Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 89325
-
Eksamensopgave -maj 04- funktionsopgave
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en opgave fra eksamen - maj 2004. Har siddet i lang tid og prøvet at løse den, men det hjælper slet ikke. Derfor vil jeg spørge, om nogen kan hjælpe mig. Vil altså gså sige at, jeg har ikke problemer med at forstå funktionerne, generelt. Men det er første gang jeg stø... -
Formel
ForumindlægCdur ? hvordan ved man ast det er en cdu, og ikke en c mol ? Jeg skal være ærlig at sige den er en mind tricker. -
b i andengradspolynomiet
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvad b helt præsist beskriver i andengradspolynomiet f(x)=ax^2+bx+c. Altså a siger om grafen er "sur" eller "glad" og hvor åben/lukket den er. c er skæringen med y-aksen, for sætter vi x=0 ser vi at: f(0)=a*0^2+b*0+c <=> f(0)=c Kan man gø... -
Isolering!
ForumindlægHej, jeg skal isoler b, er der måske nogle der kan hjælpe? a^2 + b^2 = c^2 -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
At dele en brøk med en brøk
ForumindlægHej. Jeg kunne ikke lige finde en anden tråd med det samme spørgsmål. Sidder og prøver at lære beviset for cos, sin og tan. Er nået til tangens hvor der står at definitionen for tangens er tanA=sinA/cosA. Dette bliver så til TanA= (a/c) / (b/c) Det jeg så ikke forstår er i det næste trin hvor: Ta... -
eksponentiel funktion
Forumindlæggrafen for en eksponentiel sammenhæng : y = c*1.20^x jeg skal i denne opgave bestemme tallene a,b og c. a og b må være et punkt på grafen. Jeg har fundet et tydeligt punkt: 3,3 dvs: y = c*1.20^x 3 = c*1.20^x jeg skal nu finde c, men hvordan isolere jeg den ?? -
Volume
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opg? En frugtsyreopløsning, som anvendes til en peelingkur, indeholder mælkesyre med en stofmængdekoncentration, der svarer til opløsning A. pH-værdien i denne opløsning er 3,5 ved 25 . Dette stemmer fint overens med producentens oplysning om, at virk... -
redox for dummies
Forumindlægjeg prøver at få nedskrevet en meget enkel forklaring på hvordan man løser en redoxreaktion og har siddet med det længe uden at kunne få nogle enkle svar -.- håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe på en mere forklarende måde end det jeg har fået indtil nu. det jeg har skrevet ned er: F... -
10 eller 12 i denne eksamensbesvarelse? Vurdéring ønskes :)
ForumindlægHej! Jeg har været til eksamen i mat A i dag, og regner med enten 10 eller 12 som karakter. Ville gerne høre hvad I tror jeg får. Jeg har vedhæftet min besvarelse, og nedenfor ses et link til opgavesættet. http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140527%202stx14... -
Matematik årsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvaad for nogle årsprøver matematikere kommer op i matematik??!! -
Terminsprøver
ForumindlægEr der nogen der ved hvad & hvor mange terminsprøver man skal gå op i 9 klasse?? Hvor vigtigt er det egnetlig at få gode karakter? -
VUC enkeltfag, betalingen?
ForumindlægHej Er der nogle der ved om man kan søge om hjælp til at betale VUC enkeltfag? Udover ens SU..? Nogle erfaringer? - Sam -
plzzzzzzzzzzzzz hjælp fortolkning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk og skal analyser mit oplæg. Men hvordan fortolker man en novelle f.eks. og hvordan er det bedst at fortolke. Har i nogle gode råd, for det er nemlig første gang jeg skal op, og er ret forvirret da jeg også skal op i andre fag som for det meste er mundlige. -
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Student
ForumindlægEr det muligt, at jeg i august måned kunne tage omeksamen? Bliver student meget snart. -
!AL GORE, AT, TALEPAPIR
ForumindlægHej.. jeg skal op d. 26.5 og er igang med udarbejde mit talepapir. Men er kommet i tvivl om hvorlang tid talepapiret skal dække over. er første del af prøven 10 min eller hvordan?
