk det således k ∈ R Hvad gør jeg, hvis det er en variable, og findes der en notation? -
vektor --> koordinatsæt
ForumindlægHallo.. Hvordan er det nu man gør'? I min mat. bog står der ikke eksempler og skulle nok have skrevet noter i timen :S I et koordinatsystem er givet vektoren a= [2;-3]. Om en vektor b belyses, at vektor(a)* vektor(b) = 4 og vektor(a)* vektor(b)(en hat ovenpå b også) = -19. Bestem koordinat... -
Hjælpe til kemi
ForumindlægHej jeg er rigtig forvirret over hvordan jeg skal løse denne her opgave som er ligeledes: Vi bragter en beholder, der indeholder N2O4 og NO2 ved 20 grader. Ligevægtskonstanten er anført til højre for reaktionsskemaet: N2O4 (g) - -> 2NO2 (g) Kc = 0,0032 ... -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
Mat A + ?
ForumindlægHeej Alle Sammen !! Jeg er en 3'ere som snart skal vælge fag til srp. Min sudieretning er mat a, fysik og kemi b, så jeg bliver nødt til at skrive i mat, hvilket jeg ikke ville :( Men ja mit spørgsmål er, om i havde nogle forslag til hvad man kunne skrive om hvis jeg vælger dansk eller histo... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart have valgt et emne, der lyder spændende. Jeg overvejer stærkt at skrive i Kemi A og Biologi B, kemi kan dog godt udskiftes med Matematik A, hvis der er noget interessant. Har I nogle gode forslag til emner? Der skal desuden tages en form for dataindsamling i ov...
