Generelt

Nede over min karakter

03. juni 2014 af Anto1020 (Slettet)

Hej Alle.

Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er kommet ind på STX, og har det nogen konsekvenser??

Håber på svar

Mvh Anto1020


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2014 af 123434

Op med humøret. Hvis du allerede er kommet ind på gymnasiet, kan din karakter være lige meget. Du gjorde jo det bedste du kunne.


Svar #2
03. juni 2014 af Anto1020 (Slettet)

Det er lige præcis ikke det jeg gjorde, jeg sjuskede med oplæsningen! Jeg kunne sagtens have fået 7-12, men jeg går på efterskole og har svært ved oplæsning. Heldigvis har jeg 4 eksamer tilbage!!!!

Hvad gør jeg??


Brugbart svar (2)

Svar #3
03. juni 2014 af LukasDeviletti (Slettet)

ingenting, det er ligemeget med folkeskolekarakter, de betyder ingenting.
jeg fik også 02 i mundtlig dansk i 9.klasse eksamen, jeg har et snit på 11,85 i 3.g :)


Svar #4
03. juni 2014 af Anto1020 (Slettet)

Det er den indstilling jeg vil se Lukas ;)

Der gjorde du lige min dag 100 gange bedre ;)


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Der skal stilles svære spørgsmål! Både til de rigtig kloge og til de knapt 'så rigtigt kloge'.

Eksaminator skal finde ud af hvor grænsen er mellem hvad du ved og hvad du ikke ved. Censor skal kontrollere, og med sin underskrift efterfølgende attestere, at eksaminator har gjort sit job.

Når man får de lavere karakterer, så kan nogen føle, at spørgsmålene var en 'nedslagtning'. Andre ved godt at de ikke ved så meget om det de er oppe i, og ved derfor godt at spørgsmålene ikke altid kan besvares. Når man har fået 12, tja, så var det vel bare 'piece-of-cake'?

Karaktere fra folkeskolen. Glem dem, du er videre i systemet (hurra). Du vil sikkert møde mange andre eksaminatorer som vil være anderledes, både på den gode måde og den 'knap så gode måde'.

Hilsen Lars


Svar #6
17. juni 2014 af Anto1020 (Slettet)

Nu manlger jeg en eksamen i fysik kemi på fredag.

Jeg er virkelig nervøs....

Jeg har fået.

Dansk: 02

Matematik: 7

Engelsk: 02

Relgion: 00

Det er virkelig gået skidt, og jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør nu.,..........

Help me pls. Har det nogen betydning på næste år på STX?


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

hej,

de karaktere du får nu, får ingen betydning fremover i sig selv. Du skal derimod overveje hvorfår at du får lave karaktere til eksamen og ikke i øvrigt. Du skal med andre ord lære at gå til ekamen.

Jeg hadede også eksamen en gang. Nu er det knapt så frygteligt. Selvfølgelig er man stadig spændt og lidt nervøs. Jeg ved hvor godt jeg kan pensummet og ved derfor også hvor de svage punkter er. Den viden bruger jeg bl.a. til at læse op på de svage punkter inden eksamen, og til at styre selve eksaminationen uden om de svage punkter. Det sidste lykkedes ikke altid, der for er det de svage sider jeg læser op.

Hvordan du helt nøjagtigt skal gribe det an, ved jeg ikke. Der findes kurser man kan tage hvis det er helt galt. For langt de fleste, dejer det sig blot om øvelse.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Nede over min karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.